Recht op Schadevergoeding
Hallo, Wesselink heeft de vloer geluidsisolerend gemaakt met Isofloc. Er was afgesproken dat er iedere keer slechts 2 plankjes parket uitgehaald zouden worden. Dit werden er vier. Op sommige plaatsen is het oude parket beschadigd. De was die op een deel van de beschadigingen is gedaan (is uiteindelijk toegestaan), hardt niet uit en op de nieuwe plankjes is olie i.p.v. was gedaan. Bedrijf kwam pas in actie nadat de brancheorganisatie Warmteplan was ingeschakeld door terugstorting van een bedrag voor het niet isoleren vanwege een draagmuur. Was blijkbaar niet opgemerkt. Ze geven maar ca. €60 schadevergoeding. Moest betalen vanwege deadline; anders waarschijnlijk een incassobureau op mijn nek. In Alg. Vwd. staat dat alleen de rechter kan beslissen bij geschillen. Kan ik nog op een andere manier geld terugkrijgen?
Beste vraagsteller
U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem volledig op te lossen. Wijs ze op de voorwaarden.
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Jammer dat u heeft betaald, u hoeft helemaal niets van een incassobureau te vrezen, zeker niet als u in uw recht staat. Met een deadline heeft u dan verder niets te maken. De enige manier om geld van u los te krijgen was nl via de rechter geweest en daar had u mooi uw kant van de zaak kunnen vertellen. Nu u heeft betaald lijkt het ook nog alsof u het met die 50 euro schadevergoeding eens was. U had bij de betaling zelf een schadevergoeding die u redelijk acht van het oorspronkelijke bedrag kunnen afhouden. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer.
Wat vindt u zelf een redelijk bedrag als schadevergoeding? Probeer dat alsnog schriftelijk af te dwingen, verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 14 dagen. Maar ik vrees dat het een lastige weg wordt.
Misschien kunt u nog wat druk zetten door op klacht.nl en op de klachtenkompas.nl uw klacht neer te zetten.
Een jurist had me dit advies gegeven. Klachtenkompas doet niets, want het bedrijf is niet aangesloten.
[quote=tiope schreef op vrijdag 7 aug 2015, 09:46]Een jurist had me dit advies gegeven. Klachtenkompas doet niets, want het bedrijf is niet aangesloten.
Even voor de duidelijkheid, een jurist had u wat voor advies gegeven?
Een klacht kan evengoed op klachtenkompas staan, een bedrijf hoeft daarvoor niet aangesloten te zijn. Bij klacht.nl hetzelfde.
Bedrijven houden niet van negatieve kritiek, ook al reageren ze niet publiekelijk op de klacht.
@zoekster: Ik denk dat vraagsteller bedoelt een advies om te betalen. Dat is een vreemd advies, zeker als er niet ook -aantoonbaar- is aangegeven dat betaling onder protest plaats vindt.
@ vraagsteller: het is inderdaad de moeite waard de klacht toch te plaatsen op sites als klacht.nl en op fora zoals deze.
En hebt u onder protest betaald?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Men had mij inderdaad het advies gegeven te betalen, aangezien er een deadline opzat en de mogelijkheid dat er een incassobureau op de stoep zou staan. Er is onder protest betaald, dus het bedrijf krijgt volgende week de aangetekende brief. Hartelijk dank voor alle reacties.
Beste tiope,
het advies om te betalen omdat er de mogelijkheid aanwezig was dat er een incassobureau op de stoep zou staan bij u begrijp ik niet.
Een incassobureau kan wellicht bedreigend en intimiderend overkomen. Maar u verplichten om te betalen kan een incassobureau niet. Een incassobureau kan u alleen maar aanmanen om te betalen. Dat moet een jurist toch ook weten.
Om iemand daadwerkelijk tot betalen te dwingen zal er een deurwaarder (en dus een rechtszaak en uitspraak van de rechter dat u moet betalen) aan te pas moeten komen.
Aangezien u al eerder contract heeft gehad met de brancheorganisatie Warmteplan zou ik als ik u was nogmaals contact zoeken. Vraag ze anders om een onafhankelijk advies om de daadwerkelijke schade vast te stellen. Gezien uw eerdere ervaring (bedrag teruggestort op aangeven van brancheorganisatie Warmteplan) zou ik verwachten dat de leverancier vervolgens het vastgestelde schade bedrag aan u overmaakt (onder druk van branche organisatie Warmteplan).
[quote=uwjurist schreef op vrijdag 7 aug 2015, 09:26]Beste vraagsteller
U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem volledig op te lossen. Wijs ze op de voorwaarden.
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
En de schadeloosstelling van de geleden en/of nog te lijden (gevolg)schades.
Was het duidelijk op papier gezet de uitvoerende werkzaamheden, zogenaamde bestek, gespecificeerd met de werkwijze en de te hanteren materialen?
U hebt wel veel problemen ontdek ik zojuist. Dit topic startte u ook: [url=http://]http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/cpagina/0/?vHash=c749c73j&cHash=bc45f20b5c02db541c28b54affae4aec&tx_varakassalib[commentsoffset]=0&cHash=bc45f20b5c02db541c28b54affae4aec&tx_varakassavraagenbeantwoord[uid]=578367[/url]
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer