ee
door eefhannie Jan 8, 2008 om 18:46
Huishouden & energie

Pletvlekken

Een bank van 10 mnd. oud vertoond op de leuning vlekken (pletvlekken). Winkelier is erbij geweest en zegt dat hij hier meer klachten van heeft gehad. Doen geen zaken meer met de leverancier. Kunnen 600,00 euro betalen dan zorgt hij dat de bank opnieuw gestoffeerd wordt. Kan dit zo maar? Wie weet ons hier meer over te vertellen.


 

371 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Jan 8, 2008 om 19:17
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Leest u de volgende wetsartikelen eens uit het Burgerlijk Wetboek, boek 7:


artikel 17artikel 18artikel 21  en  artikel 22.

hutch
door hutch - Jan 21, 2008 om 19:51
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Eef en Hannie,


Kan dit zomaar? Nee!


Hier is duidelijk sprake van een fabricagefout. Dit blijkt wel uit de reactie van die winkelier. Hij doet zelfs geen zaken meer met zijn leverancier.......


Gelukkig heeft u hiermee een aardig stukje bewijslast in handen. De wet schrijft voor, dat de mankementen welke zich binnen de eerste 6 maanden na de aankoop voordoen, gezien worden als fabricagefouten, tenzij de verkoper het tegendeel kan aantonen.


Na deze 6 maanden kan de verkoper van u verlangen, dat u aantoont dat het mankement een fabricagefout is. Het is nu na die 6 maanden en die verkoper heeft dus al (direct danwel indirect) toegegeven dat het een fabricagefout is.


Nu dit het geval is, is die verkoper wettelijk verplicht om dit mankement op zijn kosten te herstellen. Indien reparatie niet mogelijk is, kunt u een nieuw bankstel verlangen. Is dit laatste niet mogelijk, of wil hij dat niet, kunt u zelfs de koopovereenkomst ontbinden, waarna u het gehele aankoopbedrag dient terug te krijgen.


Hoe hij die kosten van reparatie e.d. weer moet verhalen bij die/zijn leverancier, is niet uw probleem en mag hij ook niet bij u neerleggen.


Gr. Hutch

ee
door eefhannie - Jan 21, 2008 om 19:53
5 Antwoorden / 10 Vragen
0

Bedankt voor het advies. Het heeft geholpen de bank wordt opnieuw bekleed op kosten van de winkel. Dit wel nadat we deze brief hebben laten lezen.

hutch
door hutch - Jan 22, 2008 om 09:42
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dank voor de terugkoppeling.


Weliswaar met een beetje moeite, maar toch...... eind goed, al goed.


Gr. Hutch

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer