fr
door fransvn Mar 1, 2006 om 13:12
Huishouden & energie

Showroommodel gekregen?



Wij hebben een nieuw bankstel gekocht, maar  een showroommodel gekregen, maar hoe kan ik dat aantonen/bewijzen?

3185 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

fr
door fransvn - Mar 1, 2006 om 13:25
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

De bank is geleverd zonder enig verpakkingsmateriaal (ook niet bij het inladen aldus de vervoerder). De bank heeft op bijna alle hoeken beschadigingen, en lijkt verdacht veel op het model in de showroom (herkenbaar aan twee soorten leer; dit zou niet het geval zijn op de nieuwe bank aldus verkoper). De bank staat ook niet meer in de showroom in Son.....

am
door ampie - Mar 1, 2006 om 13:31
27 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hoe weet u dat u een showroommodel hebt gekregen?

am
door ampie - Mar 1, 2006 om 13:57
27 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als het op de hoeken beschadigd is hoeft u zowiezo geen genoegen te nemen met het bankstel, ongeacht of het volgens u een showroommodel zou zijn.


Overigens geven de door u aangevoerde redenen nog geen uitsluitsel of het inderdaad om een showroommodel gaat. U kunt dus beter op grond van de beschadigingen vervanging eisen.

fr
door fransvn - Mar 1, 2006 om 14:13
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als het om een nieuwe bank gaat moet ik leverancier de mogelijkheid bieden om de bank naar behoren te herstellen;
als het (aantoonbaar) een showroommodel is, kan ik een nieuwe bank eisen (lijkt mij)...

am
door ampie - Mar 1, 2006 om 14:38
27 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bij een kapot product heeft u recht op reparatie of vervanging. Die keus ligt bij de verkoper. Als reparatie onmogelijk of te duur is zal voor vervanging gekozen worden. Als u vervanging eist op grond van het feit dat het om een showroommodel zou gaan ligt de bewijslast bij u.

user123
door user123 - Mar 1, 2006 om 17:25
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Staat het model wat u tijdens de koop heeft gezien nog in de showroom ? (ook een aardige indicatie...)

user123
door user123 - Mar 1, 2006 om 17:28
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ok. staat niet meer in de showroom dus.

Verder : geen kaartjes of andere zaken tussen de naden gevonden ?

Wanneer men een showmodel levert moet men dit wel vooraf bij de koop aangeven. Welke verklaring geeft de winkel ?

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 1, 2006 om 18:20
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

Als u een nieuwe bank heeft gekocht en ook die nieuwprijs betaald heeft dan moet u de klacht voorleggen en de nieuwe bank als besteld eisen. Een showroommodel wordt meestal opgeruimd voor een veel lagere prijs en dan koopt u het exemplaar dat daar zo staat (inclusief de gebruiksschade).

johnno_1
door johnno_1 - Mar 1, 2006 om 19:56
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarom niet gelijk geweigerd en neem dat je het ergens aan kon zien, bijvoorbeeld vlekken, beschadiging, zitkuilen etc. En direct in bijzijn van de transporteur een paar (digitale) foto's maken als bewijs. Trouwens neem aan dat er ook garantie op zit, dus altijd omruil mogelijk.


Johnno


 


 


 

me
door megegj - Mar 3, 2006 om 15:35
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou u aanraden om te klagen over het afleveren van een beschadigde bank. (Eigenlijk had u deze beter niet kunnen accepteren van de vervoerder.) Met behulp van foto's kunt u dat aantnen. Een aangetekende brief sturen met de eis tot vervanging van een nieuwe, onbeschadigde bank, is mijn advies.

ro
door roosenfrans - Mar 3, 2006 om 18:49
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

beste fransvn,


In zo'n geval hoef je niet eens aan te tonen dat je het showroommodel hebt gekregen. Wettelijk is het zo dat, wanneer het product gebreken vertoont, je binnen zes maanden zelf niets hoeft aan te tonen. De bewijslast ligt geheel bij de leverancier. Ik neem aan dat er garantie op zit, dan is de eerste weg de winkelier aan te spreken op die garantie. Maar als dat niet zo is dan geldt toch de wettelijke termijn van 6 maanden.


Advies: de winkelier aangetekend laten weten dat er niet is geleverd wat is besteld daarbij verwijzend naar de beschadigingen op alle hoeken. Verder hem sommeren de zaak te herstellen of te vervangen.


Als hij is aangesloten bij het Garantiefonds een kopie van jebrief daar naar toe sturen. (even onder op de brief zetten die je naar hem stuurt (c.c. Garantiefonds). Wedden dat je binnen enkele dagen sukses hebt.


 


 

co
door corry44 - Mar 3, 2006 om 19:47
1 Antwoorden / 4 Vragen
0

toch niet gekocht bij firma Seat and Sofa? dan kan je je lol op..niet dus!

pluisjebaby
door pluisjebaby - Mar 5, 2006 om 16:52
31 Antwoorden / 18 Vragen
0

Ja, zo te horen komt ie bij Seats en Sofa's vandaan en dan ben ik het eens met de vorige reactie en dat is inderdaad niet te hopen voor u, want dan heb je ECHT een probleem.........


De mensen zijn er in getraint om AGRESSIEF te verkopen en als je die dag geen bankstel op het oog had ben je er aan het eind van de dag 1 rijker, zo worden deze mensen opgeleid.


 


DUS MIJN ADVIES KOOP NOOIT MAAR OOK NOOIT BIJ SEATS AND SOFA'S.


Veel sterkte toegewenst.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer