su
door sunny007 Jun 24, 2013 om 17:21
Huishouden & energie

Overstap Nuon naar Eneco

Medio 2012 ben ik door een medewerker van Eneco (callcenter) telefonisch benadert om van de Nuon over te stappen op Eneco. Bij de Nuon betaalde ik €250,00 per maand en bij de Eneco zou dat bedrag uitkomen op €140,00 per maand. Een aanbod te mooi om waar te zijn! Aangezien ik het bijna niet kon geloven heb ik zelf nog contact opgenomen met Eneco om te zoeken naar het addertje onder het gras. Ook toen kreeg ik te horen dat ik bij de Nuon veel te veel betaalde en dat ik bij Eneco veel goedkoper uit zou zijn en ook nog leuk een koffiezetapparaat cadeau kreeg.... Voor de 2e keer werd er een berekening losgelaten op mijn huisouden en was ook deze 2e medewerker ervan overtuigd dat ik niet meer hoefde te betalen dan €140,00 per maand. Eventueel zou er een kleine na berekening plaatsvinden maar dat verschil zou te verwaarlozen zijn.... Ik sla nu stijl achterover nu ik zie dat er € 1.996,21 is afgeschreven van mijn rekening. Dit is nog meer dan ik bij de Nuon betaalde en staat in geen enkele verhouding met de 2 berekeningen die destijds door de Eneco medewerkers zijn verricht. Het is een prachtige verkooptruc waar ik met open ogen in gestonken ben...Te weten dat ik na mijn scheiding de helft van het jaar alleen in mijn huis woon (kinderen wonen dan bij hun vader) en dat ik sinds mijn scheiding juist zuiniger ben gaan leven....

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die in deze verkooptruc zijn getrapt en nu wel leuk een koffiezetapparaat of stofzuiger hebben, maar tevens een torenhoge rekening?
Uiteraard heb ik mijn klacht ook neergelegd bij de Eneco zelf, maar op die reactie wacht ik nog....Ben benieuwd of ze er überhaupt iets mee gaan doen. Waarschijnlijk zullen ze alleen maar zeggen dat ik meer stroom heb gebruikt dan de 10 jaar daarvoor bij de Nuon, wat echt hilarisch grappig zou zijn!

1248 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2013 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u bij Nuon € 250 per maand betaalde en geen echt flink bedrag terug kreeg bij de jaarafrekening, dan kunt u bij Eneco nooit voor € 140 per maand klaar zijn. Dat kunnen dan wel 10 medewerkers voorrekenen, maar dat kan gewoon niet.

Ik neem aan dat u een afrekening van Eneco hebt ontvangen. Heeft die betrekking op een heel jaar? Hebt u de verbruiken gecontroleerd? Zijn de standen echt door u of een meteropnemer opgenomen, of zijn ze geschat?

Is er veel verschil met de verbruiken op de vorige jaarafrekening?

Dat zult u eerst moeten onderzoeken.

Afgezien daarvan, vind ik € 250 per maand voor een éénpersoons huishouden wel erg veel.

rapil
door rapil - Jun 24, 2013 om 17:40
433 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ja dat is effe lachen.

zw
door zwaardvis - Jun 24, 2013 om 17:40
1525 Antwoorden / 51 Vragen

250 of 140 maakt niets uit het zijn slechts voorschotten. De jaarafrekening daar draait het om. En de prijs per eenheid en de vaste prijs per product per jaar. en die schelen niet veel tussen Nuon en Eneco.