3 maanden geleden ben ik overgestapt naar Nuon. Helaas blijf ik klant bij Eneco omdat zij de netwerkbeheerder zijn. Ik betaal dus leveringskosten via Eneco: 20 euro voor stroom en 14 voor gas per maand.
Ik ben gewend dat alles automatisch gaat en dus ben ik een termijn vergeten te betalen. Ik had op 28-11-12; 20 euro moeten betalen. Vergeten dus zou je denken er komt een herinnering aan, maar nee. Op 23-12-12 lag er een nieuwe Rekening met 20 euro extra incassokosten. Dus ik vond dat buitensporig en heb gewoon de 20 euro betaalt en was van plan te bellen de volgende dag, helaas niet gebeld door drukte en nu ligt er vandaag weer een brief in de bus: de rekening van 20 euro is nu 60 euro geworden! Binnen 6 weken is een bedrag van 20 nu dus 60 euro geworden.
Is dit rechtmatig? Dat kan toch niet? Iemand die hier een antwoord op weet? Ik wou dat ik van ze af kon, maar ook dat kan niet. En ik maar denken dat monopolies tegenwoordig niet meer mochten.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Eneco is niet de netwerkbeheerder. Dat is Stedin. Mensen denken dit vaker maar is een foute gedachte. Normaliter, als u bent overgestapt naar Nuon, zou Nuon de overstap hebben moeten regelen met Eneco. Dat is althans wat de energie maatschappijen altijd voor hun nieuwe klanten doen. Ik begrijp alleen uw redenering niet: alles word automatisch afgeschreven en "dus" ben ik een termijn vergeten te betalen. U zou hierover uw nieuwe leverancier kunnen aanspreken/schrijven/bellen.
@tenormin: Het klopt dat stedin de netwerkbeheerder is, maar Eneco stuurt de facturen, vandaar dat ik over eneco spreek. Ook staat er in mijn verhaal dat ik GEWEND ben dat alles automatisch gaat, na het nieuwe contract bij Nuon kwamen de leveringskosten apart, Nuon kon deze kosten niet bij hun eigen rekening voegen. Dus krijg ik ze apart van stedin(Eneco), Vandaar dat de rekening mij ontglipt is. Helaas kan ik niets met uw antwoord... @ kamphuysen: Ik zal VEH eens aanschrijven, maar n e m? Ook zal ik dit voorleggen bij rechtsbijstand. Bedankt.
Weet niemand of Eneco in zijn recht staat met deze buitensporige incassokosten? Zoiezo een mooi item voor de uitzending. Dit is puur misbruik door een wanstaltige organisatie.
Ik kan niets vinden in de leveringsvoorwaarden over herinnerings- aanmaningskosten. Dat van die machtiging had ik meteen moeten regelen. Maar dat neemt niet weg dat dit belachelijk snelle en hoge aanmaningskosten zijn zonder dat er een herinnering is verstuurd. Ben ik nou echt de enige die een verdriedubbeling van het oorspronkelijke bedrag binnen 6 weken buitensporig vind?
Ze mogen niet meteen incassokosten berekenen bij een eerste aanmaning, dan moeten ze u 14 dagen de tijd geven om te betalen en pas dan mogen er incassokosten worden berekend. Wel mogen ze u dan maximaal 40 euro berekenen. Dus het totaal bedrag van incassokosten klopt wel. Maar ze hadden u eerst een herinnering moeten sturen. Heeft u er toevallig niet een gemist? Anders moet u even bellen met de netbeheerder, over het niet eerst sturen van een herinnering. Want dat klopt niet.
[quote=mijk84 schreef op donderdag 10 jan 2013, 21:57]Ik kan niets vinden in de leveringsvoorwaarden over herinnerings- aanmaningskosten. /quote]
Staat op de 1e de beste pagina, onderaan:
Betalingsherinnering De betalingstermijn van uw energienota is 14 dagen. Betaalt u niet binnen deze termijn, dan ontvangt u een herinnering. Aan een herinnering zijn geen kosten verbonden. Wij sturen u voor elke niet betaalde nota een aparte herinnering.
