Slimme meter nuon klopt niet
In november 2016 is er een slimme energie meter geplaatst. In mijn nieuwe vebruik is te zien dat sindsdien mijn gas vebruik gigantisch is gestegen en ik moest inene over 2 maanden 390 euro bijbetalen.
In de verbruiks overzichten is duidelijk te zien dat mijn gas verbruik nooit boven de 60m3 uitkwam in 2013, 2014, 2015 en 2016. Nu met de slimme meter zit ik inene op afgerond 240m3
Mijn huishouden is niet veranderd en kachel en gasfornuis worden zelden gebruikt.
Nuon weigert mee te werken of dit wel allemaal juist is en ik moet het er maar mee doen krijg ik als ondertoon antwoord.
Mijn stroom vebruik is per toeval wel hetzelfde gebleken met de slimme meter. De monteur die dat ding heeft geplaatst vertelde me van te voren al dat de standen niet juisten worden uitgelezen. Maar wederom zegt nuon dat er niks aan de hand is.
Wat kan ik nu nog doen?
En het zelf wekelijks bijhouden daar is n mooi programma voor en kunt U meteen zien wat de kosten zijn
Hallo Dennis Offermans ,
Meld hier uw klacht , dit kunt u alleen nog vanavond doen , klik op de rode regels .
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/oproepen/meldpunt-klachten-over-je-slimme-meter/
Bekijk hier of uw slimme meter op de lijst voorkomt , ( slimme meters die mogelijk meer verbruik meten .)
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/dit-zijn-de-10-slimme-meters-die-mogelijk-meer-verbruik-meten/
Stappenplan uw energieverbruik controleren ,
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/stappenplan-controleer-jouw-energieverbruik/
Bekijk hier de uitzending van vanavond Radar , over de slimme meter .
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/20-03-2017/slimme-meter-van-het-meterkastje-naar-de-muur/
Ik mag aannemen 60m3 per maand.
Dat is nu 240m3 pee maand, klopt dat?
dat klopt idd
ik verbruik erg weinig omdat ik zelden thuis ben
En de vorige meter was 100% correct en en die heb je recent nog laten ijken?
Maar als je het niet vertrouwd, kan je de nieuwe meter laten ijken. Mocht de meter niet kloppen dan kan je verdere acties ondernemen.
Het opnieuw laten ijken van je meter kost volgens mij iets van 600 euro!
De moet dat betalen dus ik kan me voorstellen dat men dit niet zo
snel zal doen! Het probleem is ook dat er niet gekozen kon worden voor
de oude meter. Er werd wel gezegd dat de 'nieuwe' veel accurater zou
zijn dus dat men per definitie zou besparen. De praktijk blijkt anders.
Mijn vraag is dan ook: zijn er mensen met een slimme meter die wél
minder verbruik hebben sinds de plaatsing?
Goedemorgen Dennis,
Wat vervelend om te lezen dat je twijfel hebt over de slimme meter, onderzoek heeft uitgewezen dat afwijkingen in het verbruik nauwelijks of niet voorkomen. We gaan er dus niet vanuit dat je meter niet naar behoren werkt, wel kunnen we met je meekijken of het verbruik bij je woonsituatie past. Mocht je willen dan kunnen we met je meekijken naar je verbruik, je kunt ons bereiken via Facebook of Twitter.
Groeten, Nancy
ik heb al contact gehad met nuon die zeggen van niks te weten maar ze weten wel de 101 trucken doos open te trekken.
Mijn gasmeter telt gewoon door terwijl alles uitstaat
Ik heb dit bij meldpunt radar neergelegd en ik wacht nu op hun antwoord terug
Mijn gasmeter telt gewoon door terwijl alles uitstaat
Dus dàt is het slimme van de slimme meter ......... Nu snap ik het!
"wel kunnen we met je meekijken of het verbruik bij je woonsituatie past" dat monitort Nuon al standaard 24x7. Kunnen ze dus gewoon linea recta antwoord opgeven.
@Nuon Nancy, onderzoek heeft juist uitgewezen dat er vanalles mis is met de slimme meters, al die pulsstromen in huis stuwen de meter veel te hoog op.
Of het verbruik bij je woonsituatie past, jullie hebben toch ook niet aan de bel getrokken dat de afname de afgelopen jaren te klein is volgens de situatie en nu is het vele malen hoger en klopt het ineens wel?
Verschuil je niet achter de netbeheerder of weet ik wie, want er zullen vast situaties zijn waar de meter prima werkt, maar heel veel waar het niet goed werkt, alleen zijn jullie met z'n allen te star om dat te erkennen, jullie dekken elkaar gewoon.
