dg
door dgijzen Feb 20, 2011 om 17:47
Huishouden & energie

Seats and Sofa's

Op 14 Febr: werd mijn bankstel thuis bezorgd
Na het uitpakken was het bankstel onacceptabel het vertoonde veel mankementen ..
Wij hebben gelijk gereageerd . wij moesten de foto's opsturen per mail.
Wij kregen daarna een brief waarin we binnen 5 dagen de coupon moesten ondertekenen op moesten sturen... en ZELF het bankstel op 28 Maart brengen naar Seats and Sofas in Sliedrecht.
Terwijl we 149 Euro's hadden betaald voor vervoer kosten
Nu komen die kosten volgens S&S voor onze rekening
Dus 300 Euro voor het vervoer + een snipperdag
Kan dat zomaar ?
Het is een bankstel van 2300 Euro , kan je toch wel wat service verwachten..

14452 31 Rapporteer

poltol
door poltol - Feb 20, 2011 om 17:53
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Niet bij hun dus.
Bijna oplichters zijn het.
Voer hier rechts boven, in het zoekvak, maar eens die fijne firma in.

U zult dan begrijpen dat er voor u een lijdensweg gaat volgen.
Zonde van uw €2300.
Reken er maar vast op dat het nooit opgelost gaat worden.
Ze laten u {natuurlijk na veel bellen van uw zijde} het bankstel ook weer ophalen en zullen vervolgens beweren dat u het zelf beschadigd en kapot gemaakt heeft.
Had u maar eerst eens eventjes op het www gekeken.

Veel succes en geduld, poltol.

mahadma
door mahadma - Feb 20, 2011 om 17:56
11560 Antwoorden / 51 Vragen

Er zijn geen algemene voorwaarden van deze bankverkopers te vinden op het internet, ook niet volgens andere zoekers. Wel is bekend, dat S&S een door de klant geregelde haal en breng service hanteert, ook in geval van problemen/garantie/reparatie. En ze zijn geen lid van geschillencommissie's, dus .......

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 20, 2011 om 22:44
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Kan me niet voorstellen dat je als je 2300 euro te besteden hebt voor een bank, je koopt bij dit flutbedrijf en niet bij een bedrijf dat is aangesloten bij het CBW.
Bovendien staat het internet al jaren vol met klachten over dit bedrijf.

Ook ik wens jullie veel sterkte.

he
door hen.2 - Feb 20, 2011 om 23:01
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Sonjaatje,er zijn nog mensen die verkopers vertrouwen ook bij S&S wij hebben vijf jaar terug ook een twee en driezits gekocht, geniet er nog elke dag van en deze was ook niet goedkoop, zou er na alle meldeingen op deze site nog geen slaapzak meer kopen, geluk gehad neem ik aan. Hen.2

dg
door dgijzen - Feb 20, 2011 om 23:07
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb al stappen ondernomen , ben in contact met de Consumentenbond, foto's gemaakt per email verzonden
Nu een aangetekende brief gestuurd
Krijg ik geen gunstig antwoord... dat weer een aangetekende brief wegens wangedrag dat ik de koopsom terug kan eisen

@ Sonjaatje

Je hebt gelijk w.b je reactie
Wij hadden nog niet eens erg in dat er een CWB bestaat
Je gaat overal kijken en je ziet een bankstel naar je zin
Ons niet laten verleiden door mooie praatjes ...
Maar ja ...als je alles van tevoren weet..
Zelfs bij bonafide bedrijven kan je de mist ingaan
(lees ik nu ook achteraf)
Het word weer eens tijd dat Kassa/Radar weer eens alles onder de aandacht gaat brengen
Ik vraag me eigenlijk af: Kunnen hun zomaar verder gaan met die praktijken
Dat snap ik dan weer niet

he
door hen.2 - Feb 20, 2011 om 23:45
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo dgijzen,zolang als wij er als Nederlanders er blijven kopen?????.

hutch
door hutch - Feb 21, 2011 om 09:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag hr. of mevr. Gijzen,

ik kreeg al de kriebels toen ik alleen al het onderwerp zag staan in de lijst: 'Seats and Sofa's'.......

