wessel
door wessel Oct 17, 2003 om 20:58
Huishouden & energie

Slijtage houten vloer

Ik heb een houten vloer met een kleine slijtageplek. Hoe knap ik dit op zonder de hele vloer te moeten schuren en lakken?

11154 7 Rapporteer

ba
door baver - Apr 16, 2004 om 11:43
2 Antwoorden / 2 Vragen

Het hangt er van af hoe de vloer is afgewerkt.
Lak : helaas, de gehel vloer dient geschuurd en opnieuw gelakt te worden. Tenzij je genoegen neemt met een zichtbare reparatievlek (als je alleen ter plaatse opnieuw zou lakken.)
Olie : Dit is te verhelpen door de plek schoon en vetvrij te maken en vervolgens opnieuw in de olie te zetten.

manonna
door manonna - Apr 16, 2004 om 11:43
7 Antwoorden / 11 Vragen

Een mooi kleedje erop leggen? :)

r.
door r.weijers - Apr 16, 2004 om 11:43
30 Antwoorden / 1 Vragen

een slijtage plek in uw vloer is natuurlijk een probleem.
Wat als eerste opgelost moet worden is dat u weet waardoor uw plek op de vloer is ontstaan.
Dit dient opgelost te worden om vervolging te voorkomen.
Vreder is natuurlijk de vraag waar zit de plek en hoe groot is hij waneer hij niet in het loop vlag zit en nietvolledig in het gezichtsveld kan u proberen hem met een kleurenbeits te bewerken en daarna af te lakken(let op niet te donker beginnen met de beits!!!!)
mocht blijken dat hij in het gezichts veld zit en dat hij te groot is om zomaar effe weg te werken zit er niets anders op dan de gehele vloer te laten schuren en te lakken.
(mijn advies is laat de vloer schuren door een erkend bedrijf)
Wij komen te veel vloeren tegen welke de mensen zelf hebben geschuurd en zijn radeloos omdat er te veel is weggeschuurd.

ik hoop u op weg geholpen te hebben en anders zou u een foto kunnen plaatsen of mailen

met vr gr r weijers

pa
door patrick27 - Apr 16, 2004 om 11:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

koop een tube keedbaarhout met dezelfde kleur, en een potje polyester plamuur.
Als het gat groot is doe je er goed aan het gat op te vullen met polyester plamuur met een laagje keedbaar hout en vervolgens te schuren en weerte lakken .....werk vorzichtig.
bij een klein deukje of gatje, kun je het beste direkt een beeje kneebaar hout gebruiken

PS : eerst onvetten met bijv: ammonia!

sa
door santygo - Apr 16, 2004 om 11:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand die adviseerd een houten vloer te ontvetten met amonia is niet ter zake deskundig, amonia heeft een logende en dus sterk verkleurende (niet meer repareerbare)uitwerking op veel houtsoorten waaronder met name eiken en iroko. Schrijf liever NIET dan dit soort adviezen te geven.
vr.gr. Rene Boosten / Boosten Parket

eg
door eggie_1 - Apr 16, 2004 om 11:43
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou idd een specialist erbij halen, wie heeft de vloer geleverd/gelegd. Zit er garantie op. Kortom de leverancier erbij halen. Als die zijn vak serieus neemt knapt hj de vloer voor u op. De kosten zullen een fractie zijn van de kosten voor een nieuwe vloer. Je moet er niet aan denken wat er mis kan gaan, het wordt alleen maar erger. Kortom spreek met de leverancier. Indien failliet/gestopt neem dan contact op met de importeur of een branche genoot. Zelf knoeien en verprutsen zou zonde zijn van de vloer

pkalter
door pkalter - Apr 30, 2004 om 22:00
38 Antwoorden / 0 Vragen

olie of was is eenvoudig plaatselijk bij te werken, bij lak behandelen wij eerst de plek, polijsten dan de vloer met een slijpnet korrel 180 en dan de gehele vloer eenmaal lakken. Je moet dan wel een lak gebruiken die gemakkelijk hecht. Wij gebruiken de Leha pu-102 op waterbasis, met tot nu toe altijd 100 % succes. Hier ben je dan met een drie a 4 uur mee klaar en heb je eigenlijk een praktisch nieuwe vloer.