ro
door roos32 Nov 18, 2010 om 10:08
Huishouden & energie

Staedion zet 's nachts de blokverwarming uit

Sinds kort zet woningbouwvereniging Staedion bij mij in Duindorp (Scheveningen) de blokverwarming om 23.50 uur (tot ca. 07.00 uur) uit.

In het weekend tot ca. 02.00 uur tv of dvd kijken zonder het kpud te krijgen gaat dus niet meer.

Klagen helpt niet, sterker nog: na 7 keer te zijn doorverbonden werd de hoorn op de haak gesmeten, terwijl ik mij bepaald niet onvriendelijk heb opgesteld.

Welke weg moet ik bewandelen om een einde te maken aan deze vorm van huurder pesten?

10563 38 Rapporteer

f.weele
door f.weele - Nov 18, 2010 om 10:40
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste roos32,
is er een bewonerscommissie of huurdersvereniging?
Zo ja, leg het probleem neer en vraag of andere bewoners ook klachten hebben
omtrent de kou. Het totaal uitschakelen van de verwarming is volgens mij niet
toegestaan. Er wordt in feite geen belang gediend t.o.v. de woningbouwvereniging.
De huurders betalen immers de vaste en variabele stookkosten. Het kan wel zijn dat de verwarming lager wordt gezet, maar als huurders klagen dat het dan toch te
koud wordt dient de wbv de verwarming weer op normale waarden in te stellen. Indien je er niet uitkomt, informeer dan bij een sociaal raadsman of rechts- wetswinkel.
m.vr.gr.

birdies
door birdies - Nov 18, 2010 om 21:09
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als dat echt zo is, vind ik het een belachelijke maatregel! Niet iedereen gaat tenslotte om 23 uur naar bed. En dan wordt je ook nog verplicht tot 7 uur in je bed te blijven.

Bezuinigen op energie prima, maar dit gaat mij toch veel te ver. Dit is trouwens voor mij o.a. een reden geen woning met blokverwarming te willen, want dit soort berichten steken steeds meer de kop op.

Advies: volg het advies van Weele op en zoek contact met de bewonerscie.

da
door danilo2008 - Nov 19, 2010 om 08:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw,

mijn naam is Richard Teeuwisse en ik ben gebiedsmedewerker van Staedion. Deze klacht is reeds gemeld door een bewoner uit uw complex en hier is al actie op ondernomen. Wij nemen deze klachten uiteraard zeer serieus en het is dan ook absoluut niet onze bedoeling om huurders in de kou te laten zitten. Wanneer de problemen nog steeds voortduren kunt u contact met mij opnemen via 0900-1424.

jo
door jojo2606 - Nov 19, 2010 om 10:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb begrepen dat Staedion de verwarming 's nachts terug draait naar 17 a 18 graden celcius, op zich vind ik dit keurig. Als dit iets wordt verhoogd naar bv 20 graden loop je het risico dat veel mensen een hoop energie verspillen en hierdoor veel moeten bij betalen. Misschien een enquete onder alle bewoners? En Staedion meldt zich persoonlijk, best netjes....

invalide
door invalide - Nov 19, 2010 om 12:52
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als je na avond in Restaurant werken thuis komt en later wilt gaan slapen mag je toch ook warmte hebben?

Als zij niets leveren is Huurverlaging aanvragen de manier.
Nu moet je duur met Elektrische kachel bij verwarmen en die extra kosten mag je verrekenen met de te betalen huur!

vladja
door vladja - Nov 19, 2010 om 13:00
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=jojo2606 schreef op vrijdag 19 nov 2010, 10:32]Ik heb begrepen dat Staedion de verwarming 's nachts terug draait naar 17 a 18 graden celcius, op zich vind ik dit keurig. Als dit iets wordt verhoogd naar bv 20 graden loop je het risico dat veel mensen een hoop energie verspillen en hierdoor veel moeten bij betalen. Misschien een enquete onder alle bewoners? En Staedion meldt zich persoonlijk, best netjes....

Keurig? Nooit gehoord van ploegendienst medewerkers? Avond- en ochtendmensen? Slapeloosheid? Al die mensen moeten dan maar kou lijden? Omdat het in jouw leefpatroon en portemonnee past?

We leven niet meer in de 50-tiger jaren met een baantje van 9 tot 5 en met de kippen op stok gaan!

