yo
door yodaya_1 Jan 9, 2010 om 00:28
Huishouden & energie

Schaadt bleekwater ozonlaag?

Ik heb altijd geleerd dat ik geen bleekwater moet gebruiken omdat chloor de ozonlaag afbreekt. kennis van me beweert dat dat helemaal niet waar is.
Wie heeft gelijk?

582 7 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2010 om 00:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Bleekmiddel en ozon zijn beide desinfecterende middelen.
Bleekmiddel bevat chloor, oude koelkasten bevatten CFK's.
CFK's zijn schadelijk voor de ozonlaag. Chloor is geen CFK.
Tot zover de gelijkenissen, ik denk dat je kennis dit door elkaar gehaald heeft.

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2010 om 00:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. ik zei dat je kennis het door elkaar haalde, maar dat was dus verkeerdom, ik denk dat je het zelf verward hebt.
Bleekmiddel is wel schadelijk voor het milieu, gebruik het zo min mogelijk.
Het is nuttig als ontsmettingsmiddel en daarom in de meeste gevallen onnodig om thuis mee schoon te maken.

vladja
door vladja - Jan 9, 2010 om 01:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 9 jan 2010, 00:39]Bleekmiddel en ozon zijn beide desinfecterende middelen.
Bleekmiddel bevat chloor, oude koelkasten bevatten CFK's.
CFK's zijn schadelijk voor de ozonlaag. Chloor is geen CFK.
Tot zover de gelijkenissen, ik denk dat je kennis dit door elkaar gehaald heeft.

Edwardus,

Dit is geniaal ! Een redenatie die totaal niet te volgen is. Een bewijs uit het ongerijmde ????

ik denk dat je het zelf verward hebt.

Het is nuttig als ontsmettingsmiddel en daarom in de meeste gevallen onnodig om thuis mee schoon te maken.

Geniaal !!!!!!!!!!!!

Vladja

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 9, 2010 om 01:41
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Vladja:

Hij moet het zelf nog maar eens nalezen, hardop. Z'n bedoeling begrijp ik, denk ik, wel. Die is niet slecht. Hij zal, gezien het uur, een borrel of iets benevelenders op hebben gehad. Denk ik. Zeg het niet;-)

Hardware ERror MAN.

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2010 om 01:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Haha nee hoor, ik ben vandaag de BOB (Bewust Onbeschonken Beantwoorder).

Zal het proberen te verhelderen.

Bleekmiddel is geschikt als ontsmettingsmiddel. In een gemiddeld huishouden hoeft er helemaal niks ontsmet te worden dus onnodig om ermee schoon te maken. Een beetje zeep is allang voldoende. Snap je 't nou wel?

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2010 om 01:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

En, is de relatie tussen bleekwater en ozonlaag ook duidelijk?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 9, 2010 om 02:13
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Edwardus:

Ja, die is er m.i. niet.

Fijn weekend BOB-je. Erwin Krol: In bed blijven.

H.