kw
door kweettniet Apr 3, 2006 om 16:39
Huishouden & energie

Petroleumlucht in de auto

Bij het vervoer van een ouderwets kacheltje is er een kleine hoeveelheid petroleum in de kofferbak van mijn auto terecht gekomen. Heb de mat tot twee keer toe staan schrobben, maar de stank blijft. Deze hangt in de hele auto. Ook een bak soda gedurende een nacht heeft de penetrante lucht niet weg kunnen nemen. Wie weet raad?

9767 2 Rapporteer

hutch
door hutch - Apr 3, 2006 om 17:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi Kweettniet,

als ik bijv. diesel op mijn handen krijg, helpt handen wassen ook niet zo veel. Wat ik dan doe, is mijn handen inwrijven met....... gras.

Probeert u ook eens die mat in te wrijven met gras. Daarna nog een keer schrobben/schoon maken en dan is mogelijk die lucht wel weg. Het helpt in ieder geval wel bij de handen.

Zo niet, tja.... dan maar een andere/nieuwe mat (eventueel van de sloop...)

Succes, gr. Hutch

huberta
door huberta - Apr 5, 2006 om 12:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

hallo de lucht in je auto kun je niet weg krijgen door de mat te vervangen want de petreroleum is waar schijnlijk ook in de isolatie mat getrokken zelf megemakt met een bus melk.tip welke bij werkte is snij een paar sinasappelen door en leg die in de auto laaqt deze geruime tyd liggen dit hielp ons zeer goed.daar na gewoon eens een bus wc verfriser met sinsappel als het een keer bij warm weer toch nog iets ruikt succes