Vladja

mi
door mimosa - Nov 19, 2010 om 13:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf huur van Com-wonen en hier word s`nachts ook de blokverwarming uitgezet.
Van ongeveer 24:00 tot 06:00.
Ook zomers met warm weer zet de huismeester de verwarming uit. Word het zomers te koud of te vochtig in huis en gaat er iemand klagen dan zet hij hem weer aan.
Bij mijn moeder in de flat gaat de blokverwarming zomers voor drie maanden uit, ongeacht het weer. Daar stemmen ze en met een meerderheid van 75 % gaat hij uit.
Alleen een beetje jammer voor de mensen die een dagje ouder of ziek zijn.
Ik heb al eens contact gehad met het juridisch loket maar er is volgens hun geen wet voor.
Stemmen schijnt redelijk te zijn.

f.weele
door f.weele - Nov 19, 2010 om 13:33
1085 Antwoorden / 27 Vragen

bij blokverwarming betaal je als huurder 65% variabel en 35% vaste kosten vooruit
en iedere maand! Je mag dan verwachten dat je op ieder tijdstip van de dag de verwarming aan kan zetten. Dat er in de zomermaanden een tijdelijke afsluiting plaatsvindt kan te maken hebben met groot onderhoud aan de installatie. Het kan ook nog zijn dat de ketel in warmere perioden op halve kracht gaat draaien i.v.m.
de buitentemperatuur. Er is dan buiten op het complex een sensor geplaatst. De kosten van vervanging en onderhoud van de installatie worden altijd doorberekend
aan de huurder. Zoals ik al eerder aangaf ligt het belang van het lager- of uitzetten van de verwarming niet bij de woningbouwvereniging. De medebewoners van het complex die dan in meerderheid stemmen om de verwarming lager te zetten zullen hoogstwaarschijnlijk moeite hebben met hun eigen eindafrekening! en zodoende
denken iets te kunnen besparen ten koste van anderen. Dat is het grote nadeel
van blokverwarming. In deze zou een eigen ketel, stadsverwarming of industrierestwarmte idealer zijn.
m.vr.gr.

vliegenderob
door vliegenderob - Nov 19, 2010 om 13:43
292 Antwoorden / 1 Vragen

er komt een vraag en de derde reactie is reeds van iemand die toevallig bij Staedion werkt en reeds actie ondernomen heeft en daar hier melding van maakt en zelfs zijn telefoonnummer achterlaat, geweldig toch, zaak opgelost! Waarom komen er dan nog vijf reacties van lezers die het ook erg vinden, met vage adviezen komen, voorbeelden van hoe lastig het kan zijn en voorbeelden noemen hoe koud koud kan zijn? Dat wisten we al en we weten ook dat er wat aan gedaan wordt. M.i. is elke volgende reactie totaal nutteloos, case closed, oplossing is gegeven en heel goed ook nog!
Warme douche voor Dhr. Teeuwisse, of is dat uit een ander programma?

f.weele
door f.weele - Nov 19, 2010 om 13:50
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ vliegenderob
je hoeft na de derde reactie niet terug te gaan naar dit forum. Als je er niets meer over wilt vernemen vink dan stel me op de hoogte als er reacties zijn uit. Doe ik ook als ik er genoeg van weet.
m.vr.gr

=vliegenderob schreef op vrijdag 19 nov 2010, 13:43: er komt een vraag en de derde reactie is reeds van iemand die toevallig bij Staedion werkt en reeds actie ondernomen heeft en daar hier melding van maakt en zelfs zijn telefoonnummer achterlaat, geweldig toch, zaak opgelost! Waarom komen er dan nog vijf reacties van lezers die het ook erg vinden, met vage adviezen komen, voorbeelden van hoe lastig het kan zijn en voorbeelden noemen hoe koud koud kan zijn? Dat wisten we al en we weten ook dat er wat aan gedaan wordt. M.i. is elke volgende reactie totaal nutteloos, case closed, oplossing is gegeven en heel goed ook nog!
Warme douche voor Dhr. Teeuwisse, of is dat uit een ander programma?

ti
door tiempje - Nov 19, 2010 om 14:31
40 Antwoorden / 0 Vragen

@f.weele
op je teentjes getrapt ondanks of dankzij je uitgebreide niet terzake doende mededelingen?
Je hoeft een bericht niet te herhalen, wij kunnen ook lezen!

vliegenderob
door vliegenderob - Nov 19, 2010 om 14:37
292 Antwoorden / 1 Vragen

f.weele
Bedankt voor je neerwaartse duim, kennelijk kun je geen kritiek verdragen en zie je de humor van het stukje niet in, geeft niet hoor!

ak
door aksiram - Nov 19, 2010 om 15:29
9 Antwoorden / 2 Vragen

er is niks mis met een herhaald duidelijk antwoord, ook al kan iemand lezen. Soms hebben mensen dat nodig dat iets herhaald wordt. Maar om dan daar over te gaan bekvechten is erg kinderachtig.

f.weele
door f.weele - Nov 19, 2010 om 15:42
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ vliegenderob een rode duim heb ik je niet gegeven. Er zijn nu eenmaal leden
die daar een hobby van hebben gemaakt als er kritieken worden geleverd op bepaalde antwoorden. Mijn opmerking van 13.33 uur was een aanvulling op mijn eerste antwoord. Als je op ieder forum zo zou reageren, dan ben je wel even bezig. Daar zie ik de humor niet van in. En kritiek? Ik ben wel wat gewend hoor.
@tiempje hoe bedoel je op je teentjes getrapt"?

m.vr.gr

=vliegenderob schreef op vrijdag 19 nov 2010, 14:37: f.weele
Bedankt voor je neerwaartse duim, kennelijk kun je geen kritiek verdragen en zie je de humor van het stukje niet in, geeft niet hoor!

te
door terpstra - Nov 19, 2010 om 18:35
174 Antwoorden / 5 Vragen

F.Weele, 13,33h.

U noemt stadsverwarming als altenatief. Hoewel het 3% rendements verbetering kan opleveren is dat theorie.
In de praktijk kun je tot meer dan 100% te veel betalen dan regulier.
Ook zit je niet altijd warm bij stadsverwarming.
De nutsbedrijven doen er niets tegen. Bekwaam personeel die wel goed kunnen inregelen is duurder.
En dit levert veel meer geld op. Informeer maar eens bij mensen met stadsverwarming in Almere en Utrecht.
Groet,H.

fr
door fredhamradio - Nov 19, 2010 om 18:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is niet toegestaan.
Daar is een gerechtelijke uitspraak over waarin een rechter heeft bepaald dat
ook 's-nachts een temperatuur van 21 á 22 graden haalbaar moet zijn.
Daar rust jurisprudentie op,dat wil zeggen dat een dergelijke uitspraak geldt
voor heel Nederland in welk flatgebouw met blokverwarming dan ook.
Het artikelnummer van deze uitspraak is mij niet bekend daar zult u zelf naar op
zoek moeten gaan.

vladja
door vladja - Nov 19, 2010 om 19:07
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Zet even een verwijzing naar die jurisprudentie neer.

Vladja

ev
door eva_1 - Nov 19, 2010 om 19:22
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jojo2606 schreef op vrijdag 19 nov 2010, 10:32]Ik heb begrepen dat Staedion de verwarming 's nachts terug draait naar 17 a 18 graden celcius, op zich vind ik dit keurig. Als dit iets wordt verhoogd naar bv 20 graden loop je het risico dat veel mensen een hoop energie verspillen en hierdoor veel moeten bij betalen. Misschien een enquete onder alle bewoners? En Staedion meldt zich persoonlijk, best netjes....

ik heb zelf gelukkig een eigen verwarming ben al wat ouder ga later naar bed en later op moet er niet aan denken dat een ander het voor mij uitmaakt heb zelf thermostaat die ik op mijn tijden gesteld heb

porsche928
door porsche928 - Nov 20, 2010 om 08:33
13 Antwoorden / 0 Vragen

@eva
Dat noemen we de betutteling, daar zijn instanties en ook de regering heden ten dage erg goed in.
Mogen we alsjeblieft zelf beslissen of we de knop van de cv open draaien of dicht laten?
Op de tv zit ook een aan- en uit knop, nog even en ze gaan voor ons beslissen hoe laat en naar welk programma we mogen kijken.
Wat vlada al schreef: er zijn vele mensen die buiten het 9 tot 5 gebeuren werken en recreëren, en inderdaad fredhamradio, een verwijzing naar de juiste jurisprudentie zou Level een eind op weg helpen in de strijd met woningbouwvereniging Staedion Scheveningen tegen de kou! - Blokverwarming, nooit meer -

porsche928
door porsche928 - Nov 20, 2010 om 08:36
13 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje, het is roos32

an
door anton1968 - Nov 20, 2010 om 10:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij heb je nog geluk, ik woon al meer dan 15 jaar in een flat van Talis in Nijmegen en ik weet niet anders dan dat 7 maanden per jaar de verwaring het niet doet overdag, omdat dit te maken heeft met instellingen van de ketel die het niet doet als de buitentemperatuur boven een bepaald nivo is. Laat staan, 'snachts.
Rond de klok van 18.30u in winter, als iedereen thuis is/ komt, wordt de boel ook niet warm. En 's avonds na 23.30u gebeurt er ook niets meer.
Als je dan ook nog een slecht geïsoleerde woning hebt, 12 hoog woont op een hoek en plat dak, dan heb je in de winterdag met kerst een behaaglijke temperatuur van 16,5 graad als het buiten vriest. Als je nu dag en nacht de verwarming aan zou laten staan, met alle deuren dicht, kan het zelfs oplopen naar 18 graden, ja ja. En dan heb ik het alleen nog maar over de huiskamer, want in de bijkamers, waar kleinere radiatoren staan wordt het niet warmer dar ongeveer 14 graden !!
Als je dan ook bekijkt dat je 12 maanden betaald voor de aansluitingen (soort vastrecht) en er maar 5 maanden gedeeltelijk van gebruik kan maken...Dus met bezuinigingen of milieu heeft het allemaal niets te maken, dit is gewoon pure winst voor de woningcorporaties.

Deze flat is oorspronkelijk bedoeld voor ook blokververwarming, waar mensen dus de hele dag de verwarming aan hadden. Dit was verspilling, maar je betaalde toch een gemiddelde. Omdat dit niet eerlijk was hebben we sinds een aantal jaar van die metertjes op de radiatoren. Deze "meten" je verbruik. Je snapt dat er sindsdien iedereen meer is gaan betalen. Het feit dat je het ook niet meer warm krijgt, doet dan ook niet meer ter zake. Nu zijn er ook mensen die 12 maanden per jaar geen verwarming gebruiken, maar toch 1200 euro moeten betalen voor het "vastrecht". Je gebruikt namelijk ook warm water en daar betaal je ook aan mee???? Het is dezelfde ketel.

Nee, de problemen zijn bekend bij de corperaties, maar die zijn erg goed is het niet afhandelen. Ook brieven met uitleg zijn erg onduidelijk en met kritische vragen zijn ze niet thuis. Ook regelmatig veranderen van huismeester of contactpersoon zijn ze erg sterk in, zodat je iedere keer weer opnieuw moet beginnen.

Probleem is dat er groot verloop is in deze flats want mensen blijven maar een paar jaar hier wonen, er geen echte bewonersvereninging is, veel mensen geen zin hebben in strijd en ergenis, waardoor er nooit iets zal veranderen, totdat er iemand is die naar een rechter stapt. Maar dan ook zal je lange adem moeten hebben, want die corporaties zijn erg machtig.

Succes, misschien geen antwoord, maar je bent niet de enige. Misschien een keer naar Den Haag?

porsche928
door porsche928 - Nov 20, 2010 om 10:25
13 Antwoorden / 0 Vragen

@anton1968:

Nou sterkte dan maar, ik hoop dat het geen strenge winter wordt!

Blokverwarming-dure installatiekosten en onderhoud-kou kleumen omdat de temparatuur niet hoger mag of kan, brrr..

f.weele
door f.weele - Nov 20, 2010 om 10:26
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste terpstra,

ja dat is algemeen bekend voor wat betreft die stadsverwarming. Persoonlijk zou ik het ook niet willen hebben. Maar bij sommige complexen is een eigen ketel technisch gesproken niet altijd mogelijk. Dit ondervind ik in mijn woning/complex.
Er blijft dan niet veel meer over om voor te kiezen. Restwarmte van de industrie
is wat dat betreft nog niet veel over bekend(afrekening stookkosten).
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Nov 20, 2010 om 10:32
1085 Antwoorden / 27 Vragen

anton 1968
een verder probleem kan zijn met de temperatuur dat de hoofdleidingen die
die door het complex lopen, meestal de keldergangen, voor een deel weer
afkoelen,ook al zijn ze nog zo goed geïsoleerd. Dat probleem is in mijn flat het
geval. De ketel staat 100 meter ver weg van de laatste woning. Ikzelf heb er geen last van omdat ik juist vlakbij de ketel zit. De woningstichting heeft als oplossing
nu bij iedere woning dubbel glas in balkondeuren, bovenlicht en openslaande
ramen geplaatst. Nu maar afwachten deze komende winter of het helpt.
m.vr.gr.

invalide
door invalide - Nov 20, 2010 om 12:19
787 Antwoorden / 5 Vragen

Op Tros Radar stond een bedankje want die persoon kreeg wel huurverlaging wegens de extra kosten van Elektrische kachel!

Dus de huur verlaging aanvragen en je hebt kans op succes!
De 24 uurs economie en je hebt recht op warmte als jij dat wil.

Ze moeten gewoon de woningen beter regelbaar maken, eventueel met klok thermostaat en meters die werkelijk verbruik meten en niet op deze manier regelen!

Dus als je €138,- per maand minder voor jou huis wil betalen zolang zij dit niet geregeld hebben, eerder is het dus al zo uitgesproken!

natuurmens
door natuurmens - Nov 20, 2010 om 13:15
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ja ik ken dat probleem. Voor woningstichting doen dit ook met achterliggende gedachte. Sommige mensen hebben druk nodig om naar bed te gaan, dit in context feestjes en ook met aspecten die te maken hebben geluidoverlast, en buren gerucht. Ik heb dit probleem op gelost door een keramische kachel te kopen.

erik008
door erik008 - Nov 20, 2010 om 14:37
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Het domweg afschakelen van de verwarming is niet meer van deze tijd.
Op een moderne verwarming zit een regeling die efficiënt aan de warmtevraag voldoet.
Er zit een regelaar aan, die de buitentemperatuur meet en het verschil van de temperatuur van het aanvoerwater en retourwater meet.

Het werken met een schakelklok die de verwarming uit schakelt is hopeloos ouderwets.

stofzuigers
door stofzuigers - Nov 20, 2010 om 21:03
75 Antwoorden / 14 Vragen

Ikzelf heb ook dit probleem,werk in een koelcel, waar het 2 tot 4 graden Celsius is.werk in een 24 - uurs economie, met dag en nacht diensten. Als wij om 03:00 thuis komen, is het steen koud in huis, wordt ook de blokverwarming uit gezet, erg vevelend....

toolboy
door toolboy - Nov 20, 2010 om 22:37
965 Antwoorden / 40 Vragen

Achhh ik lees hier weer de verwende krengen /welvaart gedachtengang.
Als je niet in het openbaar slaapt(op straat) slaap je nooit in de kou in dit land.
Eskimo`s slapen in de kou en die klagen niet eens.

Denk na voordat u zulks een posting plaatst.
T

invalide
door invalide - Nov 20, 2010 om 22:54
787 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Toolboy,

Als ex motor rijder kon ik goed tegen de koude maar nu ik ouder word niet meer dus nu mooi weer rijder geworden.
Ouderen hebben nu eenmaal slechtere doorbloeding en ik wil niet verhuizen omdat ik te oud ben voor de aangeboden verwarming!

Dus ook Toolboy loopt de kans om over enige jaren hier te komen klagen over de kou!

toolboy
door toolboy - Nov 20, 2010 om 23:05
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=invalide schreef op zaterdag 20 nov 2010, 22:54]Beste Toolboy,

Als ex motor rijder kon ik goed tegen de koude maar nu ik ouder word niet meer dus nu mooi weer rijder geworden.
Ouderen hebben nu eenmaal slechtere doorbloeding en ik wil niet verhuizen omdat ik te oud ben voor de aangeboden verwarming!

Dus ook Toolboy loopt de kans om over enige jaren hier te komen klagen over de kou!

Geachte U weet mijn leeftijd niet eens!
En heeft u wel gelezen wat ik poste .
En heeft u voor het reageren dat op u in laten werken ,wat ik poste.

vrgr T

birdies
door birdies - Nov 21, 2010 om 05:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=toolboy schreef op zaterdag 20 nov 2010, 22:37]Achhh ik lees hier weer de verwende krengen /welvaart gedachtengang.
Als je niet in het openbaar slaapt(op straat) slaap je nooit in de kou in dit land.
Eskimo`s slapen in de kou en die klagen niet eens.

