ra
door raulhedwig Jan 24, 2010 om 16:24
Huishouden & energie

Sensor op afstand voor radiator

wij zijn bezig met het monteren van een sensor op afstand voor een radiator (thermostaatkraan zit op moeilijk bereikbare plek). elders las ik dat het zo makkelijk zou zijn, maar die van ons reageert niet en handleiding is zeer onduidelijk. Hoe moet de kraan op radiator staan? uit/aan/half? maakt het uit in welke stand de knop op afstand staat bij montage? gaat om type M28 dénk ik, zelfs dat is onduidelijk

503 1 Rapporteer

gr
door grandours - Sep 28, 2010 om 19:24
12 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet er in ieder geval zeker van zijn dat de knop goed en ver genoeg op het ventiel zit. Anders blijft het ventiel altijd open staan.

Het ventiel en de knop moeten haaks en horizontaal op de radiator staan anders kan het zijn dat ie niet goed werkt.

Verder moet de temperatuurvoeler wel de temperatuur van de omgeving voelen en niet die van de radiator. Meestal zit de voeler in de knop maar je kunt ook een voeler aan een draad hebben. Als de voeler een te hoge temperatuur voelt blijft het ventiel dicht. Als de voeler in de knop zit kun je deze natuurlijk niet verplaatsen.

Verder moet de knop met de goede kant omhoog wijzen.

De M28 die u noemt is de maat van de aansluiting van de knop op het ventiel.