lh
door lhriet001 Dec 8, 2009 om 14:44
Huishouden & energie

Probleem met KellerKeukens

Onderstaande brief heb ik verstuurd naar KellerKeukens. Wij komen geen stap verder met deze fabrikant. Wij voelen ons afgescheept. Wat kunnen wij nog meer doen? Graag uw advies?

[edit - persoonsgegevens verwijderd door redactie]

Aan Keller Keukenfabriek B.V.
Afdeling Klantenservices
Postbus 1112
4700 BC ROOSENDAAL

Gieterveen, 8-12-2009

Onderwerp: loslaten folie keukenfront / reactie op uw schrijven 1 december 2009.

Geachte heer/mevrouw,

Uw schrijven van 1 december ’09 hebben wij in goede orde ontvangen. Uw schrijven is een reactie op onze klacht m.b.t. het loslaten folie keukenfront op verscheidende deurtjes van onze Keller- keuken die wij bij BouwCenter van der Schoot in Tilburg eertijds gekocht hebben.

Uit uw recentelijk schrijven maken wij op dat u strenge kwaliteitseisen stelt aan de productie van Keller- keukens. Met betrekking tot deze kwaliteitseisen garandeert u dat alle Keller- keukens die bij u de fabriek verlaten 100% in orde en duurzaam zijn. Daarover bij u geen twijfel. Mochten er ondanks uw strenge controles op producten toch fouten in het materiaal voordoen dan ligt de schuld meestal bij de gebruiker. Aldus uw redenering.

Zo ook in ons geval! Wij hebben toentertijd voor een Keller- keuken in ons nieuwe huis gekozen, juist voor de kwaliteit en duurzaamheid. Wij hebben daarvoor wel € 8.200,00 betaald in de veronderstelling dat zo’n kwaliteitskeuken ons jarenlang dat duurzaam gebruikersplezier gaat opleveren. Dat mogen wij er toch wel van verwachten. Zeker bij een merkkeuken zoals die van Keller! Het is voor ons vanzelfsprekend dat wij zo’n keuken met zorg behandelen.

Aan het gebruikersplezier is nu, na 5 jaar, helaas een einde gekomen. Van verscheidende keukendeurtjes laat nu de folielaag los. In eerste instantie ging het om twee deurtjes, te weten het deurtje van de diepvriezer en een deurtje van één van de bovenkastjes. Deze zijn toen probleem en kosteloos door uw monteur vervangen als zijnde een service aan de klant van uw kant uit.

Na verloop van tijd is er weer een folielaag van een deurtje losgesprongen, nu van de vaatwasser. Ook voor dit euvel hebben wij weer aangeklopt bij BouwCenter van der Schoot in Tilburg. Uw reactie is nu dat de oorzaak van het loslaten van de folielaag op de deurtjes aan ons te wijten is door onzorgvuldig gebruik en daar geen garantie op gegeven kan worden. Temeer daar u dagelijks controles uitoefent op uw producten en gebreken zoals loslaten van folie op keukendeurtjes bij normaal gebruik onmogelijk is. De schuld ligt bij de gebruiker, dus in dit geval bij ons.

Uit coulance heeft u ons een eenmalige service verstrekt door ons een nieuw keukenfront voor de vaatwasser toe te zenden. Wie dat keukenfront van die vaatwasser nu moet komen vervangen is ons niet duidelijk. Daarvoor hebben wij weer contact gezocht met BouwCenter van der Schoot in Tilburg. Deze heeft ons toegezegd dat zij met u contact opnemen voor het bij ons laten langskomen van een monteur. Tot op heden hebben wij daarop nog geen reactie gehad. Het nieuwe deurtje voor de vaatwasser staat nog ingepakt bij ons in de gang.

Inmiddels vragen wij ons angstig af van welk volgend deurtje nu de folie los gaat laten. Op die vraag hebben wij niet lang behoeven te wachten. Afgelopen vrijdag zagen wij tot onze schrik dat op een deurtje van een bovenkast de folie los is gelaten. Dit proces gaat verder en waar is het eind!!!

U heeft u vermoedens geuit dat de schuld bij ons ligt. Wij hebben dit tevergeefs bij u proberen te weerleggen. Ook hebben wij op internet gezocht naar lotgenoten die dezelfde ervaring hebben als wij. U als fabrikant staat niet achter de uitlatingen op internet. U levert een product af dat 100% in orde is!