Het eerste wat ik dacht: nee he, weer iemand die erin getrapt is..... jammer!

Onvoorstelbaar hoe dit malafide 'bedrijf' maar door gaat! Buiten dat snap ik ook niet dat er uberhaupt iemand nog naar dit ***bedrijf gaat.

Maar goed, het leed is al geschied. U heeft een kapitale fout gemaakt, door bij dit 'bedrijf' iets te kopen. Hier waarschuwen wij al vele jaren voor.

S&S is gewoon wettelijk verplicht om dat te leveren wat er overeen gekomen is. Dus een goed bankstel wat aan de verwachtingen voldoet. En zij moeten ook dat bankstel bij u thuis ophalen en het juiste/goede bankstel weer bij u afleveren.

Maar probeert u dat maar eens voor elkaar te krijgen bij dit [edit redactie] bedrijf. Knap als u dat zonder problemen lukt!
In het verleden heb ik ook al eens getracht, om hen zover te bewegen, om hier te reageren. Maar zoals de meeste malafide ondernemingen durven zij dat niet. Dus het zijn ook nog eens echte lafaards!!

S&S is niet aangesloten bij enige brancheorganisatie (wat ook niet te verwachten is bij dit soort 'bedrijven'), dus als u uw recht wilt halen, zult u naar de kantonrechter moeten stappen. Als u goed 'gebekt' bent, heeft u ook geen advocaat nodig.
Houd een dagboek bij, waarin u alles zeer precies noteert, bijv. met wie u wat besproken heeft op welke dag en welk tijdstip.
Maar duidelijke foto's van dat bankstel . . .. enz.enz.

Het beste is om te beginnen met het versturen van een aangetekende brief, met ontvangstbevestiging, waarin u hen sommeert om dat bankstel op te halen (op hun kosten uiteraard) en een bankstel af te leveren, die is overeen gekomen.

Niet dat hen dat wat uitmaakt, zij zullen toch niet onder de indruk komen van aangetekende stukken (die zullen zij wel dagelijks krijgen met hun allerbelabberste 'service'..... eigenlijk totaal geen service), maar dit kunt u dan eventueel later in een zaak tegen hen gebruiken.

Heel veel sterkte verder met dit ***'bedrijf'....

Gr. Hutch

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2011 om 12:00
11560 Antwoorden / 51 Vragen

......Het word weer eens tijd dat Kassa/Radar weer eens alles onder de aandacht gaat brengen. Ik vraag me eigenlijk af: Kunnen hun zomaar verder gaan met die praktijken. Dat snap ik dan weer niet.......

Hoe vaak S&S al niet negatief in het nieuws is geweest, is niet te vinden. Maar zoals hen.2 schrijft, de Nederlanders blijven zich vergapen aan het prijsplaatje en kijken dan vaak niet verder dan hun neus lang is. Geen keurmerk, geen geschillencommissie, slechte naam, maar toch daar kopen ............... en dan komen er problemen, en dan pas gaat men googelen en blijkt dat dit allemaal bekend was. Maar ach, dat gebeurd mij toch niet ............... Dit is niet persoonlijk voor TS bedoeld, maar mensen, kijk uit voordat je ergens iets koopt van € 2.300,00. Neem de moeite om even te googelen, Dat is niet waterdicht, maar voorkomt wel veel problemen.

lo
door lodewijker - Feb 21, 2011 om 12:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste DGijzen,
Triest dat u er ook bent ingewandeld om iets te kopen bij dit dubieuze bedrijf. Overigens is er via TV, internet ect. al vele malen voor gewaarschuwd om niet bij dit bedrijf te kopen. Het woord service heeft voor hun een totaal andere betekenis dan wat u van een normaal bedrijf zou verwachten. Overigens zijn ze totaal niet goedkoop, ook moeilijk te vergelijken want wat daar te koop wordt aangeboden kom je domweg nergens anders tegen. Wat je ook betaald, het is altijd teveel, met een beetje doorpraten is er zo een procent of 30 van af te praten, maar goed, dan heb je nog steeds troep. De familie Poppeliers, want daar is het van, hebben alleen op zondag normen en waarden, voor de rest van de week liggen de zaken wat anders. Sterkte in de strijd in elk geval

