sneeuwwitje7
door sneeuwwitje7 Jul 31, 2014 om 15:56
Huishouden & energie

Problemen met blikopeners

Hallo mensen, ik heb al drie keer een blikopener gesloopt. Kan ik er niet mee omgaan of zijn het blikopeners van slechte kwaliteit? Zijn er mensen met hetzelfde probleem of weet iemand waar ik een goede blikopener kan kopen? Alvast bedankt voor jullie tips!

10841 26 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2014 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb er al meer dan 20 jaar een van Leifheit. Werkt nog prima.

czar
door czar - Jul 31, 2014 om 16:48
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Mwoah, DEZE doen het wel en als je die ook sloopt, dan misschien een breekijzer?

tenormin
door tenormin - Jul 31, 2014 om 17:23
16847 Antwoorden / 108 Vragen

De mijne is ook al uit de Ark van Noach tijd: een Tefal met een draaiknop; die zet je op het blik i.p.v. in het blik. Heel gemakkelijk, een kind kan de was doen. Goggle maar eens erop, ze zijn ideaal!

czar
door czar - Jul 31, 2014 om 17:33
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 31 jul 2014, 17:23]De mijne is ook al uit de Ark van Noach tijd: een Tefal met een draaiknop; die zet je op het blik i.p.v. in het blik. Heel gemakkelijk, een kind kan de was doen. Goggle maar eens erop, ze zijn ideaal!

Voor sommige mensen met een handicap is zo'n ding ook handiger dan de ouderwetse versie.
Dat gold ook voor mijn moeder. Heeft er een beetje mee te maken hoe je nog kracht kunt zetten.
Voordeel van die boven-af dingen is ook dat er geen scherpe randjes meer zijn na het openen.
Ik vind ze ideaal.

costnix
door costnix - Aug 4, 2014 om 09:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik verwijder altijd eerst het papier, dat om het blik zit en dan pas open ik het blik.
[Edit redactie]

lenyenfred
door lenyenfred - Aug 4, 2014 om 11:43
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Sneeuwwitje 7,
Brabantia geeft volledige garantie.
Niet goed, nieuw. (wordt niet gerepareerd, maar vervangen)
Nooit problemen dus.
Veel succes

wo
door woodwood - Aug 4, 2014 om 13:00
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb al meer dan 10 jaar een opener van Tupperware, deze was niet goedkoop
maar opent een blik zonder de scherpe randen, is in één woord formidabel goed!!

be
door bennas - Aug 4, 2014 om 13:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het wieltje van de blikopener is makkelijk los te schroeven alleen is het jammer dat er geen reserve exemplaar te krijgen is. Wieltje mag van beter staal gemaakt worden of makkelijk te vervangen

tenormin
door tenormin - Aug 4, 2014 om 13:48
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bennas schreef op maandag 4 aug 2014, 13:36]Het wieltje van de blikopener is makkelijk los te schroeven alleen is het jammer dat er geen reserve exemplaar te krijgen is. Wieltje mag van beter staal gemaakt worden of makkelijk te vervangen

Over welke blikopener heeft u het dan? Nou ja, maakt niet meer uit, Sneeuwwitje heeft kennelijk een goede opener gevonden. Gelukkig maar.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2014 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 31 jul 2014, 17:23]De mijne is ook al uit de Ark van Noach tijd: een Tefal met een draaiknop; die zet je op het blik i.p.v. in het blik. Heel gemakkelijk, een kind kan de was doen. Goggle maar eens erop, ze zijn ideaal!

En waar blijkt dat dan uit?

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2014 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[sorry verkeerd geklikt.

Over welke blikopener heeft u het dan? Nou ja, maakt niet meer uit, Sneeuwwitje heeft kennelijk een goede opener gevonden. Gelukkig maar.

En waar blijkt dat dan uit?

jo
door joskaa - Aug 4, 2014 om 18:50
80 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb er ooit een gekocht op een markt en ik zie die stand/dat produkt wel vaker op markten. De kwaliteit ervan is ronduit fantastisch; deze opener maakt van de bovenkant een dekseltje en zonder scherpe randen. Bovendien draait ie heel licht dus echt een super ding. Kost -dacht ik- 9 euro
Langwerpig met een beugeltje+magneet en een wieltje
Helaas is de goudkl. opdruk niet meer te ontcijferen door het vele gebruik.

tenormin
door tenormin - Aug 4, 2014 om 19:29
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@joskaa, dat die opdruk niet meer te ontcijferen is, is toch niet erg? Denk dat, als men een blikopener gebruikt, er niet gelezen hoeft te worden? Mijn opener is ook zeer bejaard, het hard plastic is verkleurd, ook al leg ik dat ding in de bleek, okay, 't word weer schoon, maar mij gaat het om de werking. En die is nog steeds als dag 1 van aanschaf. M.a.w. wieltje blijft het werk doen waarvoor hij aangeschaft is.

Cookies
door Cookies - Aug 4, 2014 om 19:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sneeuwwitje is blijkbaar naar de zeven dwergen gegaan en nooit meer terug gekomen.

labren
door labren - Aug 5, 2014 om 12:51
862 Antwoorden / 0 Vragen

neem die dingetjes die ze in het leger gebruiken , die kunnen niet breken en ze passen in je geldbuidel

labren
door labren - Aug 5, 2014 om 12:52
862 Antwoorden / 0 Vragen

die kan je kopen bij een dumpwinkel

aurora1
door aurora1 - Aug 5, 2014 om 13:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat moet wel deze klik hier versie zijn met inklapbaar puntje. Een poos geleden zaten die wel bij blikjes sardines e.d.
Waarom zou je op de markt een opener van 9 euro kopen als Ikea (bijv.)
al voor 1,99 een prima versie heeft zoals door @czar met een link op is gewezen en in gewone winkels goede versies doorgaans goedkoper zijn?

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2014 om 14:05
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 5 aug 2014, 13:52]Dat moet wel deze klik hier versie zijn met inklapbaar puntje.

Is misschien voor mensen met 'gewone handen' wel te doen; kan dat niet dus ben en blijf heel gelukkig met opener met grote draaiknop. Deze zou ik met geen mogelijkheid kunnen gebruiken!

labren
door labren - Aug 5, 2014 om 14:58
862 Antwoorden / 0 Vragen

hahahaha ja aurora1 die bedoel ik waar kan ik die nog kopen dan want hier in de buurt kan ik ze nergens krijgen

labren
door labren - Aug 5, 2014 om 15:01
862 Antwoorden / 0 Vragen

ach ik zie het al , hahahahaha ga er gelijk een paar bestellen

czar
door czar - Aug 5, 2014 om 17:23
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Ook zo onhandig met blikken met een ring/oog eraan?
Dan is DEZE blikopener ook handig.

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2014 om 17:46
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 5 aug 2014, 17:23]Ook zo onhandig met blikken met een ring/oog eraan?
Dan is DEZE blikopener ook handig.

Oh, daar bespaar ik dan gelijk €5,65 mee uit. Daar is de steel van de pollepel goed genoeg voor. ?

costnix
door costnix - Aug 5, 2014 om 18:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@labren
Als hospik heb ik diverse militairen moet verbinden, die bij het gebruik van deze "blikopeners" gewon raakten.

czar
door czar - Aug 5, 2014 om 18:32
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 5 aug 2014, 17:46]
Oh, daar bespaar ik dan gelijk €5,65 mee uit. Daar is de steel van de pollepel goed genoeg voor. ?

Je moet wel een heel vreemd gevormde pollepel hebben als je daarmee een hefboom-functie op je te openen blik mee kunt uitoefenen :-)

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2014 om 18:40
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 5 aug 2014, 18:32]
Je moet wel een heel vreemd gevormde pollepel hebben als je daarmee een hefboom-functie op je te openen blik mee kunt uitoefenen :-)

Hoezo dan. Of je hebt nog nooit een pollepel in de hand gehad? Die stelen passen prima in het gaatje van door jou getoond trekblikje. Of maak je de kachel met me aan? ?

czar
door czar - Aug 5, 2014 om 19:13
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 5 aug 2014, 18:40]Hoezo dan. Of je hebt nog nooit een pollepel in de hand gehad? Die stelen passen prima in het gaatje van door jou getoond trekblikje. Of maak je de kachel met me aan? ?

Nou, als je een blokje hout op het blikje onder je pollepel legt (tegenover de trekring), dan heb je inderdaad wel een aardige hefboom. Zonder blokje is de hoek erg ongunstig.
Maar probeer het eens :-)