thiazzz
door thiazzz Aug 4, 2004 om 11:35
Huishouden & energie

Overlast door ontlasting van Katten

Heerlijk in mijn tuin zitten zit er deze dagen niet meer in, omdat alle katten van de buurt mijn tuin hebben uitgekozen om hun behoeften te doen. Helaas bestaat er geen mogelijkheid ze volledige toegang tot mijn tuin te weren. Ik ben dus op zoek naar een oplossing waardoor de katten niet meer in het zand in mijn tuin hun drolletjes draaien....wie o wie heeft een goede tip voor mij?

1185 6 Rapporteer

do
door dopey - Aug 4, 2004 om 14:44
3 Antwoorden / 9 Vragen

Hoi Theazzz,

Dit probleem heb ik helaas ook mee gemaakt en ik heb het met veel succes opgelost.

De oplossing is alleen niet een geweldig gezicht maar als je het een tijdje doet zullen de katten je thuis mijden voor een lange tijd. Katten houden absoluut niet van de geur van koffiedik, dus na het koffie maken de prut in je tuin strooien en ze zullen je tuin mijden. Wat ook helpt zijn droge cacaoboon doppen, deze zijn te koop bij de tuincentra, het nadeel van deze oplossing is dat het goed zichtbaar is en de koffiedik minder.

Je schreef in je vraag dat je zand in de tuin hebt maar als je ook gras in de tuin hebt moet je ervoor zorgen dat dit laag blijft, want ze zijn gek op lang gras.

Hopelijk ben je hiermee geholpen en zal je probleem net zo goed oplossen als die van mij destijds.

Groetjes, Dopey

dr
door drogist - Aug 5, 2004 om 15:24
11 Antwoorden / 14 Vragen

Er bestaat een middel op de markt dat heet ksssssstttt kat schrik korrels, deze kan je in je tuin strooien. Is niet schadelijk maar werkt wel. Je kan het bij de drogist halen of eventueel laten bestellen. succes

loepie
door loepie - Aug 7, 2004 om 11:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Op de plekken waar misbruik wordt gemaakt van je tuin, zou je  gaas kunnen leggen met daar overheen een laagje aarde/zand.

hidkees
door hidkees - Aug 8, 2004 om 10:17
41 Antwoorden / 5 Vragen

Dit probleem heb ik ook gehad. Gelukkig komen er nu geen katten meer. Gaas helpt wel, maar dat zoeken ze een ander plekje en je kunt niet de hele tuin vol gaas leggen. Water sproeien werkt maar dan moet je er wel bij zijn. Koffiedik werkte bij mij niet! Ik heb ergens gelezen dat sambal wel werkt. (Het is wel wat duurder.)

Het probleem wordt natuurlijk veroorzaakt door de kateigenaar die geen toiletgelegenheid biedt, die is ook volledig verantwoordelijk...

le
door lexander - Oct 29, 2004 om 17:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een veel goedkoper middel, maar dan dat uit de dierenspeciaalzaak, maar wel op dezelfde basis, is lucifers. Bij voorkeur de ouderwetse rode! Steek ze op een rijtje in de grond, en zie het wonder: katten houden niet van die lucht en blijven weg.Overigens heb ik zelf ook katten en heb ze op deze manier uit een plantenperkje weten te houden.

bu
door buune - Nov 4, 2005 om 10:07
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb wel eens gehoord dat als je een emmer water op ee kat doet dat ze niet terug durft te komen.Best onaardig maar ja het helpt wel

veel succes buune