he
door henkiehoempa - Feb 21, 2011 om 13:51
34 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een beroepsverleden als meubel-woningstoffeerder en kan dus meepraten over kwaliteit. Voor 2300 euro kun je een heel goed bankstel kopen en hoef je dus niet naar Seats en Sofa's. Ik ben daar louter uit nieuwsgierigheid wel eens geweest. Je kunt daar soms heel goedkoop en krijgt bij een bankstel ook nog een volledig pakket huishoudelijke elektrische apparatuur mee. Net als het bankstel ook niet van de beste soort.....Niet naar S&S dus. Voor 2300 euro kun je overal terecht en heb je ook nog garantie. Vervelende Amerikaanse verkooppmethoden hebben ze bij S&S. Zodra je binnenkomt word je verwelkomd door een verkoper, die je dan de gehele weg door de winkel als een schaduw volgt. Natuurlijk, want hij krijgt provisie wanneer hij iets verkoopt. Van kwaliteit weet hij niks.... hij zegt maar wat, ik spreek uit ervaring. Eigenlijk is het een wonder dat deze Amerikaanse firma nog steeds bestaat in ons land.

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 21, 2011 om 14:32
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Eigenlijk is het een wonder dat deze Amerikaanse firma nog steeds bestaat in ons land.

Het is een wonder dat mensen hier nog kopen.

ma
door marinus64 - Feb 21, 2011 om 15:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb anderhalf jaar een bankstel gekocht in uden de uit de koopjes hoek
de veren vielen er onder uit.
ik heb een brief naar s&s gestuurt
ik heb het retour gebracht en het is gratis gemaakt.
dus niet alles is negatief bij s&S
MARI

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2011 om 15:46
11560 Antwoorden / 51 Vragen

marinus64, of moet ik zeggen meneer S&S? Opvallend, net nieuw op de site en een positief geluid over S&S.

fr
door freetimer - Feb 21, 2011 om 16:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb anderhalfjaar geleden ook eens rondgekeken bij Seats & Sofa's te Deventer.
Toen ik op een bankstel plaats nam, kwam er een verkoper, toen ik wat aanmerkingen maakte over het bankstel waarop ik zat werd ik gevraagd mee te komen naar een ander bankstel. Vragende naar de prijs werd gezegd 5500 euro. Tijdens de koffie werd deze verlaagd naar 4500 en 4000 euro. Toen ik zei vandaag in ieder geval niet te willen beslissen werd de prijs 3500 en later 3000. Bij de buitendeur aangekomen was het nu of nooit en kon ik het meenemen voor 2500 euro. Voor die 2500 euro kun je bij een gerenomeerd bedrijf ook een goed bankstel kopen inclusief de normale service en garantie. Wie bij S&S gelijk toehapt betaald dus dus minimaal de dubbele prijs. Bezint eer gij begint.

he
door henkiehoempa - Feb 21, 2011 om 17:09
34 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad, dat was ik nog vergeten. Handelen kun je wél met ze. Zelf ken ik ook mensen, die maar liefst 1100 euro van een bankstel af kregen. Hebben ze dus gekocht, maar wel spijt van gekregen. Eén voor een knalden de zig-zag veren er onder uit. Na veel bellen kwamen ze dat zowaar repareren, maar wel provisorisch. Toen er verder geen enkele garantie meer in zat, heb ik die mensen maar geholpen. Ben er bijna een dag mee bezig geweest en heb geconstateerd dat het binnenwerk van het bankstel het slechtste prutswerk was, dat ik ooit heb gezien.

marijkedl
door marijkedl - Feb 21, 2011 om 17:11
4 Antwoorden / 3 Vragen

twee en half jaar geleden een prachtige leren bank gekocht, voor nog geen 2000 euro bij S&S
de bank is nu nog in nieuwstaat!

mij vorige leren bank van 5000 euro ging na 2 jaar al naar het grof vuil, die kwam van een bekende meubelzaak, na 1 jaar was de bank doorgezakt en de kussens ingezakt ,
maar ja na maanden bezig te zijn geweest met dit bedrijf de moet opgegeven, want ondanks het CWB bewijs, moest ik na een jaar zoveel bij betalen voor een nieuwe bank dat ik goedkoper uitwas bij S&S.
misschien marzel gehad, maar ik ben dik tevreden.

wolfenjong
door wolfenjong - Feb 21, 2011 om 17:57
859 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=marijkedl schreef op maandag 21 feb 2011, 17:11]twee en half jaar geleden een prachtige leren bank gekocht, voor nog geen 2000 euro bij S&S
de bank is nu nog in nieuwstaat!

mij vorige leren bank van 5000 euro ging na 2 jaar al naar het grof vuil, die kwam van een bekende meubelzaak, na 1 jaar was de bank doorgezakt en de kussens ingezakt ,
maar ja na maanden bezig te zijn geweest met dit bedrijf de moet opgegeven, want ondanks het CWB bewijs, moest ik na een jaar zoveel bij betalen voor een nieuwe bank dat ik goedkoper uitwas bij S&S.
misschien marzel gehad, maar ik ben dik tevreden.
Ja hoor, hier probeert weer een verkoper van s&s een wit voetje te halen.
Een bank van s&s kan je nog niet eens kwijt aan het grof vuil, je mag er namelijk maar een per jaar brengen, een tweede mag niet.
Moet je maar geen bank kopen bij s&s zij de toezichthouder bij de stort.

Dus u bent gewaarschuwt.

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2011 om 17:59
11560 Antwoorden / 51 Vragen

Hoeveel medewerkers heeft S&S?

marijkedl
door marijkedl - Feb 21, 2011 om 18:13
4 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op maandag 21 feb 2011, 17:57][quote=marijkedl schreef op maandag 21 feb 2011, 17:11]twee en half jaar geleden een prachtige leren bank gekocht, voor nog geen 2000 euro bij S&S
de bank is nu nog in nieuwstaat!

mij vorige leren bank van 5000 euro ging na 2 jaar al naar het grof vuil, die kwam van een bekende meubelzaak, na 1 jaar was de bank doorgezakt en de kussens ingezakt ,
maar ja na maanden bezig te zijn geweest met dit bedrijf de moet opgegeven, want ondanks het CWB bewijs, moest ik na een jaar zoveel bij betalen voor een nieuwe bank dat ik goedkoper uitwas bij S&S.
misschien marzel gehad, maar ik ben dik tevreden.
Ja hoor, hier probeert weer een verkoper van s&s een wit voetje te halen.
Een bank van s&s kan je nog niet eens kwijt aan het grof vuil, je mag er namelijk maar een per jaar brengen, een tweede mag niet.
Moet je maar geen bank kopen bij s&s zij de toezichthouder bij de stort.

Dus u bent gewaarschuwt.

een verkoper bij S&S ? hahah nee hoor ik ben kapster!

wolfenjong
door wolfenjong - Feb 21, 2011 om 18:26
859 Antwoorden / 10 Vragen

een verkoper bij S&S ? hahah nee hoor ik ben kapster!

En ik ben ook kaper, nou als dat geen toeval is!

Bij mij worden de mensen netjes geknipt voor hun geld.
Bij s&s worden de meeste klanten kaal geplukt voor veel geld.

Het is maar dat u het weet.

br
door brighetta - Feb 21, 2011 om 18:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

wij kochten in 2009 een blauw leren bankstel bij s en s .thuis bleek de vulling van de grote bank veel zachter dan de kleine.Gelijk gebeld en teruggebracht.4 weken later de bank weer opgehaald,dan blijkt de bank zo hard te zijn dat we op een stenen bank zaten.Weer gebeld en weer teruggebracht en toen begon het wachten.We hebben bij elkaar ruim 5 maanden op de bank moeten wachten.De meest rare smoezen werden verteld de laatste was dat de vulling uit Polen moest komen ik vroeg toen aan de verkoper of ze dat lopend zijn gaan halen maar toen werd ik wel brutaal,Ik werd ze zo zat dat ik hun vertelde dat we kassa in gingen schakelenen je geloofd het niet ,de andere dag konden we een nieuwe bank halen.Eind goed alles goed nou nee na ongeveer 4 maanden kregen de banken spontaan 2kleuren ,de zitting en rug blauw de zij en onderkant groen.\\\toen ik daarover belde zei men ja mevrouw dat komt door het daglicht.wij hebben het laten zitten ze beamen het zelf .Seats en Sofa,s kan het daglicht niet verdragen

marijkedl
door marijkedl - Feb 21, 2011 om 18:38
4 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op maandag 21 feb 2011, 18:26]

een verkoper bij S&S ? hahah nee hoor ik ben kapster!

En ik ben ook kaper, nou als dat geen toeval is!

Bij mij worden de mensen netjes geknipt voor hun geld.
Bij s&s worden de meeste klanten kaal geplukt voor veel geld.

Het is maar dat u het weet.

Ik heb waarschijnlijk marzel gehad...

ac
door acacia20 - Feb 21, 2011 om 19:31
13 Antwoorden / 1 Vragen

noem het bedrijf SHIT EN SOFA'S dat is een naam die meer bij het bedrijf past
en nog maals niet kopen bij deze oplichters.

mobi-z
door mobi-z - Feb 21, 2011 om 19:34
12 Antwoorden / 0 Vragen

S&S bankstel leer?

Rug+zitting! Rest leatherlook.
Vandaar verschillende tinten verkleuring

ne
door nelmar - Feb 21, 2011 om 20:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook een dure leren bank gehad van seats en sofa maar zijn ook bedrogen uitgekomen, en hebben hem na een jaar al kunnen weggooien een bank van 1800 euro.
Wij raden een ieder daarom ook aan nooit!!!! een bank of zo bij seats en sofa te kopen de service is pet en de bank snel waardeloos niet zijn geld waard.

vu
door vuurvlinder_1 - Feb 22, 2011 om 09:40
12 Antwoorden / 3 Vragen

Ik snap niet, waarom mensen nog steeds bij deze winkel iets kopen. Er zijn al tal van klachten op diverse forums en op TV programma's als Kassa en Radar over de schandalige praktijken van deze meubelzaak aan de orde geweest! Worden sommige mensen nooit verstandig??? Mijn conclusie: eigen schuld dikke bult.

dg
door dgijzen - Feb 22, 2011 om 11:18
2 Antwoorden / 2 Vragen

Natuurlijk Vuurvlinder *Eigen schuld dikke bult*

Als je 65 bent en voor het eerst een Pc hebt
Ben ik blij dat ik nu de knop aan en uit kan doen, en NU natuurlijk allerlei fora's bezoeken.
ook kijken we altijd naar Kassa/Radar . maar komen daar ook niet hele *grote namen voorbij * waarvan je denkt : Zo 'n goede zaak en toch in deze programma;s
Vind het kort door de bocht om te zeggen : Eigen schuld dikke bult

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 22, 2011 om 11:23
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ben het wel met vuurvlinder eens, ook al rechtvaardigt dat natuurlijk de praktijken van S&S niet.

am
door amiboo - Feb 22, 2011 om 11:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Pechvogel.

Niet alleen S&S kan mensen bedotten wat garanties betreft.
Ik kocht een erg dure Relax stoel bij Inter Comfort, na 10 maanden was de zitting ingezakt en niet comfortable meer.
Met mijn handicap dacht ik een goede stoel te kopen.
Het opvullen van deze zitting blijkt niet mogenlijk en valt ook niet onder de garantie blijkbaar.
Waar moet je dan zijn met je klachten??

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 22, 2011 om 12:30
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn ze aangesloten bij het CBW?

mahadma
door mahadma - Feb 22, 2011 om 12:34
11560 Antwoorden / 51 Vragen

@sonja, Nee, ze zijn niet aangesloten bij het CBW en geen enekele geschillencommissie.