Het incassoproces Heeft u na de vervaldatum van de herinnering of na de brief over de mislukte automatische incasso nog niet betaald, dan vervolgen wij ons incassoproces. Aan het incassoproces zijn kosten verbonden die we bij u in rekening brengen. De onderstaande stappen hebben betrekking op alle nota’s waarvan de betaaltermijn van de betalingsherinnering is verstreken. Eneco kan besluiten stappen over te slaan of nogmaals uit te voeren.
Aanmaning: Wij sturen u na de vervaldatum van de herinnering of de brief over de mislukte automatische incasso een aanmaning. Hierbij brengen wij u € 20,- aanmaningskosten in rekening. Sommatie: Heeft u na de aanmaning nog niet betaald, dan sturen wij u een sommatie en brengen wij u € 20,- sommatiekosten in rekening. Slotsommatie: De slotsommatie wordt bij u thuis afgegeven of aangetekend aan u verstuurd. Bij de slotsommatie berekenen we minimaal € 40,- per nota waarvan de uiterste betaaldatum op de herinneringsbrief of de brief over de mislukte automatische incasso is vervallen. Eventueel reeds berekende kosten per nota worden in mindering gebracht. Beëindiging van de levering: Betaalt u na de slotsommatie nog steeds niet, dan kunnen we de levering beëindigen. Dat betekent dat u geen leverancier voor elektriciteit en gas meer heeft. U loopt het risico dat de toevoer van elektriciteit, gas of warmte wordt beëindigd. Uitbesteding van de vordering: Eneco kan ook besluiten de vordering over te dragen aan een extern bureau. Bijvoorbeeld een incassobureau of deurwaarder. Dit is afhankelijk van uw situatie. Eneco berekent de maximale wettelijke buitengerechtelijke incassokosten per nota die onbetaald is. Dit bedrag is per nota aan u duidelijk gemaakt op de herinneringsbrief of de brief dat de automatische incasso is mislukt. Daarnaast komen, indien van toepassing, gerechtelijke incassokosten voor uw rekening.
**************
Kan best zijn dat je de herinnering niet ontvangen hebt (postbezorging laat de laatste jaren nogal eens te wensen over). Dan volgt à 20,- euro de aanmaning, die betaal je niet en dan komt er inderdaad weer 20,- euro bij.
Het staat nou eenmaal in de voorwaarden onder artikel ... !
Maar lees (of las) je als consument wel de (algemene levering)voorwaarden van NUON en/of ENECO? Consument slaat blijkbaar geen acht op deze voorwaarden!
Een eenmalig herinneringsbrief mag geen extra kosten bevatten, zo hebben de gezamenlijke kantonrechters afgesproken. Een herinneringsbrief wordt toch automatisch aangemaakt en zijn nou eenmaal geen kosten aan verbonden vinden de kaantonrechters.
U bent dan ook laks geweest om het bedrag dan ook indirect te betalen. Betwisting is nu aan de orde dat die 'aanmaningskosten van € 20,00' onterecht was opgelegd. Zijdens ENECO had men u eerst een herinneringsbrief moeten toezenden, blijkbaar dus niet gebeurd.
[quote=sweeterlake schreef op vrijdag 11 jan 2013, 02:10] Een eenmalig herinneringsbrief mag geen extra kosten bevatten, zo hebben de gezamenlijke kantonrechters afgesproken. Een herinneringsbrief wordt toch automatisch aangemaakt en zijn nou eenmaal geen kosten aan verbonden vinden de kaantonrechters.
. Wat een flauwekul. Het heeft niets te maken met wat de gezamelijke kantonrechters hebben afgesproken. Het is gewoonweg vastgelegd in een wet die per 1 juli 2012 is ingetreden. Strikte bepalingen over hoeveel incassokosten er mogen worden berekend over een te vorderen bedrag en een verplichte aanmaning waarbij de klant 14 dagen de tijd krijgt om te betalen zonder extra kosten en waarin de incassokosten als dit niet tijdig gebeurd staan vermeld. Op een bedrag van 20 euro staat een maximum van 40 euro incassokosten, waar Eneco zich ook aan houdt. Alleen of er een betalingsherinnering is verstuurd is onduidelijk.
Hallo, hebt u drie maand geleden bericht gehad van Eneco over het al dan niet automatisch betalen van rekeningen? Op dat moment had u immers een nieuw contract met Eneco. Als dat niet het geval is staat u wat sterker omdat voor die tijd blijkbaar de betalingen automatisch gingen. En hebt u nu wel of geen betalingsherinnering gehad? Overigens had u de laatste verhoging met 40 euro zelf makkelijk kunnen voorkomen want u had 14 dagen de tijd om te bellen. Daar is Eneco niet verantwoordelijk voor.
Ik heb uw bericht op deze site gelezen. Wat ik hieruit begrijp is dat u energielevering van Nuon ontvangt. Eneco brengt u, namens de netbeheerder Stedin, maandelijks transportkosten in rekening. Hierin is een achterstand ontstaan die is opgelopen door aanmaningskosten.
Graag kom ik persoonlijk met u in contact om de situatie te bespreken. Wil u uw adresgegevens naar mij sturen via onlineservice@eneco.nl, dan neem ik hierover contact met u op.
Laat Eneco weten (mail of contactformulier vd site) dat jij geen herinnering hebt gehad en daarom hun aanmaning met €20 kosten, als eerste herinnering - zonder kosten - hebt beschouwd en betaald.
Ik heb een mail gestuurd naar Eneco zoals gevraagd door Kelly.
Ik snap best dat IK in gebreke ben gebleven en dat bedrijven hier aanmaningskosten voor rekenen. Maar kom op zeg op deze manier is toch niet normaal. En dan kan je zeggen dat ik maar de algemene voorwaarden moet lezen, maar waarom dan? Ik kan toch geen keuze maken in bedrijven aangezien Stedin het netwerk beheert en ook al staat er van alles in, moeten wij dit maar gewoon pikken dan? Mensen zijn zo mak geworden he en pikken alles maar van deze uitzuigers. Als ik nu weer verzuim dan gooien ze er weer 40 euro op na 16 januari. Oftewel de eerste betaling had 28 november binnen moeten zijn. De 16e zijn we 1,5 maand verder en dan hebben die boeven van een bedrag van 20 euro ( wat trouwens een VOORSCHOTbedrag is) een bedrag van 100 euro gemaakt. Ja ja dat is toch normaal dan moet je maar op tijd betalen hoor ik ze al denken. 80 euro boetekosten!!!! Waar is dat op gebaseerd?
Ik hoop nog wat van Eneco te horen, maar heb er een hard hoofd in. Dit zou nou eens aangepakt moeten worden door slapend Den Haag.
Als u in de mail aan Eneco dezelfde terminologie gebruikt hebt, als in bovenstaande reactie, dan hoop ik dat ze u helemaal niets kwijtschelden.
U vergeet te betalen, dan krijgt u een aanmaning en betaalt zonder overkeg niet de kosten. U vergeet te bellen en dan maakt u ze nu ook nog uit voor uitzuigers en boeven. Treurig.
Jaja poesje jammer dat je weer over het punt heen leest dat ik toegeef te laat ben met betalen, maar dat ik geen herinnering ontvang, maar meteen kosten en dan de hoogte van de kosten en de snelheid waarmee dat gebeurt hier aankaart. Veel plezier met de kleine lettertjes he.
Ja ik geef toe dat ik de eerste rekening heb laten liggen. En die is tussen de grote stapel beland. Op een moment bedenk ik me dat ik die rekening moet betalen, maar ik kan de brief niet vinden en besluit te wachten op de herinnering. Deze EERSTE herinnering komt meteen met 20 euro aanmaningskosten. Dit vind ik niet kunnen, ik betaal wel meteen de 20 van de oorspronkelijke rekening en besluit te bellen. Dit bellen heb ik verzuimt mede omdat ik niet kan bellen naar 0900 nummers ( zakelijk abonnement) en dus stuurt Eneco maar weer een verhoging van 20 euro op de 20 euro aanmaningskosten die niet zijn betaalt. Nu is het misschien wat duidelijker voor je. Niet dat je het met me eens word dat het extreem hoge, snelle en onnodige boetes zijn. Maar jouw mening is nogal zwart wit begrijp ik. Te laat is te laat en dan is het je eigen schuld toch?
Waar het om gaat is dat Eneco (Stedin) misbruik maakt van zijn positie. Ze weten dat de Consument niets te kiezen heeft en dus smijten ze met aanmaningskosten zo snel en zo hoog mogelijk. Geen enkel ander bedrijf komt hiermee weg, want dan lopen de klanten weg. En dat noemen we MACHTSMISBRUIK.
Het wordt toch el erg komisch. Eneco reageert hier begin van de middag en om 18.28 klaagt u dat u nog steeds niets vernomen hebt?
U kunt de brief niet vinden en kunt niet bellen naar 0900 nummers. Dat krijgt u een uitnodiging om uw gegevens te sturen, zodat Eneco de kwestie kan bekijken, en als uitsmijter beledigt u hen in uw volgende reactie
En inderdaad te laat is te laat en dan kan men alleen op coulance hopen, dat zal in uw geval ook wel gebeuren, want de vervolg reacties worden meestal niet gelezen door web care medewerkers. Dus uw beledigingen zullen daar niet aankomen.
@tijger1, en toch stap je over 1 ding (te) gemakkelijk heen en dat betreft een aanmaning. Die behoor je toch eerst te ontvangen. Dus de eerste vergeten betaling was €20,00 gebleven als die aanmaning was ontvangen. Maar voor de rest: ook vergeten contact op te nemen, niet te kunnen bellen met een 0900 nummer en zonder overleg alleen die €20,00 over te maken zonder overleg; ja, dan vraag je om moeilijkheden. Denk dat ze nog wel meelezen, dus minder negatief je over de TS schrijft hoe meer voordeel...Belbus effect.
Ik klaag niet trouwens. Ik deel mede voor als mensen dit volgen.
En ik beledig Eneco inderdaad want ik ben kwaad over het niet krijgen van een herinnering maar meteen een verdubbeling in kosten. En daarna verdriedubbeling. En beledigen is een groot woord. Het zijn eerder feiten die ik op schrijf. En moet ik nu blij zijn dan dat iemand van Eneco mij vraagt om mijn gegevens te mailen, moet ik nu dankbaar zijn. Dit doen ze ook alleen voor de publieke opinie. Maar liever hebben ze dat dit soort verhalen niet naar boven komen.
Maar kennelijk voel JIJ je eigen beledigt want je blijft hier plakken en je valt in herhaling. Als het in de kleine lettertjes staat en binnen de wet valt is het allemaal prima voor jou. Wat doe je hier eigenlijk?
[quote=tenormin schreef op vrijdag 11 jan 2013, 18:52]@tijger1, en toch stap je over 1 ding (te) gemakkelijk heen en dat betreft een aanmaning. Die behoor je toch eerst te ontvangen. .
NEE, je hoort eerst een herinnering (zonder extra kosten) te ontvangen. Daarna volgt een aanmaning met extra kosten! Er zit een groot verschil tussen een herinnering en een aanmaning.
Het is toch duidelijk dat de eerste herinnering om de een of andere manier wel als verzonden is beschouwd. U had eerst 14 dagen om de gewone rekening te betalen. Na die veertien dagen gaat meteen de betalingsherinnering de deur uit. Om de een of andere reden is die niet bij u aangekomen, of die is op de grote stapel bij uw eerste rekening terecht gekomen.
Daarna volgt er een aanmaning met de 20 euro incassokosten. Een maand later. Dat klopt simpelweg in het tijdsverloop van 14 dagen na de eerste herinnering In plaats van even te bellen om uitleg te vragen/geven, belt u niet. Eerst was het drukte, nu weer een ander excuus: geen 0900 nummer kunnen bellen. Belachelijk. Eneco heeft geen weet van de niet ontvangen betalingsherinnering en gaat dan natuurlijk wel verder met de incassokosten te innen
Verder ben u zo'n onaangenaam schreeuw- en scheldmens dat het mij onmogelijk is om ook maar een beetje met u mee te voelen, al heeft Eneco de betalingsherinnering vergeten.
@carola.83 Er zit helemaal geen groot verschil tussen aanmaning en herinnering, het is een woordenkwestie. Een aanmaning is gewoon een verzoek tot betaling als een rekening niet is betaald. Dat is een herinneringsbetaling ook. Dat men dat nu ineens splitst is alleen maar voor het gemak, om de dingen wat duidelijker te maken.
[quote=tenormin schreef op vrijdag 11 jan 2013, 18:52]@tijger1, en toch stap je over 1 ding (te) gemakkelijk heen en dat betreft een aanmaning. Die behoor je toch eerst te ontvangen. Dus de eerste vergeten betaling was €20,00 gebleven als die aanmaning was ontvangen. Maar voor de rest: ook vergeten contact op te nemen, niet te kunnen bellen met een 0900 nummer en zonder overleg alleen die €20,00 over te maken zonder overleg; ja, dan vraag je om moeilijkheden. Denk dat ze nog wel meelezen, dus minder negatief je over de TS schrijft hoe meer voordeel...Belbus effect.
Ik stap helemaal niet heen over het feit dat er wellicht geen herinnering is gestuurd. Maar als men het met kosten niet eens is, moet men bellen of mailen. Niet zomaar zonder die kosten betalen. Dan doet Ts hier haar verhaal en Eneco reageert met het verzoek de gegevens te mailen. Prima, dan zal men er wel uitkomen, maar daarna gaat Ts Eneco betitelen als boeven en uitzuigers. Lijkt me niet verstandig als je op coulance hoopt. Ik zie het Belbus effect niet zo.
Ik heb ze daar voor een balie of deur nog nooit de leverancier of instantie zien uitmaken voor boef of uitzuiger, waarna coulance betracht werd.
O.T. Tijger, het is heel jammer dat deze site geen PB knop heeft, dan kon men in een persoonlijk bericht iets schrijven. Zou veel off topics kunnen voorkomen. Voor de rest was ik het met je eens en alweer: die Belbus was dus sarci bedoelt voor ....niet voor jou.
I.p.v. van ts te helpen is de inquisitie van ts begonnen: "Foute meid! Niet op tijd betaald, foei!"
Bij een herinneringsbrief of de eerste aanmaning mag men geen extra kosten berekenen en dat hebben de gezamenlijke kantonrechters besloten, daar er nauwelijks kosten aan dit soort brief is.
Als dan niet op tijd na de aanmaning wordt betaald, is de extra kosten gerechtvaardigd.
Eneco moet mar aantonen dat zij de herinneringsbrief heeft verstuurd en op welke wijze dat is geschied geweest. De postbezorger zou het niet kunnen hebben bezorgd?!
Ja, de beste stuurlui stonden weer aan de walkant! Wie de schoen past trekke hem aan! Ik weet op voorhand wie hierop gaan reageren.
Ter informatie deel ik u graag mee dat wij sinds 1 juli 2012 altijd een kosteloze betalingsherinnering sturen, voordat we eventuele aanmaningskosten berekenen. Zo ook in de situatie van TS.
ik heb inderdaad bij ENECO hetzelfde meegemaakt door een vergissing inderdaad een voorschotnota te laat betaald,3 april een aanmaning,terecht!, met 20 euro extra incasso kosten, tot zover waarschijnlijk correct ofschoon 20 euro op het voorschotbedrag behoorlijk hoog is ca 10% !!, maar dan gaan ze helemaal uit hun dak, op 19 april een sommatie met weer een verhogiung van nog eens 20 euro, dus nu al 40 eujro kosten dus nu 20% van het te betalen bedrag, ik vraag me dus af hoe het wettelijk gesteld is met toegestane percentage te vorderen kosten.Ik meen, dat het rond de 15^% ligt, dus kunnen allerlei instellingen zo maar hun gang gaan en ongebreideld kosten in rekening brengen ????
het valt me wel op, dat ENECO hier weg erg veel voorbij komt bij klachten over energie maatschappij wat betreft incasso,ik geef toe betaal op tijd ,dan heb je hier geen last van ,maar mensen kunnen wel eens even in een moeilijke positie zitten,dat het even misloopt,dan is het schandalig dat een dergelijke onmisbare instelling hier op deze wijze misbruik van maakt
[quote=sinuhe09 schreef op zaterdag 25 apr 2015, 13:04]ik heb inderdaad bij ENECO hetzelfde meegemaakt door een vergissing inderdaad een voorschotnota te laat betaald,3 april een aanmaning,terecht!, met 20 euro extra incasso kosten, tot zover waarschijnlijk correct ofschoon 20 euro op het voorschotbedrag behoorlijk hoog is ca 10% !!, maar dan gaan ze helemaal uit hun dak, op 19 april een sommatie met weer een verhogiung van nog eens 20 euro, dus nu al 40 eujro kosten dus nu 20% van het te betalen bedrag, ik vraag me dus af hoe het wettelijk gesteld is met toegestane percentage te vorderen kosten.Ik meen, dat het rond de 15^% ligt, dus kunnen allerlei instellingen zo maar hun gang gaan en ongebreideld kosten in rekening brengen ????
Nee, ze mogen 40 euro minimaal vragen. Lager gaan mag wel, maar is niet verplicht. Om het goed te begrijpen kunt u dit klik HIER doorlezen.
Het heeft wel iets vreemds dat men voor een schuld van bijv. 10 euro incassokosten van 40 euro mag berekenen. Maar het mag volgens de wet.
Voor die 20 euro die eerst werden gevraagd, moest wel eerst een betalingsherinnering worden verzonden waarbij u nog 14 dagen de tijd had om het bedrag te voldoen. Voor de 40 euro moest ook een betalingsherinnering worden verzonden.
[quote=sinuhe09 schreef op zaterdag 25 apr 2015, 13:04]ik heb inderdaad bij ENECO hetzelfde meegemaakt door een vergissing inderdaad een voorschotnota te laat betaald,3 april een aanmaning,terecht!, met 20 euro extra incasso kosten, tot zover waarschijnlijk correct ofschoon 20 euro op het voorschotbedrag behoorlijk hoog is ca 10% !!, maar dan gaan ze helemaal uit hun dak, op 19 april een sommatie met weer een verhogiung van nog eens 20 euro, dus nu al 40 eujro kosten dus nu 20% van het te betalen bedrag, ik vraag me dus af hoe het wettelijk gesteld is met toegestane percentage te vorderen kosten.Ik meen, dat het rond de 15^% ligt, dus kunnen allerlei instellingen zo maar hun gang gaan en ongebreideld kosten in rekening brengen ????
Op 3 april een aanmaning met meestal het verzoek binnen 14 dagen te betalen, op 17 april was het bedrag nog niet bij geschreven, gevolg op 19 april een tweede aanmaning. Energie boeren hanteren een streng incasso beleid om u tot betalen te dwingen. Sec gezien is het niet hun fout dat u niet tijdig betaald.
@sinuhe09: Je had per vergissing je voorschotnota niet betaald. Komt er op 3/4 een herinnering en die betaal je dan ook weer niet?
U ontvangt een aanmaning in de volgende gevallen:
-Als we uiterlijk op de vervaldatum van de herinnering geen volledige betaling ontvangen. -Als de 2e poging voor automatische incasso is mislukt. Ook brengen wij € 20 - € 40 aan administratiekosten in rekening.
Aan Bol.com
Pakketweg 2
5145NG
Waalwijk
Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00.
Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie.
Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen.
De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder
Volgens hun wordt het als verloren beschouwd.
Wat h
...
Lees meer
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose? Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed. Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer