De
door Deetje11 Nov 8, 2016 om 12:31
Huishouden & energie

Schimmel

Na een korte afwezigheid van ongeveer 2 a 3 weken kwam ik terug in mijn woning en tot mijn grote verbazing trof ik daar een enorme schimmel explosie aan. U begrijpt ook dat we hier allen van schrokken. Zo veel schimmel heb ik nog nooit in me leven gezien, het zat letterlijk overal... de muren, plafond , kledingkast , bed , bank en zelfs op het keukengerei. Nu zit ik erg in de clinche met de woningbouw en verzekering omdat er geen dergelijke oorzaak is voor de schimmel explosie. Wat moet ik nu doen er is al enig onderzoek verricht en ik ben er sterk van overtuigd dat het een lekkage zou moeten zijn geweest (hun zeggen van niet) of problemen met de eventuele spouwmuur. Alle tips zijn welkom =).

9819 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 8, 2016 om 12:57
16883 Antwoorden / 202 Vragen

De belangrijkste oorzaak van schimmel is een gebrek aan ventilatie en het heeft er alle schijn van dat tijdens uw afwezigheid alles qua ventilatiue 'potdicht' heeft gezeten met al of geen lekkage. Vocht in woningen kan ook ontstaan door condensvorming. Bij lekkage moet er op zijn minst een plek zijn waar het heel erg nat is.

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2016 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In de voorwaarden van uw inboedelverzekering had u kunnen zien dat, onder meer, schimmel niet gedekt is.

Als er al ergens een lekkage zou zijn geweest, moet dat nu nog steeds te constateren zijn. Bijvoorbeeld kringen op het plafond, kringen in het behang, of losgelaten behang, aangetaste vloerbedekking en ga maar door.

Problemen met een spouwmuur? En dan zelfs keukengerei onder de schimmel?

Het enige dat ik kan bedenken is dat u al een tamelijk vochtig huis hebt, maar dat u normaal voldoende ventileert. Nu is alles volkomen dicht geweest, met buiten sterk wisselende temperaturen.

holstein
door holstein - Nov 8, 2016 om 13:58
922 Antwoorden / 16 Vragen

Van 2 a 3 weken minder of niet ventileren zit niet je halve huis onder de schimmel, dan zou ik de echte oorzaak maar zoeken.
Volgens mij moet de woningbouwvereniging een klachtencommissie hebben, trek daar eens aan de bel en kijk anders eens op onderstaande link, staat iets bij over huurwoningen.

http://huis-en-tuin.infonu.nl/kopen-en-huren/22751-vochtproblemen-wie-draait-er-op-voor-de-schade.html

hansje klein
door hansje klein - Nov 8, 2016 om 14:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Was de ventilatie uitgezet of uitgevallen?
Ramen en deuren potdicht?
Kamerplanten vooraf verzopen?
Quarium niet afgedekt?
Badkuip, wasmachine vol water gebleven?
Was bij de vorige vakantie niet?

Een intensieve zoektocht zal naar de oorzaak moeten voeren......

eclipse
door eclipse - Nov 8, 2016 om 14:07
1561 Antwoorden / 370 Vragen

U spreekt over de verleden tijd, is het nu opgelost dan ?

ji
door jingle - Nov 9, 2016 om 12:41
36 Antwoorden / 0 Vragen

Sjonge...jonge... gratis paddenstoelen... weer niet goed... :( :(

ag
door agapon - Nov 9, 2016 om 12:48
115 Antwoorden / 0 Vragen

Bekijk eens of het niet toevallig boven een vormalige sloot is gebouwd.
AL eens mee gemaakt dat eronder het huis door nog steeds water toegevoerd werd en vervolgens in de muren trok.
Andere oorzaak kan zijn een lekkende dakgoot waardoor water tegen de muren kan blijven handgen en vervolgens opgezogen door de spouwmuren. Verder kan een onafhankelijk persoon een rapport opmaken van ........ en deze aanbieden aan de woningbouwverreniging, die er verder mee zal moeten werken.

koekeloer
door koekeloer - Nov 9, 2016 om 13:04
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik snap niet dat U het over een explosie heeft door schimmel? Wat is er geexplodeert dan?

Lu
door Lucieke Nov 10, 2016 om 11:00
5 Antwoorden / Vragen

Idioot!

ji
door jingle Nov 13, 2016 om 09:19
36 Antwoorden / 0 Vragen

EEN SCHIMMELBOM... Of mogelijk het paard van de sint is geexplodeerd met de sint erop!! Zie je nou wel.... schimmel als al die pieten tegen de muur zitten..

Ma
door Mat Matheij - Nov 9, 2016 om 13:09
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het gaat bij een verzekering om de oorzaak en het gevolg. Is dat bij uw polis gedekt. Heeft de verzekeraar een expert gestuurd om niet alleen de schade maar ook de eventuele oorzaak vast te stellen. Voorts zijn de gegeven antwoorden betreffende o.m. ventilatie juist. Eventuele ventilatieroosters openzetten de basisventilatie in desnoods laagste stand. Water afsluiten en laten leeglopen. Wasmachine laten leegpompen en handmatig drogen. Verwarming laagste stand als vorstbescherming. Betreft het een vrijstaande woning en zo niet hebben uw buren mogelijk wateroverlast gehad.
Uiteraard kunt ook u een expert het geheel laten bekijken.

ma
door mattjeu - Nov 9, 2016 om 18:12
21 Antwoorden / 0 Vragen

schimmel kan heel erg gevaarlijk zijn, en voor chronische gezondheidsproblemen zorgen! Ga het huis of de besmette ruimtes niet in zonder beschermende kleding en mondkapje etc, alleen als het echt noodzakelijk is. schakel direct de afdeling bouw-en woontoezicht van uw gemeente in, en bel met de GGD. bel de jurofoon voor advies over een advokaat. blijf indien de slaapkamer onder de schimmel zit niet daar slapen! ook niet douchen in de besmette badkamer.

ji
door jingle Nov 13, 2016 om 09:20
36 Antwoorden / 0 Vragen

Lekker... slapen, koken, douchen, eten en neuken met een kapje op.... :(:(

Ma
door Marimelda - Nov 20, 2016 om 23:43
58 Antwoorden / 11 Vragen

Waarschijnlijk lekkage geweest en vervolgens schimmelvorming overal.
Twee keer in een jaar de Grote Schoonmaak is misschien toch niet zo'n slecht idee. Je kom dan overal.
Niet dat ik het zelf ook doe, hoor. Maar mijn moeder zaliger was daar een kei in. Wat kon zij werken, wat had zij een energie.

hu
door huizeverbeek - Mar 26, 2017 om 13:20
1 Antwoorden / Vragen

Zelf heb ik goede ervaringen met de venturi vochtbestrijder van Praxis.
Niet duur en werkt als een tierelier.
Dick  Verbeek

costnix
door costnix Mar 26, 2017 om 15:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uw bericht is "moutarde aprės le repas".