Ro
door RoosvU Oct 8, 2016 om 15:12
Huishouden & energie

Niet tevreden over volautomatische espressomachine

Ik heb bij Blokker een volautomatische espressomachine van Philips gekocht uit de folder. Na hem het weekend gebruikt te hebben wist ik gelijk dat dit het niet was. Koffie en espresso zijn goed wel op maximum temperatuur. De cappuccino is echter een drama. Melk te koud en geen schuimlaag maar gewoon melk met luchtbellen . Roer je een keer door je koffie is het nog gewoon koffie met melk. Blokker neemt het apparaat niet terug omdat het gebruikt is en ze geen klanttevredenheidsgerantie op deze aankoop geven. Volgens Philips moet de melk temp tussem 45 en 55 gr liggen maar dan is je cappuccino dus niet warm en kun je hem in een teug opdrinken ipv genieten van een lekkere kop koffie. De door mij gemeten temp is 53 gr., valt dus binnen de grenswaarden maar volgens de regels die in koffiezaken wordt gehanteerd dient de melk evenals de koffie tussen 60 en 70 graden te zijn. Ik zou heel graag mijn aankoop ongedaan maken en mijn geld terug krijgen. Wat zijn mijn rechten?

5478 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 8, 2016 om 15:38
16849 Antwoorden / 108 Vragen

U zult Blokker in de gelegenheid moeten stellen het apparaat te laten repareren. Het is inderdaad een weekend gebruikt. Nu begrijp ik dat u, zonder gebruik, er ook niet achter kan komen als er iets verkeerd is, maar ja, zo zijn de regels. Dus nogmaals naar Blokker.

sw
door swat1500 Oct 8, 2016 om 17:08
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin, uit de vraag van TS blijkt dat het apparaat niet defect is. TS vindt dat de melk warmer moet terwijl de temperatuur is zoals hij volgens de fabrikant moet zijn.
TS is dus gewoon niet tevreden met zijn aankoop en dan geldt helaas "koop=koop" oftewel het apparaat tweedehands zien te verkopen en een andere (die wel  aan de gewenste specificaties voldoet) kopen.
Terug brengen en geld terug behoort niet tot de mogelijkheden.

tenormin
door tenormin Oct 8, 2016 om 17:31
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, weet ik ook natuurlijk niet @swat1500. Misschien kan men toch iets aan de temperatuur doen, ook al valt het in graduatie van warmte, of de koffieschuimer is inderdaad te koud. Of, zoals ik nu ook gelezen heb, gebruikt ze de verkeerde melk. Daar weet ik van dat men daarvoor het best lang houdbare melk kan gebruiken. Ik heb dan een losse schuimer, een Nespresso, dat was ook experimenteren voor ik doordat hoe het echt moest. Misschien dat daar het probleem ligt. Maar ja, een volledig volautomatische espressomachine is uiteraard iets anders dan mijn schuimertje.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2016 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het op de juiste manier melkopschuimen schijnt men ook nog te moeten leren. Ook het type melk is van belang.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 8, 2016 om 15:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Op reparatie na, Geen!!
Maar apparaat voldoet aan Philipis specificaties dus gewoon geen verdere rechten!

Als u bij een wilekeurige koffiezaak op voorhand had gevraagd hadden ze u de Philips (maar ook Blokker) afgeraden.

Een goede volautomaat kost makkelijk € 1000 - € 1500 daar komt de Philips niet bij in de buurt, dus ook niet qua prestaties.
Diewilik

ha
door hamburger - Oct 8, 2016 om 15:47
84 Antwoorden / Vragen

Bij espresso machines mag je de melk tot max 70 graden verhitten en de juiste melk gebruiken. Ik denk dat u de schuld aan het apparaat geeft maar ik sluit zeker geen ondeskundigheid van u uit.

diumenge
door diumenge Oct 8, 2016 om 15:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe kan je een volautomaat ondeskundig gebruiken?

Ro
door RoosvU Oct 9, 2016 om 21:44
Antwoorden / 1 Vragen

Ja. dat is moeilijk want hij doet alles zelf. Alleen melk in de kan en op cappuccino drukken. Het soort melk kan nog verschil maken maar ik heb nagevraagd welke ik het beste kan gebruiken.

diumenge
door diumenge - Oct 8, 2016 om 15:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar handmatig de melk opschuimen, de espresso is tenslotte wel naar tevredenheid.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2016 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helaas heb je geen rechten. Er zijn geen defecten geconstateerd. Er valt dus niets te repareren. Jammer.

gerbera
door gerbera - Oct 8, 2016 om 16:00
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het enige recht dat u heeft is de machine gewoon te blijven gebruiken, desnoods met een losse melkopschuimer. U kan niet verwachten dat ze een gebruikt apparaat terug nemen omdat deze u tegenvalt. Wat moet Blokker er verder mee doen? in de winkel zetten kan niet, ze doen niet in 2e hands spullen. Terugzenden naar Phillips kan ook niet want hij voldoet aan hun specificaties.

Ik zou heel graag mijn aankoop ongedaan maken en mijn geld terug krijgen.
Dat gaat u dus niet lukken.

ph
door philip36 - Oct 8, 2016 om 19:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Nu u de machine toch houdt, probeer voor het melkopschuimen eens verse volle melk.
Hoe dichter tegen de houdbaarheidsdatum hoe beter schuim u krijgt.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 8, 2016 om 23:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hee, dat wist ik niet ga ik ook zeker eens proberen.
Diewilik

ph
door philip36 Oct 9, 2016 om 09:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Bij een losse melkopschuimer na het opschuimen heel even laten staan om een nog beter resultaat te krijgen.

Le
door Leontine.f - Oct 8, 2016 om 20:16
1 Antwoorden / Vragen

Ik raad je aan om toch even op de site van consuwijzer te kijken. Ik ben zelf werkzaam in deze branche en het klopt idd dat de melk niet gloeiend heet wordt met een automatische melkopschuimer, maar het moet wel een goede schuimlaag geven, ook de Philips volautomaat. Dus is het product in jou geval ondeugdelijk en heb je recht op herstel/restitutie. Mocht je in de toekomst toch weer een volautomaat willen aanschaffen? Ik adviseer je dan om een Delonghi,  Bosch of Siemens te kiezen. Goede hete melk krijg je natuurlijk altijd met het stoompijpje. Dit is makkelijker als de meeste mensen denken

Ro
door RoosvU Oct 9, 2016 om 21:49
Antwoorden / 1 Vragen

Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde apparaat gekocht voor haar dochter en die krijgt een prachtige schuimlaag op de melk. Het kan dus wel.