ca
door carlijn001 Aug 23, 2007 om 10:26
Huishouden & energie

Recht van levering

In januari hebben we 2 krukken besteld bij Jencikova in de Amsterdam Arena. Levertijd zou zijn: 8 weken. We zijn inmiddels bijna 8 maanden verder en nu hebben we uiteindelijk een doos met zittingen en een doos met onderstellen die niet bij elkaar passen.


De afgelopen maanden hebben we talloze malen aan de telefoon gehangen, maar de bedrijfsleidster daar vindt ons maar lastig en belt nooit terug (ja, ik had het zo druk, dat ik geen tijd had om terug te bellen). Ook op een klachtenbrief naar het hoofdkantoor nooit reactie gehad. Maar goed, bij de levering van de zittingen (nu zo'n 2 maanden geleden), wel €400 betaald, denkende dat we de complete krukken geleverd hadden gekregen.


We staan echt machteloos, het kost ons klauwen met geld en tijd en ergernis en we lopen gewoon tegen de muur aan. Hoe kunnen we in godsnaam ooit nog aan onze duurbetaalde krukken komen??!!


We hebben al gezegd dat we de krukken niet meer willen, maar kunnen blijkbaar ons geld niet meer terug krijgen. Wat is ons recht? Een advocaat inschakelen heeft ook geen zin, want dan zijn we nog veel meer dan die € 400 kwijt!

295 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het geleverde komt niet overeen met de overeenkomst. Deze kun je dus zonder kosten ontbinden. Dat betekent dat de winkel je geld terug moet geven. Klaar als een klontje.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

P.S. Het is heel duidelijk dat Jencikova niet in staat is c.q. van zins is de door jullie gewenste krukken te leveren, dus die zul je elders moeten zoeken. Probeer evt. bij de importeur een adres te achterhalen.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Carlijn001,


Je schrijft: Wat is ons recht?


Geld terug kan pas in een latere fase. Eerst moet je deze rare firma in de gelegenheid stellen op hun fout recht te breien. Bericht hen dat schriftelijk met bewijs van ontvangst of neem het produkt onder je arm en deponeer dat rechtsstreek bij het op de toonbank. Als zij weigeren hun fout te herstellen of als de korrekte aflevering niet in een redelijke tijd plaatsvind, pas dan kun je deze firma formeel in gebreke stellen en heb je het wettelijke recht de koopovereenkomst te ontbinden en je aankoopsom terug te eisen.


Lees ook even de hier volgende links, zodat je precies weet wat jouw rechten zijn als koper.


1. Wetboek Online:


http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html


BW7 boek 7 consumentenkoop:


BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22 BW7:24


Sukses, groeten, Read2. 

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja Ton, in principe heb je gelijk, maar dat station is allang gepasseerd. 8 maanden en diverse telefoontjes geleden. Als ze in staat waren c.q. van zins waren hun fout te herstellen, dan was dat allang gebeurd. Vandaar mijn reactie zoals het er nu staat.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2007 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij mijn weten een aantal fora bekeken te hebben zou die Jencikova failliet zijn en uit het gebied verdwenen.
Deze zaak was wel bij de geschillencommissie aangesloten geweest en een andere zaak zou dit soort orders verder zijn gaan afhandelen.

Ik ben niet alleen een vrije maar ook een luie vogel waardoor ik het aan u over laat om via die brachevereniging te vragen wie de zaken van Jencikova heeft overgenomen.

Uiteraard kan Jencikova inmiddels een herstart kunnen hebben gemaakt want deze zaak staat nog wel in het handelsregister als:

            





ve
door verwijderd - Aug 28, 2007 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

bedankt voor jullie reacties. Afgelopen donderdag zou mevrouw Lamar de service-formulieren hebben opgestuurd, maar tot op heden nog niks ontvangen. We zullen wederom naar dewinkel toe moeten gaan om de formulieren op te halen, want nu kunnen we nergens terecht met onze klacht.


Zal ook wederom een brief naar het hoofdkantoor sturen en zo een nog groter file opbouwen. Ik hoop niet dathet bedrijf inderdaadfailliet is, want dan zijn we wel erg veel geld kwijt!


Nogmaals bedankt en ik hoop dat we ooit nog ergens doorheen kunnen prikken. Iedereen: wees gewaarschuwd voor dit bedrijf. ben inmiddels op het internet vele klachten meer tegen gekomen!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rob van Damme
Rob van Damme - Sep 22, 2024 om 23:14
Auto & vervoer

Dealhunter Lidl aanklagen

Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer

Ri
Rick van Oosten - Sep 17, 2024 om 23:02
Vakantie & reizen

Kan Booking.com alles maken?

Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten.  Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer

Pu
Pumuckl_NL - Sep 16, 2024 om 10:36
Auto & vervoer

Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour

Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?




 



... Lees meer