pe
door petronel Sep 18, 2005 om 11:55
Huishouden & energie

Problemen met Seats and Sofas

Wij hebben een half jaar geleden een 3- en 2-zits bank gekocht bij S&S. Nu zit er een scheur in de naad van de 2-zitter en de vulling van de 3-zitter is aan het schuifen, zodat je in de ene hoek in een gat zit en in de andere hoek op een bult. We hebben nu een klacht ingediend bij S&S en ze verwachten nu van ons dat we het bankstel zelf komen aanbieden zodat een expert kan beoordelen of onze klacht gegrond is. Rare gang van zaken, we moeten tenslotte een snipperdag nemen, een aanhanger huren enz. Het kost ons dus sowieso geld, maar als het probleem dan netjes opgelost zou worden, hebben we daar vrede mee. Ik kom op deze site echter een hoop negatieve ervaringen met S&S tegen, dus heb ik er eigenlijk weinig vertrouwen in. Kan iemand mij een goede raad geven. Wat kunnen we in dit geval het beste doen????

421 3 Rapporteer

user123
door user123 - Sep 18, 2005 om 13:00
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Tsa, daar bent u mooi ingestonken. Aan gezien het een "giant takeaway" is, moet u inderdaad zelf met uw aankoop terug naar de winkel. Wanneer u de banken daar achterlaat zou ik dat wel laten vastleggen. Er is al vaker iets "verdwenen".

Mogelijk kunt u met het mailen van een (digitale) foto de "expert" een oordeel laten vellen ?

hutch
door hutch - Sep 18, 2005 om 13:18
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Het is wel weer bingo bij dit bedrijf, zeg. Er wordt zoveel voor gewaarschuwd voor dit bedrijf.

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&cat=745&frm=23533

"Alleen 's-werelds topfabrikanten die voldoen aan hoge normen, mogen zich hofleverancier van Seats and Sofas noemen."

Dit staat op de site van S&S....    Dit noem ik misbruik maken van de term "Hofleverancier" en zegt tevens al genoeg over dit bedrijf. Als een bedrijf dit soort termen moet bezigen om reclame te maken, is iedereen al gewaarschuwd. S&S doet voorkomen alsof zij hofleverancier zijn: zijn zij (gelukkig) niet; kijkt u maar:   http://www.hofleverancier.com  en dan onder: lijst

"we zijn gastvrij, eigenzinnig en herkenbaar." : gastvrij, ja zolang er nog niet is betaald; eigenzinnig, ja dat is wel te lezen op al de forums en vragen over dit bedrijf; herkenbaar, ja  noem de naam S&S maar en iedereen weet waar je het over hebt, alleen snap ik nog steeds niet, waarom er nog zoveel mensen hier in trappen.

"Seats and Sofas stelt de hoogste eisen op het gebied van constructie, kwaliteit en materiaalgebruik. Daardoor kunnen wij ook een unieke servicegarantie geven."

Kunnen, inderdaad, maar er is een groot verschil tussen: kunnen en doen.   Dit is trouwens de enige regel over garantie wat ik kan vinden op hun site.

Maar los van dat alles, zit u wel met een probleem. Theoretisch weten wij het allemaal wel, denk ik, alleen de praktijk is anders.

U heeft natuurlijk garantie en zoals een goed en betrouwbaar bedrijf betaamt, zal zo'n bedrijf uw bank ophalen en repareren, volledig op hun kosten, oftewel u wordt correct behandeld. Echter S&S is al zovaak in opspraak geraakt, dat de ervaring leert dat u op deze wijze wel niet zult worden behandeld. U zult S&S toch formeel aansprakelijk moeten stellen en zij zullen die bank volledig op hun kosten moeten repareren. En eerlijk gezegd heb ik niet echt veel vertrouwen in "de expert", wedden dat dit een "expert" is van S&S........ dus de uitslag is eigenlijk al bekend: het ligt niet aan S&S maar aan uzelf......

Ik ben bang dat uiteindelijk alleen een gang naar de rechter over blijft, maar dan zult u in de rij moeten gaan staan.

Succes

Hutch

rooijm
door rooijm - Sep 19, 2005 om 14:31
62 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Petronel,

Ik weet niet of dit de raad is die je wilt horen, maar je kan in dit geval denk ik inderdaad het beste een snipperdag nemen, aanhanger proberen te lenen en anders huren en naar S&S gaan. Inderdaad, rare gang van zaken, maar daar was ongetwijfeld de prijs van je bankstel ook naar. Je zou inderdaad kunnen proberen een digitale foto te sturen, maar ik denk niet dat ze daar akkoord mee gaan.

Stel, als je met je bankstel terug gaat, een formulier op, waarbij je S&S laat ondertekenen voor het feit dat zij het bankstel in ontvangst hebben genomen om hun expert er naar te laten kijken. Dan heb je altijd iets achter de hand als je bankstel "kwijt" raakt. Je hoeft daar niet direct van uit te gaan, maar voorkomen is beter dan genezen.

Wanneer de expert het er ook over eens is dat de bank gerepareerd dient te worden, zou ik altijd het verzoek indienen dat de snipperdag en de huur van de aanhanger ook vergoed worden. Het is tenslotte hun fout. Ik zou er zeker niet van uitgaan dat ze dit doen, maar wie niet waagt, die niet wint.

Succes in ieder geval.
Maaike