Mensen klagen niet vanzelf en als je bepaalde vergelijkingen leest is er wel iets mis, los het dan gewoon op of is het net zo met de klagers van de kapotte huizen in Groningen, het kan overal door komen, maar waarschijnlijk niet door ons....
Daarom kijken we ook graag met je mee Dennis.We verschuilen ons niet achter de netbeheerder. ij begrijpen dat dit onderzoek vragen op kan roepen bij onze klanten. Daarom doen we een extra controle op onverklaarbaar hoog verbruik bij klanten met het type meter uit het onderzoek. Zo zorgen we ervoor dat onze klanten zeker weten dat ze voor het juiste verbruik betalen. Als uit onze controle naar voren komt klanten hier in de praktijk last van hebben volgt meer info.
Groet, Joeri
Topantwoord
Goedemorgen Dennis,
Dankjewel voor je bericht op deze website. Zo te lezen, ben je niet erg tevreden over het gegeven antwoord. Als je wilt dat we het nog een keer voor je nakijken en laten weten wat de mogelijkheden zijn, horen we het graag. Stuur ons dan even een e-mail naar webcare@nuon.com met daarin je vraag en je adres. We komen er dan zo snel mogelijk bij je op terug.
Vriendelijke groet,
Barry, Nuon Webcare
waarom denken jullie nog wat te kunnen doen nu ik bij kassa en radar zit?
nuon blijft maar herhale dat de meter betrouwbaar is terwijl de gas teller op dezelfde snelheid doorloopt terwijl er niks in gebruik is kwa kachel, gasfornuis etc
ik heb inmiddels een advocaat ingeschakeld die heeft gezien dat er een flinke hoeveelheid gas wordt gemeten op momenten dat er NIEMAND thuis is en er GEEN dingen aanstaan of lopen die gas gebruiken
nuon is verdacht stil inene. toch erachter gekomen dat ze een stel oplichters zijn?
Topantwoord
Heerlijk hoe Nuon zelfs op dit forum probeert de sympathieke meedenkende leverancier te zijn.
Als ik TS mag geloven heeft hij al jaren een gemiddeld maandverbruik van 60m3 gehad.
Na plaatsing van die slimme meter is dat plotseling 240m3 per maand geworden en dan gaan de medewerkers van Nuon hier vertellen dat er helemaal niks mis is met die meters.
Nog ff en dan gaan ze met een stalen smoel vertellen dat Dennis dus al jaren 240m3 per maand heeft gebruikt, maar dat de vorige meter maar 60m3 heeft geteld.
@Dennis:
Kan het misschien zijn dat er bij de plaatsing van de meter montage fouten zijn gemaakt waardoor jij nu met een gaslek zit te kijken?
dank je wel jij begrijpt het tenminste
volgens de slimme met heb ik de laatste 2 weken minder stroom vebruikt maar wel 50% meer gas HELL NO!!
Vanaf dat ik klant ben bij nuon en dat is bijna 10 jaar heb ik kwa gas nooit meer vebruikt dan 60m3 / 70m3 per maand
Ik vermoed dat Nuon wel zal gaan vertellen dat je dan wel een gasgestookte hennepkwekerij zult hebben opgezet en dat je daarom zoveel verbruikt. Of heb je een gasgestookte turbine waarmee je elektriciteit opwekt? Dat kan het verschil verklaren. Maar aan hun meter kan het niet liggen.
Om het nog wat erger te maken; Nuon ziet dit gewoon dat er sluipverbruik is. Aangezien ze jouw verbruik 24x7 monitoren (dat was ook precies de reden waarom je die meter had moeten weigeren).
nieuw contact met nuon:
Ik voel me net een waarzegger:
22 mrt. 2017 om 13:15:
Nog ff en dan gaan ze met een stalen smoel vertellen dat Dennis dus al jaren 240m3 per maand heeft gebruikt, maar dat de vorige meter maar 60m3 heeft geteld.
23 mrt. 2017 om 18.27
Medewerker Nuon:
"Dit kan dus betekenen dat de oude meter eerst niet goed meette, maar dus ook dat de nieuwe niet goed meet. "
De medewerker bedoelde waarschijnlijk "Dit kan dus betekenen dat de oude meter eerst niet goed MAT, maar dus ook dat de nieuwe niet goed meet. "
Waarmee ze toch proberen de zaak zo te draaien dat jij al jarenlang de boel aan het beflessen bent.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterkverbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer