ja
door janski83 Mar 28, 2009 om 16:05
Huishouden & energie

Stank

Hallo,

Ik heb een huurwoning waar ik nu een jaar al last heb van stank in mijn logeerkamer. De bewoners voor mij hadden daar hun katten zitten. Hoewel ik niets tegen deze beestjes heb, zit ik een jaar na hun vertrek nog wel steeds met een overduidelijke stank. Ik kan maar niet erachter komen waar het precies vandaan komt. De vloerbedekking is vervangen door laminaat en ook de kamer zelf heeft een lik verf gekregen. Alleen is er een soort van ruimte afgezet door hout waar de vloerbedekking wel is blijven zitten. Dit kon niet anders omdat het een soort van kastruimte is. Echter is dit compleet afgesloten door middel van een schot met de rest van de kamer. Mijn vraag is eigenlijk: wat is er het beste te doen tegen deze stank? Ik heb al dag en nacht het raam open staan daar, maar daar gaat het niet mee weg. Is er niet een middel op de markt? Het zit in 1 bepaalde hoek en zelf heb ik het idee dat het komt doordat de katten daar hun behoefte gedaan hebben.

Groetjes Kim

1010 8 Rapporteer

kiran
door kiran - Mar 28, 2009 om 16:32
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@janski83

Google: kattenpies intikken. Aardig wat hits.

Misschien een geurvreter neerzetten? Zou anders eens gaan vragen bij een dierenspeciaalzaak. Ze moeten toch aardig hetzelfde plekje gebruikt hebben ..... nieuwe lik verf ruikt al zo penetrant!

Logees in een kattenkamer? Toch ook wel weer apart? ;-)

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 28, 2009 om 16:35
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Kim,

Chloorbleekloog desinfecteert en neutraliseert. Bij werken hiermee goed luchten.

Hardware ERror MAN.

stacey
door stacey - Mar 28, 2009 om 19:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Alleen is er een soort van ruimte afgezet door hout waar de vloerbedekking wel is blijven zitten--

Ik zou toch echt eerst maar eens zorgen dat dit stukje tapijt wegkomt want verwacht dat je anders never nooit niet van de stank afkomt...........

edwardus
door edwardus - Mar 28, 2009 om 20:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Is het een massieve (beton) vloer, of een balkenlaag met plakvloer?
In het laatste geval, controleer of er niet bijv. een dode muis tussen ligt te ontbinden, dat kan een hele smerige poep-achtige geur geven.

Of is de geur die je ruikt meer amoniak-achtig (kattepis)?

edwardus
door edwardus - Mar 28, 2009 om 21:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Plankvloer i.p.v. plakvoer natuurlijk.

ja
door janski83 - Mar 29, 2009 om 20:11
9 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de reacties zover,

De huurwoning die ik heb is door alle vorige bewoners niet echt veel aan gedaan. De vloer is een betonnen vloer, dat weet ik omdat in de andere kamer er door niemand de moeite genomen was om daar een vloer in te plaatsen. Wat ze eigenlijk in de kamer waar de katten gezeten hebben gedaan is extra ruimte maken door een gedeelte af te werken met pdf platen. Er zitten houten latten op de vloer vastgemaakt zodat je een aparte ruimte hebt om de kerstspullen en zo op te bergen. Alleen is het zo dat voor de houten latten de laminaat vloer neergelegd is en daarachter niet. Dan hadden we de houten latten moeten verwijderen. Aangezien dat alleen maar extra bergruimte is was dat verder niet nodig.

Een geurvreter heb ik nog niet geprobeerd, dus dat zal ik eens proberen. Anders zou ik het ook niet meer weten. Want zelf na een lik verf blijft de geur hangen.

Groeten Kim

spooky01
door spooky01 - Mar 29, 2009 om 20:34
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi Kim. Ik raad je toch aan om alles te slopen, want vooral in hout blijft de geur van katten pies erg lang in hangen. En met alle middelen hier beschreven maskeer je alleen de geur en wordt het probleem juist groter. Groetjes Ingrid

co
door cormick - Mar 31, 2009 om 09:32
6 Antwoorden / 0 Vragen

je moet gaten boren tegen overelkaar en dan wel in iedere hoek van de kast dan kan het ventileren.