sa
door sanneklok Oct 19, 2007 om 14:55
Huishouden & energie

"NIEUW"energiebedrijf

Hallo,                                                                                             Wij kregen een telefoontje van energiemaatschappij "Nederlandse Enegiemaatschappij" (www.nlenergie.nl) Is er iemand die bekend is met dit bedrijf en weet iemand of ze echt zo veel goedkoper zijn dan ze zeggen?                                                                                  Bedankt vast, Sanne

551 11 Rapporteer

varabas
door varabas - Oct 19, 2007 om 15:04
450 Antwoorden / 35 Vragen

Sanne,

Geen ervaringen met dit bedrijf, maar de genoemde besparingen zullen (lang) niet zo hoog zijn als voorgespiegeld en de nadelen van overstappen zijn meestel des te groter.

Mijn ervaring na het lezen van de talloze vragen op deze site ivm overstappen: Blijf zitten waar je zit!!

Bassie (stapt alleen op de trein weleens over............................... als het echt nodig is)

poltol
door poltol - Oct 19, 2007 om 15:05
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Sanne,

Even zoeken op deze site of via GOOGLE en je weet het antwoord. Zoek onder NEM. Het is inet zo'n beste club.

Vr.gr. Poltol

sa
door sanneklok - Oct 19, 2007 om 17:58
49 Antwoorden / 16 Vragen

Bedankt voor alle reacties mensen! Ze hadden ons voorspeld dat we per jaar zo'n €106,00 voordeel hadden. Wat voor narigheid kan je krijgen als je overgaat, dat ontgaat me even....

Groet,Sanne

stacey
door stacey - Oct 19, 2007 om 18:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Las dit op forum;

--Let op het "addertje" bijna 6 euro per maand vastrecht. dat houdt in 12 euro per maand voor gas en elec. Rond de 140 euro per jaar. bijna 5 en een half keer zo veel als de meeste andere leveranciers.—

Dat is alvast zo`n E140,- narigheid.......

En als je goed zit weet je wat je hebt, nooit wat je krijgt.....veelal blijkt de `winst`achteraf of niet aanwezig of minimaal of als je pech hebt ben je duurder uit en blijkt overstap een hoop gedoe voor niets .....

sa
door sanneklok - Oct 19, 2007 om 18:29
49 Antwoorden / 16 Vragen

Toen mijn man vroeg (bij hun telefonische aanbieding) wat het addertje onder het gras was zeiden ze "Nee hoor, dit is helemaal waar, een goeie zaak! Kan je nagaan wat een tui.... we gaan er niet mee in zee dus heel erg bedankt!

Sanne

stacey
door stacey - Oct 19, 2007 om 18:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

En let hier even op;

-- een informatiepakket (blijkt dus meteen een contract te zijn)....

Als je dit ontvangt dan gelijk reageren als je het niet wilt en op de juiste wijze/termijn annuleren !!

Als ze gelijk contract sturen zullen ze wellicht beweren telefonisch een overeenkomst gesloten te hebben (anders had je alleen info moeten krijgen, dus werkwijze is niet echt je van het...) en heb je 7 dagen bedenktijd- Anders zit je er aan vast !!

ConsuWijzer - Ontbinden telefonisch gesloten overeenkomst binnen de bedenktijd van 7 werkdagen

sa
door sanneklok - Oct 20, 2007 om 14:20
49 Antwoorden / 16 Vragen

Klopt, dat contract ligt hier en we gaan dit weekend nog een brief sturen die dan zeker op tijd is! Het verbaast me dat dit al zo bekend is, ik had er nooit van gehoord........                                                                            Bedankt,Sanne

poltol
door poltol - Oct 20, 2007 om 14:39
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Sanne,

Opzeggen altijd aangetekend met ontvangst bevestiging. Dit soort bedrijven raakt namelijk gewone post heel vaak kwijt of het komt niet aan. Raar maar waar. Typisch geval van helaas. Dus even investeren, in aantekenen met ontvangst bevestiging, en u weet zeker dat de brief gearriveerd is bij de NEM.

Vr.gr. Poltol

birdies
door birdies - Oct 20, 2007 om 15:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Quote: raakt namelijk gewone post heel vaak kwijt of het komt niet aan.Unquote

Aanmeldingen komen wel altijd aan, vreemd genoeg.

sa
door sanneklok - Oct 20, 2007 om 15:29
49 Antwoorden / 16 Vragen

Wat ewrg dat zoiets betaat he? We lazen dat het zelfs per internet kan. Dat doe ik in elk geval en de andere wilden wij versturen met ontvangstbevestiging, dan kunnen ze er toch ook niet onderuit?

Sanne