• Wij zijn ontzettend teleurgesteld nu wij een Keller- ‘kwaliteit’ keuken van € 8.200,00 bezitten waarvan het uiterlijk niet om aan te zien is.
• Wij stellen de keuken niet bloot aan hitte en dergelijke waar gevolg daarvan de folie op de keukendeurtjes los gaat laten. Bij u kan die oorzaak niet liggen, bij ons ook niet. De vraag blijft over wat de oorzaak dan wel is?
• Worden wij gedwongen om na 6 jaar nu toch maar een andere keuken met een fatsoenlijk uiterlijk te laten plaatsen? Te gek voor woorden, nietwaar?
• In elk geval is bij anderen, die bij ons op bezoek komen, het aanzien van die Keller- ‘kwaliteit’ keuken die bij ons geplaatst is geen reclame voor uw product met kwaliteitskeurmerk.

Blijft voor ons over de vraag wat wij nu nog verder kunnen doen om uit deze nare impasse te geraken.
• Moeten wij dit nu gaan aankaarten bij verschillende consumentenorganisaties?
• Moeten wij onze rechtsbijstandverzekering nu gaan inschakelen?
• Zelf denk ik aan de optie om de rijdende rechter in te schakelen!
• Of weet u soms nog een andere oplossing? Voor dit laatste houden wij ons aanbevolen en heeft onze voorkeur! Wellicht kunt u ons van advies dienen

Wij wachten met spanning uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Hoogachtend;

L.H. van Rietschoten.

15091 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 8, 2009 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ihriet001

Inderdaad te gek voor woorden, voor die prijs mag je wel wat verwachten!
Lijkt mij een geval voor uw rechtsbijstandverzekering/geschillencommissie te gaan worden.

Meer info: klik hier

ve
door verwijderd - Dec 8, 2009 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag lhriety001,

Het is niet verstandig om de NAW-gegevens op deze site te zetten. Er zijn altijd lieden die hier misbruik van maken. Vraag de Redactie even of zij bedoelde gegevens verwijderen.

KassaRedactieOnline

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2009 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag lhriet001,

Volgens mij klop jij juridisch gezien bij de verkeerde aan. Zo ik het lees is deze keuken geplaatst na 1-5-2003, wat inhoudt dat de nieuwe consumentenwetgeving op die koop van toepassing is. Derhalve hebben jullie niets te maken met de fabrikant danwel de importeur maar UITSLUITEND met de verkoper van de keuken. Met de VERKOPER heb je destijds een koopovereenkomst afgesloten en het is dus de verkoper die op basis van de economische levensduur van het produkt een oplossing moet bieden voor het probleem. Het principe van de economische levensduur laat zich alsvolgt uitleggen: stel dat de economische levensduur van deze keuken 10 jaar is (en alleen de fabrikant kan daar een uitspraak over doen), dan moet je als koper ongeveer 5/10de deel van de reparatiekosten betalen en de verkoper het resterende deel (ook 5/10de deel dus). Wil de verkoper daar niet aan meewerken, bijvoorbeeld omdat zijn voorschakel niet meewerkt, dan is dat zijn probleem. Jullie kunnen dan de verkoper alsnog schriftelijk in gebreke stellen en een deel van de aankoopsom terug eisen. Met dat deel kun je dan zelf de vervanging van de fronten betalen. Ga dus naar de verkoper toe en leg hem uit wat er in het BW7 staat.

http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html

BW7 boek 7 consumentenkoop:

BW7:6a BW7:17 BW7:18
BW7:21 BW7:22 BW7:24

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2010 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo lhriet001,

Ook wij hebben een Kellerkeuken gekocht en na 5,5 jaar (0,5 jaar na de fabrieksgarantie) laat de folie los. Inmiddels laat de folie van deurtje nummer 10 los. Wij hebben in 2004 meer dan 20.000 euro voor de keuken betaald. Het keukencentrum is inmiddels op de hoogte van onze klacht, maar we moeten bij betalen. Wij zijn hier, zachtjes uitgedrukt, woest om. Zou je op de een of andere manier contact met ons op kunnen nemen?

Gr.
Leon

ve
door verwijderd - Jan 31, 2010 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Leon,

Onze keukenleverancier heeft een bemiddelende rol gespeeld bij Keller. Wij hebben bij de keukenleverancier een ander keukenfront uit mogen zoeken. Dus nu deurtjes uitgekozen waar geen folielaag omheen bevestigd zit. Onze keuken zal nu wel een ander uiterlijk krijgen. Niet wat wij in eerste instantie uitgezocht hebben maar beter dit dan beschadigde keukendeurtjes. Wij hoeven niets bij te betalen om dat de deurtjes die wij nu hebben uitgezocht goedkoper zijn.

Hulde voor onze keukenleverancier te Tilburg en Etten-Leur!