sh
door sherry_juanita Sep 16, 2019 om 08:56
Huishouden & energie

Online.nl

Goedemorgen,

Sinds 1 juli 2019 ben ik overgestapt naar Online.nl wat nu mijn grootste hoofdpijn is geworden. Regelmatig geen internet en blijft het beeld van tv hangen. Ik bel iedere week minstens 1x naar hen en krijg dan te horen dat ik mujn modem moet resetten of dat zij het van afstand zullen resetten. Ondertussen zijn er nu 2 monteurs langsgeweest en wacht ik op nr 3. Tevens is het niet mogelijk compensatie van de gemaakte kosten zoals mobiel moeten bellenen mijn mobieldatabundel thuis aanspreken die eind van de maand op is hierdoor. Wat kan ik doen om te krijgen waarvoor ik betaald heb?

2450 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 16, 2019 om 08:59
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Aangeven dat men in gebreke blijft in het naleven van de met u afgesloten overeenkomst. Doe dat per brief, aangetekend te verzenden met bericht van ontvangst, vorder in die brief dat u binnen bijv. 2 weken naleving verwacht, u op basis van het wetsartikel dat ik bijvoek uw schade claimt incl. de kosten van de aangetekende brief en stel dat indien men niet voldoet aan naleving binnen de gestelde termijn dat u de overeenkomst als beëidigd zult beschouwen.

Zie: . Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.  Qua wetgeving waar ik naar verwijs  schade bij niet naleving

marita5
door marita5 - Sep 16, 2019 om 09:02
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sherry Juanita ,

Lees hier wat u kunt doen , zie ook voorbeeldbrieven ( benedenaan in het groen ) , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-tv

panter22
door panter22 - Sep 16, 2019 om 09:14
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is de mening van die monteurs waar het aan ligt? Of zeggen ze niets en gaan ze zo weer  weg.

ma
door malty - Sep 16, 2019 om 09:34
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u bij de vorige provider deze problemen niet had zou er toch iets mis kunnen zijn met het modem.
Het kan een kleinigheid zijn, zoals een niet goed werkend voedingssnoer vanuit het stopcontact naar het modem of slecht contact.
Ik zou vragen om het modem incl. voedingssnoer te vervangen, het is niet eenvoudig om de oorzaak te vinden als de storing maar zo nu en dan optreed.

A.
door A. Hoff - Sep 16, 2019 om 13:00
2 Antwoorden / Vragen

Toen wij daar last van hadden, hebben ze naar de straatkabel gekeken, En daar bleek een slechte las te zitten.
Steeds stekkertje eruit en stekkertje erin. Wij werden er gek van.

he
door henkie.penkie - Sep 16, 2019 om 13:31
150 Antwoorden / 0 Vragen

Aller eerst de vraag, ben je online.nl klant dan lopen de signalen via de KPN lijnen. Er zijn op dit moment 2 mogelijkheden a) via de glasvezelkabel, b) via de oude PTT kabel. Bij deze laatste zul je nooit snelheden max 100Mbits kunnen behalen die een provider je aanbied of aan zal bieden. Hogere snelheden haal je alleen via de glasvezel kabels of deels coax kabels.  Waarom in de oude ptt kabel zijn de aders maar 0,4 mm dik en hebben een zeer hoge weerstand dat ten koste gaat van de signalen die er over verstuurd worden. Het kan ook zo nog zijn dat de oude Ptt kabel dus danig verouderd is dat deze vervangen moet worden.Maar in dit vervangen als gaat om de oud PTT kabel steken de providers hier geen geld meer in en gaan ze over tot het aanleggen van glasvezel kabels. Wat er veel niet weten is dat het cai-kabel netwerk van bijvoorbeeld Ziggo voor 97 tot 98 % uit glasvezel bestaat en de laatste meters vanaf het aansluitkastje in je straat Coax is. Eigenlijk is dit Netwerk dat Ziggo nu in beheer heeft al enigsinds voor op het glasvezel netwerk. Jou storing kan te maken hebben dat deze van buiten je woning komt doordat wat ik al eerder zij dat de aangelegde grondkabels verouderd en of in de grond beschadigd zijn.