te
door teduur Feb 1, 2007 om 08:04
Huishouden & energie

Stadsverwarming

Vandaag 1 feb 2007 staat er een artikel in dagblad de Stem dat een gemiddeld gezin in Breda zo'n 300 euro per jaar meer kwijt is dan wanneer het gas zou verbruiken. En dat terwijl wettelijk bepaald zou zijn dat de tarieven gelijk zouden liggen!!!

Mijn vraag is wat wij als consument zelf aan deze onrechtvaardigheid kunnen doen.

730 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 1, 2007 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Welke leverancier hebben jullie ?

Volgens Essent zou het niet duurder zijn, hier kun je meer lezen;

Stadsverwarming

Dit is overigens een reactie op het bewuste krantenartikel;

--Ikzelf ben overigens verhuisd van een stadverwarmings huis naar een niet stadverwarmings huis, en merk financieel weinig verschil, behalve dan dat ik kosten maak om de verwarmingsketel te onderhouden én geld moet reserveren voor aanschaf van een nieuwe verwarmingsketel. Echter, stadsverwarming is wel heel veel comfortabeler dan gewonen verwarming. Geef mij dus maar stadsverwarming. Je hebt er geen omkijken aan en je huis is snel warm.----------

Dus in hoeverre je echt duurder uit bent is de vraag.

Trommel andere bewoners op en probeer gezamelijk hier iets aan te veranderen.......

Succes,

ve
door verwijderd - Feb 1, 2007 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens Frans Jackson, gemeenteraadslid van Breda namens de PvdA, blijkt uit een (nog niet openbaar) rapport, gemaakt door de landelijke Rekenkamer van de Tweede Kamer, dat de consumenten met stadsverwarming gemiddeld 300 euro duurder uit zijn dan andere energieconsumenten.

Ik heb wat gekopieerd uit zijn weblog, lees wat hij verder zegt: “300 Euro is erg veel geld voor restwarmte die de monopolist Essent over heeft na het opwekken van stroom. De indruk die ik al langer had, over de woekerwinsten over de rug van de consument blijken dus waarheid. Wethouder Willems gaf aan dat er inderdaad signalen waren dat consumenten duurder uit waren, maar daar was weinig aan te doen. Ik heb hem gevraagd om samen met andere gemeenten actie te ondernemen tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering van Essent. Breda is daar (klein) aandeelhouder.

Vorige week was de behandeling van onze brief aan het college over de compensatie voor de consumenten met stadsverwarming. Alle partijen zijn het er over eens dat de consument, het kind van de (hoge) rekening is.”

Laten we hopen dat Essent dit keer wat positiever in het licht komt...

ve
door verwijderd - Feb 1, 2007 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

NU SP NU. b

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 03:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Anka

Gaat het goed met je?

Ik begrijp werkelijk niets van dit antwoord. Bij de vraag over 1 of 2 belastingformulieren gaf je als antwoord "2xb".

Wat bedoel je hiermee?

Coll. groet, C.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier sta ik helemaal achter. Het is zeker zo dat je met stadsverwarming gemiddeld 10% goedkoper uit ben dan met gas.

Je hebt dan geen schoorsteenverliezen of bijna geen onderhoud.

Wat dikwijls in de media wordt beschreven zijn meestal de extreme gevallen (uitzonderingen) deze moet je dan per geval bekijken en dan is het meestal te verklaren waarom deze persoon meer (kosten) verbruikt. Dat hoger verbruik is met gas dan hetzelfde.

gr.

Henk

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte C, Een van mijn gewoontes is kort houden. Dus 2 keer invullen . Nu SP Nu is de slogan voor de staten verkiezingen van een partij die over ongeveer 2 jaar gaat regeren.B

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Anka,

Ben blij dat alles in Nederland goed gaat komen nu de Messias in de gedaante van Jan M. op aarde is teruggekeerd

Bassie (gelooft nog steeds niet in sprookjes)

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kort voor jou maar onbegrijpelijk voor veel gebruikers van deeze site is  waarschijnlijk niet jouw bedoeling hoop ik.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

tja , Hij was maar een clown die geloofd nog in  in Bos , want sprookjes bestaan van reinaard de vos . SP-NU-SP. b

ve
door verwijderd - Feb 4, 2007 om 01:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Anka

Als zelfs GL het kabinet niet haalt.....I rest my case!

ve
door verwijderd - Feb 5, 2007 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even terug naar Teduur (sorry voor de onderbreking)

In Eigen Huis Magazine van deze maand staat hier ook een artikel over. De stelling is dat er inderdaad veel te veel wordt betaald omdat er gekeken wordt naar het gemiddeld verbruik, wat natuurlijk unfair is voor zuinige stokers.

Er is in dit artikel sprake van een warmtewet. Het is echter afwachten of die er komt en wat de werking ervan zal zijn.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is aan de regering om er wat aan stadsverwarming  te doen!

maar die hebben er schijnbaar niet veel zin in.waarom zouden ze , het geld aan btw enz- stroomd binnen als een waterval.en dan de provincie als grootaandeelhouder loopt er schijnbaar ook goed mee binnen.de baas van essent niet nagelaten.deze beseft niet dat er veel huishoudens zijn die het gewoon niet meer op kunnen brengen afgesloten worden in de kou zitten enz ( SCHANDE). ze weten al jaren dat er van hun berekeningen niets klopt !!.tno hogescholen die een naberekening gemaakt hebben voor de niet meer dan anders regeling enz maakten er brandhout van.nog een reactie van wat mijnheer henk ten beste gaf !over exstreme gevallen nou ik zou dat maar met een korrel zout nemen.wat te denken als je moet verwarmen met 6 graden vorst buiten en het verwarmingswater is 61 graden !!!!!!nou dat is kassa !!!!!!!! ik heb maanden iedere dag buitentemperatuur gemeten ingaand en uitgaand watertemperatuur enz elke dag weer nou je schrikt je rot betalen maar jongens.en ik staat wat dat betreft niet alleen.nou ik zou wat graag morgen nog worden afgesloten van dat jatwerk dan hoef ik tenminste geen 326 euro vastrecht meer te betalen waar je niks voor hebt. dus heren van essent ik hoop dat je dit leest ! ik zou graag van heel die rotsooi af zijn.latan we het daar maar bij houden.     sibora.