Jack kramers
door Jack kramers Jan 2, 2024 om 12:54
Huishouden & energie

Nationale energie beheer

Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kreeg ik nog maals boeten van mega
Probeer al meer dan 4 weken nationale energie beheer te bellen maar krijg ze niet te pakken en ze reageren ook niet op e-mail

2036 8 Rapporteer
hereistom
door hereistom - Jan 2, 2024 om 13:08
736 Antwoorden / 1 Vragen

Tja sorry, maar als u van te voren had gekeken had u geweten dat Nationaal Energie Beheer onbetrouwbaar is en rijk word van klanten zoals u.
De website is ook al enige tijd onbereikbaar, dat zegt al genoeg.
Dus weg wezen daar en een klacht indienen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 2, 2024 om 13:29
2063 Antwoorden / Vragen

Je stapt dus twee keer voortijdig over, dat zal inderdaad wel een mega boete opleveren en de overstap-club zal wel gevlogen zijn. Werkelijk geen idee wat je na 12 weken nog kan doen, ik denk heel weinig. Wellicht valt dan eindelijk het kwartje dat je bellers die je gaan "helpen" met overstappen gewoon beter kan ophangen.

sira
door sira - Jan 2, 2024 om 13:33
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Als een bedrijf ú benadert, zal het aanbod nooit in úw belang zijn, maar altijd uit eigenbelang.

Waarom zegt u zomaar "ja" als men u benadert, zonder eerst e.e.a. te checken?

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 2, 2024 om 13:43
7193 Antwoorden / 3 Vragen
sw
door swat1500 - Jan 2, 2024 om 14:13
3786 Antwoorden / 0 Vragen

De uiteindelijke verantwoordelijkheid om te controleren of u daadwerkelijk zonder een boete van contract te kunnen wisselen ligt bij de contracthouder en net bij de persoon die u een produkt probeert te verkopen.
Behalve als de tussenpersoon uitdrukkelijk (dus schriftelijk) beloofd een eventuele opzeg boete voor zijn rekening te nemen, kan dit anders zijn.
Kan omdat u het risico loopt dat die persoon mogelijk de afspraak niet nakomt en u dan (dure) gerechtelijke stappen moet gaan ondernemen om uw geld te krijgen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 2, 2024 om 14:44
2063 Antwoorden / Vragen

De eerste actie die ik zou doen is die overstapclub maar gewoon helemaal vergeten, tenzij je van plan bent er een advocaat op te zetten, en uit te vinden waar je nu op dit moment precies een contract hebt en of de aanmelding wel correct is gegaan, u moet dan die leverancier een melding hebben gehad dat ze u gaan overnemen en dat was het moment dat u er ook nog wat aan kon doen. Dan is de volgende vraag welke contracten u allemaal hebt verbroken en wie er nu nog geld van u tegoed hebben. Anderzijds komen alle rekeningen ook vanzelf naar u toe en hoeft u dan waarschijnlijk niets anders te doen dan betalen.

D.
door D.Mateboer - Apr 17, 2024 om 22:59
1 Antwoorden / Vragen

Deze organisatie zou hard aangepakt moeten worden. De medewerkers doen zich voor als jouw energie ook leverancier. Ze komen redelijk geloofwaardig over. Vervolgens stap je in hun valkuil. Het is bij mij ook overkomen. De werkwijze is misleidend en zelfs frauduleus. Deze club van werkt o.a. voor: Next energy, gewoon stroom, Engie en Essent.  Ik heb het snel kunnen terugdraaien. Je kunt binnen 14 dagen gebruik maken van het herroepingsrecht. Dit kun jevl per post maar ook per mail versturen. En zonder opgave van redenen. Zodra je dit verstuurd hebt en is de ontbinding, wettelijk bindend!

Maar des al niet te min, deze club moet hard worden aangepakt!!!

1paul
door 1paul - Apr 18, 2024 om 07:28
3152 Antwoorden / 0 Vragen

misschien een klacht neerleggen bij de ACM en juridisch loket eens bellen wat nu te doen prcs!!