jo
door johanenco Dec 23, 2007 om 09:09
Huishouden & energie

Schoonmaken rvs

goedendag, misschien is deze vraag al es voorbij gekomen maar ik zoek een goede tip om rvs schoon te maken.

Wij kregen nl. een tip om een wit sponsje te gebruiken voor 1 euro te koop in bijv. kruidvat. Heb ik gedaan maar het vergt zoveel kracht om bijv. je afzuigkap te reinigen, dat lukt iemand met een chronische ziekte zoals mijzelf dus echt niet!

dus zo'n standaard flesje gekocht bij de supermarkt, maar wat een werk is dat; eerst erop smeren met een natte doek, schoonmaken en droogwrijven. Nogmaals; voor iemand die weinig energie heeft is dit fysiek inspannend werk té veel.

wie heeft dus een goede tip?

alvast bedankt!

2898 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 23, 2007 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor iemand weinig kracht is het meschien een idee om hem gewoon te schilderen  kleurtje er open gewoon schoon maken

Al dat geen optie is  dan gewoon  in  twee of drie keer doen

ve
door verwijderd - Dec 23, 2007 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb toen bij zo'n speciaalzaak een flesje rvs reiniger gekocht. Je spuit dat erop en veegt het gemakkelijk uit.

Het lijkt wel een wat vettige subsantie maar je rvs gaat er mooi van glimmen.

Jenie

ve
door verwijderd - Dec 23, 2007 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst reinigen met ontvetter, zelf gebruik ik de auto versie uit autoshop maar terpentine (stink wel) daarna dit produkt wat U speciaal kocht, want vet verplaats je alleen maar met poetsen!

Door een goede autowas na afloop erop te zetten zal deze langer mooi blijven en makkelijker te reinigen, liefst een siliconen was, maar elke harde in te poetsen was is goed, doe het gelijk ook op de koelkast en zo....

ve
door verwijderd - Dec 23, 2007 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

het beste middel is FISSLER edelstahl reiniger.gaat hiermee makkelijk.ik heb het van de webwinkel cookplanet.com (=duitsland) het kost € 6,75( bij de bestelling kreeg ik er ook een zware ijslepel bij)

ve
door verwijderd - Dec 23, 2007 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Meer tips kun je vinden bij vorige vraag ; Eerdere vraag

Groetjes,

ve
door verwijderd - Dec 23, 2007 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar een goede witgoed handelaar Johan en vraag of ze je het 'Suma inox D7' kunnen leveren.

Het is een vloeistof in een spuitfles en je hebt er heel weinig van nodig voor het schoonmaken en onderhoud.
Je maakt het eerst zo schoon mogelijk met een sopje en daarna gebruik je dit.

Het is wel verschrikkelijk duur, maar je hebt er veel plezier aan.

Groet,

Oracle

ve
door verwijderd - Dec 23, 2007 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik gebruik "billendoekjes". En of het glimt.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Dec 23, 2007 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

kik maar eens met google <rvs-reinigen>. Daar staan diverse rvs reiniginsprodukten voor de professionele gebruiker. Deze willen over het algemeen niet lang en hard poetsen.

Of ze met aaien werken weet ik niet.

Hardware ERrorMAN.