Denk na voordat u zulks een posting plaatst.
T

Of jij! Of het nu wel of niet koud is, is niet relevant. Het gaat er om dat bewoners de vrijheid moeten hebben de verwarming aan en uit te zetten wanneer zij dit willen. Het is niet aan een verhuurder dit voor bewoners te bepalen.

invalide
door invalide - Nov 21, 2010 om 10:57
787 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Toolboy,

Als je jou Kawasaki als kachel gebruikte voor bij verwarming, wel de uitlaten via kier naar buiten laten blazen want we willen jou niet kwijt!

Maar weet iemand de link naar het Tros Radar forum, daar stond ooit een bericht dat iemand huurverlaging kreeg wegens minder comfort en niet regelbare verwarming en de extra kosten!

Dus weet iemand dat oude bericht van enkele jaren terug nog?
Daar kan de vragensteller vermoedelijk meer mee dan onze Humor Discussie?

birdies
door birdies - Nov 21, 2010 om 11:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Dus weet iemand dat oude bericht van enkele jaren terug nog?......

Zoek zelf even, zou ik zeggen.

vliegenderob
door vliegenderob - Nov 21, 2010 om 15:52
292 Antwoorden / 1 Vragen

@toolboy:
Wel eens van gehoord dat er (veel) mensen zijn die niet van 08:00 tot 17:00 uur werken? Daarbij nagedacht dat die mensen bij thuiskomst of opstaan tijdens de nachtelijke uren ook wel eens willen eten, douchen, radio/tv kijken in een huiselijke temperatuur, dat schreef de vraagsteller ook, dus lees zelf ook eerst goed de vraag voordat je een ander beschuldigt van niet goed lezen! Of denk je alleen aan je eigen omstandigheden? Of werk jij niet of alleen overdag? " Een brief posten doe je in de verleden tijd met twee t's maar jij mag het wel met één "t" doen hoor!
@Birdies begrijpt het ook beter, de verhuurder beslist niet wanneer de huurder zijn verwarming aan of uit zet!!

ti
door tiempje - Nov 21, 2010 om 16:16
40 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=toolboy schreef op zaterdag 20 nov 2010, 22:37]Achhh ik lees hier weer de verwende krengen /welvaart gedachtengang.
Als je niet in het openbaar slaapt(op straat) slaap je nooit in de kou in dit land.
Eskimo`s slapen in de kou en die klagen niet eens.

Denk na voordat u zulks een posting plaatst.
T
Dat was de vraag helemaal niet, lees eerst de vraag voordat u reageert! Ook uw reactie klopt helemaal niet! Als Eskimo's snachts thuiskomen of opstaan of, indien aanwezig, TV kijken of de radio aanzetten doen ze ook de kachel aan, meestal een houtkachel overigens maar die geeft ook warmte en er is niemand die ze dat verbiedt of onmogelijk maakt!
Ook iemand beledigen die een probleem aan de kaak stelt vind ik zeer ongepast, zo niet onbeschoft! Voor alle duidelijk, vóór dat u dit ook niet begrijpt, "krengen" vind ik beledigend!

vliegenderob
door vliegenderob - Nov 21, 2010 om 16:25
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=fredhamradio schreef op vrijdag 19 nov 2010, 18:59]Dit is niet toegestaan.
Daar is een gerechtelijke uitspraak over waarin een rechter heeft bepaald dat
ook 's-nachts een temperatuur van 21 á 22 graden haalbaar moet zijn.
Daar rust jurisprudentie op,dat wil zeggen dat een dergelijke uitspraak geldt
voor heel Nederland in welk flatgebouw met blokverwarming dan ook.
Het artikelnummer van deze uitspraak is mij niet bekend daar zult u zelf naar op
zoek moeten gaan.
Els, als dit zo is, en ik twijfel niet aan een medezendamateur(denk ik) is één brief van uw (of een) advocaat voldoende, hij heeft een pc programma en is geabonneerd op alle uitspraken.

vliegenderob
door vliegenderob - Nov 21, 2010 om 16:35
292 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, met "Els" bedoelde ik in mijn laatste reactie natuurlijk "Roos32" ! (vóór dat Toolboy die de splinter in mijn oog wél, maar de balk in zijn eigen oog niet ziet, mij corrigeert.