sh
door shoppertje May 12, 2010 om 13:53
Huishouden & energie

Rek eruit door de was

Om te voorkomen dat mijn T-shirt van Katoen met Elastan (5%) elastisch blijft geldt er een maximale wastemperatuur van 40 graden, ik neem aan mede om de elastischiteit te bewaren en lubberende kragen te voorkomen.
Maar wat als ik het strijk? Dan wordt het toch plaatselijk zeer heet? Ik zie daarover niets in de wasvoorschrifen...

6194 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag shoppertje,

Zelf strijk ik nooit T-shirts. Dat doet mijn echtgenote. Daar zal ik me tegen haar ook niet mee bemoeien. Strijk en pers ervaring heb ik wel. Militaire dienst, hé?

Doch je geeft zelf min of meer het antwoord al, zie ik als technicus. Het katoenen t-shirt kun je toch heet strijken en het boordje met een lauwe strijkbout? Of het boordje helemaal niet strijken zal ook geen probleem zijn. Dat is toch geribbeld en moet dat ook blijven!

Eigenlijk vind ik het een non-probleem. Zo kun je overal wel een probleem van maken....

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ts maakt er toch geen probleem van?
Naar mijn inzien stelt hij/zij enkel een vraag.

Ontopic:
Vreemd dat er geen strijkvoorschriften bij vermeld staan.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het shirt niet te strijken,
maar strak nat op te hangen, en zo te laten drogen.
Wil je wel een gokje wagen, dan begin je gewoon door met een lage temperatuur te gaan strijken.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vochtig gemaakte dunne theedoek of zakdoek tussen strijkbout en T-shirt.
T-shirt op de strijkplank alsvast goed plat neerleggen. Niet echt heen en weer strijken maar de bout heel even kort op de natte zakdoek.
Altijd T-shirt op een hangertje drogen en zeker niet in de wasdroger (geldt ook voor elastische spijkerbroeken; elastisch materiaal kan daar slecht tegen).

ve
door verwijderd - May 20, 2012 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

shoppertje schreef op woensdag 12 mei 2010, 13:53: Om te voorkomen dat mijn T-shirt van Katoen met Elastan (5%) elastisch blijft geldt er een maximale wastemperatuur van 40 graden, ik neem aan mede om de elastischiteit te bewaren en lubberende kragen te voorkomen.
Maar wat als ik het strijk? Dan wordt het toch plaatselijk zeer heet? Ik zie daarover niets in de wasvoorschrifen...

Om te voorkomen??? Dus T-shirt moet juist niet elastisch blijven? Of zie ik dat nu verkeerd?

ve
door verwijderd - May 20, 2012 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

nomen schreef op zondag 20 mei 2012, 10:47:
shoppertje schreef op woensdag 12 mei 2010, 13:53: Om te voorkomen dat mijn T-shirt van Katoen met Elastan (5%) elastisch blijft geldt er een maximale wastemperatuur van 40 graden, ik neem aan mede om de elastischiteit te bewaren en lubberende kragen te voorkomen.
Maar wat als ik het strijk? Dan wordt het toch plaatselijk zeer heet? Ik zie daarover niets in de wasvoorschrifen...

Om te voorkomen??? Dus T-shirt moet juist niet elastisch blijven? Of zie ik dat nu verkeerd?

Doe niet zo flauw, gewoon wat onhandig opgeschreven, de strekking is duidelijk.

ve
door verwijderd - May 20, 2012 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

nomen schreef op zondag 20 mei 2012, 10:47: Om te voorkomen??? Dus T-shirt moet juist niet elastisch blijven? Of zie ik dat nu verkeerd?

Na twee jaar zal bij dit T-shirt de rek er inmiddels wel uit zijn, denk je ook niet?

ve
door verwijderd - May 20, 2012 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenzij zij door gebrek aan advies dat T-shirt nooit heeft durven wassen en het "mooi" op de plank is blijven liggen.