ja
door james11j Oct 29, 2013 om 14:42
Huishouden & energie

Nu overstappen of wachten tot 1-1-2014

Wat is wijs, nu overstappen van energieleverancier of wachten na 1 januari 2014
Dan gaan de energieprijzen omlaag.
het scheelt me in 2 maanden als ik nu zou overstappen 80 euro.

893 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2013 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo james11j,

Als ik alles in m'n glazen bol zou kunnen zien ......

Nu overstappen € 80 voordeel?
Wel rekening gehouden met alle kosten?
Het wordt vaker mopoier voorgespiegeld dan dat het is.
Hou je wel rekening met opzeggingstermijn?

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Oct 29, 2013 om 15:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=james11j schreef op dinsdag 29 okt 2013, 14:42]het scheelt me in 2 maanden als ik nu zou overstappen 80 euro.

Wat bedoel je daar mee? Dat kan helemaal niet. Ja, het voorschot kan 40,- euro omlaag per maand omlaag gaan, maar dat zegt NIKS over de eindafrekening.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 29, 2013 om 16:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bent u niet abuis, volgens mij gaan de transsport kosten van electra omlaag, en dat heeft niets te maken met de stroomprijs.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2013 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u nu overstapt met de daarbij behorende opzegtermijn, hebt u hooguit één maand in dit jaar dat nieuwe contract. Maar als u overstapt naar een contract met variabele tarieven, gaat per 1 januari ook die prijs omhoog of omlaag.

Afgezien daarvan kan dat nooit € 40,00 per maand schelen. Dat zijn nep sommetjes.

di
door dirk de groot - Nov 8, 2013 om 09:24
4 Antwoorden / 2 Vragen

Momenteel is er een product van Nuon voor een periode van een jaar met deels variabele tarieven. Misschien is dat iets voor je?

Verder heeft tijger1 gelijk het voorschotbedrag € 40,- lager zetten maakt niet zoveel uit. Maak gebruik van een energievergelijker, vul je verbruik in en kijk wat de kosten per jaar zijn. Deel dit door 12 en je hebt een realistisch maandbedrag.

Houd je verbruik gedurende het jaar wel een beetje in de gaten, als blijkt dat je meer verbruikt dan je van te voren geschat hebt loop je nog steeds tegen een vervelende eindafrekening aan.

pi
door pieterwolters - Nov 8, 2013 om 14:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

40 euro per maand kan alleen als je een gegarandeerde welkomstpremie van minimaal 480 euro (voor een jaarcontract) krijgt of als je heel veel energie gebruikt. Gemiddeld betaalt een huishouden tussen de 150...250 euro per maand, waarvan ca. 40% belasting en door de overheid opgelegde heffingen zijn. Op het werkelijke verbruik kan je nooit 40 euro per maand besparen (dan zou de nieuwe energieleverancier minstens 30% goedkoper moeten zijn dan de huidige terwijl de inkoopprijs net zo veel is voor beide bedrijven). Die kans acht ik erg klein.

mahadma
door mahadma - Nov 8, 2013 om 14:51
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Het verschil op jaarbasis tussen de goedkoopste en duurste energieleverancier is bij een gemiddeld gezin geschat € 20 tot € 50,00, staar je dus niet blind op Wij (!) zijn de goedkoopste!

mahadma
door mahadma - Nov 8, 2013 om 14:51
11568 Antwoorden / 51 Vragen

En welkomstkado's als tablets, slimme meters, besparende dingen enz. betaal je gewoon zelf ...