ma
door mazdamx5 Jan 11, 2011 om 12:52
Huishouden & energie

Plafond

ben het plafond van de slaapkamer aan het witten maar nu laat op enkele plaatsen de verf los en de verf dekt ook niet overal wie weet raad.

bijvoorbaat dank,

gr.giel

11071 14 Rapporteer

quantas
door quantas - Jan 11, 2011 om 12:55
670 Antwoorden / 0 Vragen

Laatst bij een maat van mij ook het plafond gedaan zelfde probleem.

Advies van de speciaalzaak was eerst plafond reinigen hebben ze speciaal spul voor, en dan evt voorstrijk gebruiken.

Of ipv van voorstrijk duurdere in 1 keer dekkende latex gebruiken.

erik008
door erik008 - Jan 11, 2011 om 18:13
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Heb je eerst getest of het veegvast of latex was.
Dat test je met een natte doek...geeft het af was het veegvast.
Latex direct over veegvast kan niet...dat moet je eerst fixeren.

Ik ga er van uit dat je het plafond wel eerst schoon gemaakt hebt en de losse stukken er af hebt gehaald.
Zelf heb ik toen ik met soortgelijk probleem zat, gekozen voor muurverf, dat dekt direct en is een snelle oplossing (de dure latex wou namelijk niet dekken).
Nadeel, volgende keer moet je weer met muurverf.
Voordeel, het is afwasbaar.

ma
door mazdamx5 - Jan 11, 2011 om 18:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

beste erik008

bedankt voor je antwoord maar wat bedoel je met muurverf er is toch geen verschil tussen plafond verf of muurverf

valerius-2
door valerius-2 - Jan 11, 2011 om 19:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Je zult een plafond toch altijd eerst moeten afwassen zodat de op gebonden witsel er af gaat .

sa
door samba - Jan 12, 2011 om 13:34
31 Antwoorden / 4 Vragen

Je zal het hele plafond af moeten krabben en dan opnieuw latex aanbrengen
Wij hebben dat vorig jaar ook gehad bij een ouder huis van onze zoon
Hadden ook via de schilderszaak eerst speciaal spul op moeten aanbrengen, na het eerst afwassen, maar daarna liet het toch weer los
Het is waarschijnlijk eerst met witkalk gedaan
Doe je het niet komt het zo weer naar beneden
Succes ermee

tj
door tjalsma - Jan 12, 2011 om 14:36
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bij twijfel van het te behandelen oppervlak: eerst goed ontvetten (i.v.m hechting volgende laag), dan fixeer aanbrengen (is een tussenlaag, die ervoor zorgt, dat de volgende laag geen verbinding aan kan gaan met de oorspronkelijke, niet bekende laag), dan de gewenste goed dekkende latexplafond - of muurverf aanbrengen met een roller op lange steel. (evt voor een perfecte dekking twee keer) Dit is in mijn keuken prima gegaan."Plakt "als een tierelier!

be
door bertk - Jan 12, 2011 om 14:37
13 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een geval van helaas. Een verfsysteem is net zo goed/slecht als de ondergrond en moet dus ook compatibel zijn met de ondergrond anders is er geen hechting. De enige remedie is de nieuw aangebrachte verf verwijderen(sic) en opnieuw beginnen met hechtgrond (primer) en daarna een goede watergedragen muurverf (acrylaat) aanbrengen. Is het plafond ook nog eens dampdoorlatend (vocht).

Succes,

Bert

ar
door arievb - Jan 12, 2011 om 15:34
7 Antwoorden / 1 Vragen

Als oud schilder kan ik je een tip geven die vaak werkt,losse bladders afschrapen daarna gehele plafond afwassen met st,marc de randen die afgeschraapt zijn behandelen met verdunde grondverf geod laten drogen dan een goede latex er overheen.succes.

ar
door arievb - Jan 12, 2011 om 15:40
7 Antwoorden / 1 Vragen

Vereet er nog bij te zeggen als de grondverf goed droog is de randen repareren met een vulmiddel anders krijg je van die landkaarten te zien

erik008
door erik008 - Jan 12, 2011 om 16:27
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@mazdamx5
Muurverf kan ook ook op het plafond.

ar
door arievb - Jan 12, 2011 om 17:33
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=erik008 schreef op woensdag 12 jan 2011, 16:27]@mazdamx5
Muurverf kan ook ook op het plafond.

Muurverf wat jij bedoeld is op terpetine basis dat is niet vocht doorlatend en vergeling is er ook veel sneller dan latex dus zeker niet aan te raden in keukens,
in slaapkamers is het wel te doen.

gajnieuw
door gajnieuw - Jan 12, 2011 om 17:54
37 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben dit probleem ook gehad. Zowel in de badkamer als op de muur naar de zolder toe.
De badkamer hebben we afgeschraapt en daarna een latex dat de oneffenheden zou opvullen. Niet dus.
De zolder opgang hebben we verder gekeken en gezocht en kwamen tot de oplossing met een stevige natte borstel in ronde bewegingen het gehele oppervlak doen. Daarna met verdunde ammoniak schoonmaken en dan een goede latex erop doen. En niet 1 richting uit ook de andere kant op zodat je een soort kruis maakt. Dan dekt het een stuk beter en krijg je ook geen strepen

kl
door klusman - Jan 13, 2011 om 11:06
91 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien lukt het, door geen roller te gebruiken maar een grote kwast.

iv
door ivanvliet - Jan 13, 2011 om 11:26
32 Antwoorden / 3 Vragen

hier dito hetzelfde
heb het plafond afgeborsteld dus lossen bladers er af
bij de gamma st marc gehaaald goed laten drogen
er na gedaan met albastine plafond plast
super