an
door anjaleerentveld Apr 6, 2011 om 10:23
Huishouden & energie

Nieuwe vloerbedekking voor oma

Mijn oma, 98 jaar, woont in een zorgcentrum. Vloerbedekking is erg vervuild. Kamer ong. 35m2.
Ik heb geïnformeerd:
-oude vloerbedekking eruit
-vloer egaliseren
-nieuwe zeil erin
-kosten: 1035 euro.

Ik heb geen vergelijk, maar is dit een acceptabele prijs? Ik vond het zelf nogal duur.

Graag wil ik een richtlijn en reactie op mijn vraag.
Bedankt alvast!

5893 17 Rapporteer

vladja
door vladja - Apr 6, 2011 om 10:57
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het in- en uitruimen? Het een paar dagen opslaan van het meubilair i.v.m. egalisatie? Waar blijft oma ondertussen?

Vladja

vladja
door vladja - Apr 6, 2011 om 11:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat voor vloerbedekking ligt er nu in? Gelijmd, tweezijdig tape, hoe bevestigd? Waar bestaat de vloer uit, deklaag beton? Is de kamer bijv. 7 x 5 m dus min of meer "vierkant" of zitten er "hoeken, verbredingen, versmallingen etc. in?

Is het verwijderen van de oude vloerbedekking in of ex afvoer oude vloerbedekking?

Vladja

moeder56
door moeder56 - Apr 6, 2011 om 12:21
483 Antwoorden / 2 Vragen

Vloer egaliseren ??? Is dat niet de taak van het zorgcentrum.

vladja
door vladja - Apr 6, 2011 om 12:28
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=moeder56 schreef op woensdag 6 apr 2011, 12:21]Vloer egaliseren ??? Is dat niet de taak van het zorgcentrum.

Nee, in dit geval niet.

Vladja

ridder_1
door ridder_1 - Apr 6, 2011 om 12:45
376 Antwoorden / 8 Vragen

als u dit bedrag deelt door het aantal m2 komt u uit op een prijs van ca E 30,-- /m2.
In het bedrag van 1035 euro zal ook wellicht 19% BTW zijn opgenomen en als u rekent om oud tapijt eruit te halen + af te voeren, vloer goed egaliseren, leggen en de prijs van het zeil (hoe dik is het zei trouwens hopelijk minimaal 5 - 6 mm incl. onderlaag en hopelijk geen dunne k..a..t..m kwaliteit !!) alsmede het uit- en inruimen van de kamer zal deze prijs per m2 best terecht zijn.
Alternatief is zelf doen, maar dit voor een leek ook niet echt te doen en kost ook enkele werkdagen zoals terugkomen na uitharden van de egealisatielaag etc.
U bent dan nageneg het zelfde bedrag ook kwijt.

Succes !!

de motormuis
door de motormuis - Apr 6, 2011 om 13:03
598 Antwoorden / 13 Vragen

Zoals ridder het al voorrekent lijkt het mij niet te duur.Weet wel dat wij toen moeder naar kamer in verzorgingshuis ging duurder uit waren.Moesten ook de vloer laten egaliseren, moest speciaal dik zeil in wat rolstoelbestendig was,was dus ook wel duurder dan gewoon zeil.Maar wij hadden het voordeel dat toen de kamer nog leeg was.Toen hebben we daarna nog behangen en daarna zijn we pas de kamer gaan meubileren.Toen alles klaar was kon moeder er vanuit revalidatie centrum zo in.
Maar zoals ik al aangaf waren wij veel duurder uit.Maar zal ook wel veel aan de prijs / kwaliteit van het zeil hebben gelegen.

Groeten.

ta
door tar - Apr 6, 2011 om 13:07
522 Antwoorden / 9 Vragen

Het is een redelijk prijs.

P.S.

In een zorgcentrum wordt de vloerbedekking meestal gelegd met verhuislijm;

Op deze manier is het verwijderen van de vloerbedekking snel gebeurd.

an
door andrea - Apr 6, 2011 om 13:16
21 Antwoorden / 5 Vragen

Op zich lijkt het niet al te duur. Toevallig hebben wij gisteren vloerbedekking uitgezocht. Als de vloer gelijmd moet worden en het verzorgshuis is ouder dan 2 jaar dan geldt nog het 6% btw tarief voor arbeidskosten.

Zou dit zeker navragen, want dat kan dan weer een hoop schelen. Succes

mo
door mostro - Apr 6, 2011 om 13:27
8 Antwoorden / 5 Vragen

Kun je niet beter de vloerbedekking laten reinigen door een bedrijf. Dat is voor oma van 98 ook niet zo'n toestand. Ik heb dat bij mijn moeder ook laten doen in het verzorgingstehuis. Kostte ongeveer EUR 250,- en het is in een uurtje klaar. Ze doen er nog een beschermlaag over en mocht het na een half jaar weer vuil zijn, dan laat je ze gewoon nog een keer komen. Vloerbedekking is ook veel fijner voor mensen van 98. Zeil was vroeger voor de armen. Gun haar de luxe van vloerbedekking (ook al willen ze in het zorgcentrum liever zeil) Google even voor een bedrijf in de buurt en overleg met ze of ze de vloerbedekking schoon kunnen krijgen.

de motormuis
door de motormuis - Apr 6, 2011 om 13:35
598 Antwoorden / 13 Vragen

@mostro

En als dan na een half jaar die vloerbedekking weer vuil is, doen ze dat dan goedkoper of gratis nabehandelen ?
En je schrijft zeil was vroeger voor de armen,maar als iemand de hele dag met een rolstoel door de kamer moet rijden is zeil ( of linoleum ) wel fijner.Want dat gaat wat makkelijker als op vloerbedekking.En ik denk dat vloerbedekking misschien ook vlugger slijt van al het draaien met een rolstoel.
Groeten.

pepie 46
door pepie 46 - Apr 6, 2011 om 13:46
11 Antwoorden / 4 Vragen

Beste anjaleerentveld

Heb je maar 1 offerte laten maken? Je kan toch wel wat meer info halen bij andere leveranciers.
Let wel op dat je een goed stuk zeil krijgt.

Groet en succes,
Peter

poltol
door poltol - Apr 6, 2011 om 14:25
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Is goedkoop.
Maar weet u zeker dat er "zeil" in mag?
Sommige verzorgingshuizen doen daar moeilijk over.
Vinden ze gevaarlijk ivm uitglijden / vallen.

En mogen de meubels daar wel even op de gang staan?
Met name brandvoorschriften willen dit nog aleens NIET toestaan.
Dus even het e.e.a. navragen voordat er straks problemen ontstaan en de zeillegfirma moet wachten, want dat zijn meestal dure [wacht] uurtjes.

Vr.gr. poltol

jansje
door jansje - Apr 6, 2011 om 15:44
131 Antwoorden / 14 Vragen

mijn vader woont nu 2 jaar in een verzorgingshuis, we hebben toen zelf het zeil gekocht. en wat gebeurt er nu.??? het verzorgingshuis is aan het verbouwen, en wil in alle kamers gewoon zeil ( wel goed zeil ) dus de bewoners mogen wel kiezen, maar alleen de kleur, verder hebben ze niets te vertellen. Jammer dat ze ons dat 2 jaar terug niet vertelden, de plannen waren wel al rond n.l.

maar goed toen mochten we zelf kiezen, en ze hebben toch graag zeil, of laminaat, want dat is makkelijker in onderhoud.

ik vind trouwens best wel een veel geld, maar ja als de vloer geegaliseerd moet worden.
misschien toch eens vragen bij het verzorgingshuis van uw oma wat wel en niet mag en wat wel of niet kan.

en ook niet te vergeten, het ligt niet gelijmd!! de meubels houden het oo zijn plaats, was een idee van degene die het voor ons gelegd hebben, want als onze vader overlijdt, moet je wel alles eruit halen, dus ook dat soort dingen
s6

de motormuis
door de motormuis - Apr 6, 2011 om 15:51
598 Antwoorden / 13 Vragen

Bij moeder is het zeil wel gelijmd,moest wel omdat het anders stuk zou gaan als zij de hele tijd met een rolstoel door de kamer manoevreerd,maar een of andere speciale lijm gebruikt die wel makkelijk te verwijderen is als het zeil er tezijnertijd
weer uit moet. En ik zeg wel zeil,maar kan ook linoleum zijn geweest,maar dan wel zware kwaliteit en met rolstoelbestendige toplaag.

ru
door rudasmus - Apr 6, 2011 om 19:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij alleszins redelijke prijs.
Het hangt ook af van de kwaliteit van het Novylon.
Beter is natuurlijk hierover vooraf overleg te hebben met de stoffeerder
Groeten,
Ruud

Yv
door Yvonne_909 - Apr 7, 2011 om 19:41
42 Antwoorden / 2 Vragen

Vraag bij meerdere leveranciers een offerte aan.
Vloerbedekking, of het nou tapijt, vinyl, linoleum etc. is, kun je net zo duur of goedkoop maken als je wilt.
Voor egaliseren vloer voor rekening van de bewoner? Kijk eerst de huurovereenkomst er op na of dit i.d.d. zo is.

an
door anjaleerentveld - Apr 8, 2011 om 22:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties. Heb nu wat meer inzicht en ga nog andere mogelijkheden na.