al
door algemeen May 9, 2021 om 11:40
Huishouden & energie

PVC

Omdat wij vloerverwarming hebben, hebben wij een PVC vloer laten leggen in juli 2020.Van te voren de procedure gevolgd die de leverancier ons had mee gegeven.In november begon de pvc vloer op 2 plaatsen te bollen en was los gekomen van de vloer.Leverancier heeft dit in jan.2021 gerepareerd, maar men zag bij de gerepareerde plaatsen verhogingen.In maart 2021 werd weer een poging gedaan om de verhogingen er uit te krijgen, ook dit mislukte.Toen men voor de 3e keer wilde repareren in april 2021 is men tot de conclusie gekomen dat het geen zin had.Naderhand is de leverancier zelf komen kijken en deed ons het volgende voorstel: over de PVC vloer een click PVC te leggen. Nu is onze vraag kan en mag dit en wat voor gevolgen heeft dit voor de vloerverwarming? De hoogte van de pvc vloer is 2 mm en van de click pvc 6mm. Gaarne uw mening.

1752 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 9, 2021 om 11:48
16883 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. mag u er van uithgaan dat de leverancier een goed advies heeft en is denk ik de vraag belangrijker, wat is de oorzaak en wat zijn de kosten. Is de oorzaak een fout van de leverancier, dan is evt de consumentenbescherming van toepassind BW art 7:17 t/m 25.

tijger1
door tijger1 - May 9, 2021 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over die vloerverwarming zou ik me geen zorgen maken, maar dat de originele pvc vloer, die gelijmd is neem ik aan, los komt en gaat bollen, zal dat zeker niet goed zijn voor het kliklaminaat.

Ik zou zegten, pvc eruit, kliklaminaat er in.m

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 9, 2021 om 12:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

2 mm is mits goed gelijmd prima.

Dan moet de ondervloer schoon, stofvrij  en droog zijn en goed hechten.
De 2 mm PVC is Vinyl vloer en is  goede lijm gebruikt?

De 6 mm klik laminaat van  kunststof  is harder en slijtvaster en helaas ook flink duurdere  in meeste gevallen.
Ook meer isolatie waardoor jou  vloerverwarming trager ging reageren.

Het laten leggen,  dan is deze leg firma verantwoordelijk  voor  eerst de ondervloer te controleren  of schoon en droog is....
Nogmaals nieuwe leggen en  U heeft  door het te laten doen Leg garantie.
Het stukje los trekken en nogmaals lijmen zal hobbels geven.

Voor Vinyl moet   de ondervloer 100% vlak zijn en je ziet elk foutje  of  korreltje er doorheen!
Terug naar leverancier en vraag of ze nu een goede vakman willen sturen.

aurora1
door aurora1 - May 9, 2021 om 14:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou ook zeggen eerst het oude eruit en dan pas het nieuwe erin.
Maar misschien kunt u nog advies vragen bij de Vereniging Eigen Huis:
https://community.eigenhuis.nl/duurzaam-verwarmen-12/welke-vloerbedekking-gaat-goed-samen-met-vloerverwarming-480?_ga=2.210338069.1603159713.1620563651-2065547742.1620563651

al
door algemeen - May 9, 2021 om 15:04
21 Antwoorden / 25 Vragen

De leverancier heeft zijn fout erkend.Men laat de 1e PVC vloer liggen en de leverancier legt gratis een nieuwe click PVC vloer door het hele appartement en wat betreft de vloerverwarming die zal een paar minuten  meer nodig hebben om de boel warm te krijgen vertelde de leverancier. Tot op heden is de 1e PVC laag nergens anders los gekomen.De lijm die men gebruikte voor de PVC vloer was van goede kwaliteit vertelde de leverancier die gebruiken wij altijd.Ik zal de leverancier op zijn hart drukken dat als de 1e PVC vloer op een andere plek los mocht gaan en de PVC click vloer ligt erop dat hij er voor verantwoordelijk is en ik dan een expert moet inschakelen op zijn kosten.Dank voor de reacties.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 9, 2021 om 19:36
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Bedankt voor  Uw terug koppeling.

Helaas is  2+6=8mm trager maar gewoon laminaat is ook vaak 6 tot 9 mm dik en gaat ook prima,
alleen wat trager.

De gratis Clik laminaat van kunststof  is prima oplossing.
Ik  vermoed dat de onver vloer niet geheel stof  of vetvrij was en de lijm daarom niet gehecht heeft.
Of  te traag gelegd en  reeds opgedroogd.

Voor deze lijm is  de avond ervoor even uitzetten wel zo prettig... droogde de lijm  gelijkmatiger.
Goed dat ze hun fout erkennen en keurig  gaan oplossen.

Klik laminaat er los op dus  ook als je Vinyl los zou komen, geen probleem,  het is zwaar en stevig genoeg.
Netjes opgelost....

Alleen reken ik geen paar minuten maar eerder half uurtje extra voor het  warm word...  maar  je kreeg een hele dure vloer cadeau.