fl
door flee Jan 14, 2006 om 15:15
Huishouden & energie

Problemen eindafrekening oxxio?

April 2005 zijn wij verhuisd en meteen hebben we toen de meterstanden van het oude adres doorgegeven aan Oxxio. Gauw genoeg kreeg ik toen van de netwerkbeheerder van electriciteit(Essent) en gas (NRE) een eindafrekening met foute meterstanden. Beide bedrijven zeiden dat Oxxio de standen door had gegeven en dat ik bij fouten bij Oxxio moest zijn. Ik heb dit opgenomen met Oxxio. Na diverse mailtjes, brieven en telefoontjes kreeg ik in augustus 2005 eindelijk (telefonisch) bevestiging dat er iets fout was gegaan bij Oxxio en dat "alles geregeld" zou worden. In september 2005 kreeg ik eindelijk de eindafrekening van electriciteit van Oxxio met, jawel hoor, de foute meterstand (eindafrekening van gas heb ik tot op heden nog steeds niet ontvangen). Nog diverse malen gebeld en geschreven, nooit een reactie dan "de zaak is in behandeling". Dit grapje kost mij toch ongeveer 95 euro.


Ik heb nu mijn bankrekening opgezegd (Oxxio ging niet accoord met het stopzetten van het automatisch incasso) en heb nu al twee aanmaningen van Oxxio (en dreigingen met eventuele afsluiting en  overdracht aan een incassobureau).


Vraag: hoever kan ik hierin gaan? Oxxio onderneemt geen actie op mijn verzoek voor een correcte eindafrekening (reageert zelfs niet op al mijn brieven ed), telefonisch krijg ik het standaardcommentaar dat men "bezig is met de zaak en dat ik in afwachting daarvan toch maar mijn rekeningen moet voldoen". Ik heb van hun geld tegoed en zij van mij, dan mag ik toch gewoon verrekenen, of niet soms?

1670 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pb
door pbierman - Jan 16, 2006 om 12:57
31 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dan laat ze dat eerst maar es effe rechtzetten. Zij geven al toe (
volgens jouw verhaal ) dat er iets fout is gegaan. Daar hoef jij niet
de dupe van te worden.



Een bedrijf mag niet weigeren om een incasso op te zeggen, daar ben je zelf vrij in.



Verekening van bedragen mag alleen indien de leverancier dit goedkeurt.



Goedkope energie?? Door al dat gesodemieter betaal je nog meer als
wanneer je gewoon bij de oorspronkelijke leverancier was gebleven.











me
door merith5 - Jan 16, 2006 om 12:57
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo,


Ik heb ook vreselijke problemen gehad met Oxxio door overstap naar een ander bedrijf. Ze hebben 6 maanden nadien steeds geld van mijn rekening geplunderd ondanks opzegging machiging.Op het laatst de Geschillencommissie ingeschakeld. Daar reageerde Oxxio niet op. Pas toen de NMa er zich mee ging bemoeien kwam er schot in de zaak en kreeg ik ? 75,00 "smartegeld" en de verzekering dat de eindafrekening snel zou volgen. Die kwam maar was ? 100,00 te hoog. Ben hier nu weer mee bezig. Ik heb veel steun aan de Vastelastenbond en ik zou U aanraden hun website te bezoeken en daar Uw klacht kenbaar te maken. Ze reageren heel snel. Hun mail adres is trouwens: info@vastelastenbond.nl


Ik hoop dat U hier wat aan heeft.


Vriendelijke groet en zet door.


Margot van Loon.

ej
door ejhogenbirk - Jan 16, 2006 om 16:54
7 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb ook veel problemen gehad, waar niet op werd gereageerd. Totdat ik een klacht indiende via www.boycot.nl Moet je eens kijken hoe snel ze dan gaan reageren.


Dieven blijven het toch OXXIO, ik heb nog steeds geld van ze te goed, maar heb alleen maar slapeloze nachten van ze gehad.


proberen die boycot.nl


 

ej
door ejhogenbirk - Jan 16, 2006 om 17:09
7 Antwoorden / 3 Vragen
0

sorry het adres opgegeven adres was onjuist, hier is het juiste adres  www.boycot.nu

ig
door ignite - Jan 18, 2006 om 20:08
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb hetzelfde probleem zo'n 8 maanden geleden gehad. Oxxio had toen een schatting van mijn verbruik gemaakt en dit doorgegeven aan mijn netwerkbeheerder, waardoor het verbruik bijna twee keer zo hoog was als de werkelijkheid.


Uiteindelijk heb ik een foto met embedded datum (digitale camera) gemaakt en deze naar Oxxio gestuurd. Hierdoor konden ze er niet omheen dat ze een fout hadden gemaakt en waren ze vrij snel met het sturen van een juiste factuur. Uiteindelijk ben ik weggegaan bij Oxxio en duurde het slechts 5 maanden voor ze met een foutieve eindafrekening kwamen: ongeveer 2 euro in mijn nadeel. Ik had geen zin meer om hierover te gaan bellen.


Nog een tip: bel naar het gratis 0800 nummer en vraag om doorverbonden te worden.

fl
door flee - Jan 18, 2006 om 20:10
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

bedankt voor de tip. Inderdaad. boycot.nu werkt. Ik kreeg meteen de volgende dag een reactie van Oxxio. Wel niet de reactie die ik gehoopt had maar ze reageerden wel. Ik denk dat ik nu maar eens een geschillencommissie ga inschakelen want met Oxxio zelf kom ik er niet uit.


 


 

fl
door flee - Jan 18, 2006 om 20:12
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Goede tip. boycot.nu heeft gewerkt. Ik kreeg meteen de volgende dag een reactie van Oxxio. Wel niet de reactie waar ik op hoopte, maar toch. Ik denk dat ik nu mijn geluk eens ga proberen bij een geschillencommissie, want met Oxxio zelf kom ik er niet uit.


 

to
door tonbobnot - Dec 5, 2007 om 11:52
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zowel mijn dochter als ik zelf hebben problemen gehad met EVOLTA wat nu dan OXXIO heet. De electra rekening is na vele maanden eindelijk afgerekend en kan kan wel zeggen in mijn voordeel. Wacht momenteel, vanaf maart 2005 nog op de afrekening van het GAS. Omdat dit maar een luttel bedrag is wacht ik rustig even af om eens te kijken hoelang het eigenlijk duurt. Maar,...zowel mijn dochter als ik hebben erg veel baat gehad door te bellen met Bram Derksen van OXXIO [edit, verouderd telnr. Redactie]. Met hem is goed te praten en onze ervaring is dat hij snel e.e.a. regelt en oplost. Toegezegd geld werd snel door ons ontvangen. Ik heb zelfs teveel gehad.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer