fu
door fun4y Nov 21, 2010 om 18:58
Huishouden & energie

Siemens vaatwasser

Na 5 jaar vertoont onze siemens vaatwasser een eigenaardige storing waarbij de vaatwasser blijft hangen op de laatste minuut van zijn programma. Gevolg hiervan is dat de vaatwasser soms uren door blijft pompen met een hoog energieverbruik toto gevolg. Na enige studie op het internet schijnt deze klacht wel vaker voor te komen. Wie heeft nog meer ervaring hiermee en wat hebben jullie er aan moeten doen om het euvel op te lossen en wat koste dit.

6264 5 Rapporteer

je
door jeroenrdam - Jun 8, 2011 om 21:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleems is waarschijnlijk een lekkage bij het element of het pomphuis, waardoor de vlotter in de machine aanslaat en niet meer afslaat. Heb het zelfde probleem gehad met een 5 jaar oude siemens vaatwasser.

Wat je ook doet: bel niet met Siemens, maar laat een algemene witgoed service je probleem oplossen, zie mijn eerdere post hierover.

http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/cpagina/0/?vHash=c749c73j&cHash=bc45f20b5c02db541c28b54affae4aec&tx_varakassavraagenbeantwoord%5Buid%5D=531305&cHash=b1dc3593501429e4651dae867f0ce8ac

moeder56
door moeder56 - Jun 8, 2011 om 23:31
483 Antwoorden / 2 Vragen

Als tijdelijk oplossing, zet er een tijdklok tussen die je iets verder in tijd instelt als het programma duurt.

börgemeister
door börgemeister - Jun 10, 2011 om 04:20
506 Antwoorden / 25 Vragen

Ik gooi regelmatig extra water in de Siemens vaatwasmachine. In het verleden kreeg ik vaak een F4 melding.

Om welk typenummer van Siemens gaat het?

berlynhof26
door berlynhof26 - Jun 10, 2011 om 13:06
31 Antwoorden / 22 Vragen

Het probleem zit hem in de printplaat! Ik heb zelf een Bosch vaatwasser (broertje van Siemens) Ik kreeg van mijn monteur te horen dat ik in ieder geval niet bang hoef te zijn voor een storing aan de printplaat! Duur grapje trouwens! 60 tot 80 euro! Nog een tip! Misschien ressetten? En wat je vooral niet moet doen is het programma onderbreken om een vuil kopje of zo erin te zetten! Siemens app. op mijn werk vond dat niet leuk!:-)

kn
door kneel - Feb 26, 2012 om 15:52
7 Antwoorden / 1 Vragen

mijn Siemens vaatwasser heeft dit probleem ook, ik denk dat hij nu ook 5 jaar is. Bij elke start moet ik hem resetten, en de was komt er vaak drijfnat en kleverig uit. Wat is hier aan te doen dan? Zonder dat de monteru moet komen.