Stroomstoring.
ik heb geen vraag, maar iets waar wij zondag 27/8/2017 mee van doen hadden.
Plotseling zaten wij zondag 27/8 zonder stroom, wij konden in huis niet acherhalen wat de oorzaak hiervan was.
Bij enkele buren nagevraagd, bij hun was alles oké. LIANDER gebeld samen met een aardige mevrouw (op zondag) alles wat
door haar gedaan worden gecontroleerd. Hiervoor hartelijk dank. Op advies van Liander het Nationale servicenummer
0800-1850 gebeld, 24 uur bereikbaar, hopelijk dat er snel iets aangedaan kon worden, i.v.m. koel/vrieskast.
bij 0800 1850 ging alles heel vlot, na het ingeven van postcode en nog wat code's werden wij automatisch door verbonden, naar
een techn. dienst, maar er werd niet opgenomen, 10 minuten later maar weer geprobeerd, we konden wachten tot we een ons
wogen en weer niet opgenomen. Wat heeft zo'n hulplijn 0800-1850 voor nut als er niet opgenomen wordt.?
@ TENORMIN, bedankt voor u reactie, ik heb bij mijn kennisgeving niet vermeld, dat het plm. 1/2 uur
zonder stroom hebben gezeten. Met veel naspeuring dachten we dat het probleem verlichting in de kelder
was. Maar dit is tevens een waarschuwing n.l. toen wij naar bed gingen bleek dat de omvormer van de
kruimelveger geexplodeerd was. Die kruimelveger hebben wij altijd aan de oplader.
En antwoord op mijn vraag?
Leuk zo'n waarschuwing, maar dan kan je wel voor ieder elektrisch apparaat gaan waarschuwen. Er kan ook iets fout gaan in je PC of je radio waardoor de boel er uit klapt.
Goed dat de technische dienst de telefoon niet opnam, nu u het zelf opgelost hebt scheelt u dat heel wat euro's.
Ben wel benieuwd of de kruimelveger de oorzaak was, welk merk is het, kunnen we er rekening mee houden dat het kan exploderen.
Volgende keer toch eerst even naar de aardlekschakelaar of (thermische)hoofdschakelaar kijken. Omdat met name de aardlek niet regelmatig gecontroleerd wordt valt deze bij sluiting uit maar blijft het palletje omhoog staan. Op de aardlek zit een klein drukknopje waarmee deze getest kan worden. Druk daar minimaal 1x per jaar op, deze moet dan uitvallen. Bij direct inschakelen zullen de meeste apparaten hun instelling wel behouden. Overigens, een beetje vriezer kan gem. 12 u zonder stroom zolang u de deur maar dicht houd.
En was de elektra er zomaar na een half uur uit zichzelf weer? En waren de stoppen doorgeslagen, was de aardlek eruit?
idd. de aardlek was eruit. wij dachten dat het probleem in de kelder was, wij hebben daar de lamp verwijderd, later bleek
dat de oplader van de kruimeldief ontplof was.
Dus als ik het goed begrijp, hebt u het euvel zelf gevonden? Wees dan maar blij want die noodhulp zou goud gekost hebben.
Inderdaad. Daar had Salute heel wat kruimeldieven voor kunnen kopen.
Maar als u de lamp uit de kelder verwijderd hebt en de aardlek weer aan, ging hij toch weer uit door de sluiting? Dan gaat men als eerste overal alle stekkers er uit trekken, dan stuk voor stuk er weer in. Dan weet je waar het euvel zit.
Blijkbaar is er maar 1 vakman per regio via dat telefoonnummer/bedrijf beschikbaar. En als die nu net niet te bereiken is...
http://www.08001850.nl/ik-ben-een-vakman/
@salute,
U weet nu weer dat er bij het uitvallen van de stroomvoorziening "eerst" in de meterkast naar de zekeringen en de aardlekschakelaar moet worden gekeken. ;-))
Maar, even voor de duidelijkheid, welke antwoord kreeg u eigenlijk van het "Nationaal sevicenummer" toen u hen gisteren (of vandaag) hebt gebeld met uw klacht over hun bereikbaarheid.
@MEIN33, na het bellen van 0800-1850, eerst door vragen naar postcode en wie langs moest komen in dit geval een Electroman.
na het doorverbinden naar dit nummer van de Electroman, alleen het oproepsignal, er werd niet opgenomen en er kon ook niet ingesproken worden. alles is nu intern opgelost, oorzaak was de omvormer van een kruimeldief.
@salute,
Als ik het goed begrijp dan heeft u verder geen poging (meer) gedaan om informatie te krijgen waarom het "noodnummer" voor u onbereikbaar bleek.
Geluk bij een ongelukje dat zij niet bereikbaar waren anders was u voor onnodige kosten komen te staan en fijn dat alles nu is opgelost.
Bij een onverhoopt volgend voorval maar eerst even de meterkast induiken. ;-))
Veronderstelde u eigenlijk dat die noodhulp door een afdeling van Liander gegeven zou worden en "gratis" was?
Blijf in het weekend in ieder geval verre van die "noodhulp". Zorg dat u bij voorbaat een telefoonnummer beschikbaar hebt van een betrouwbare elektricien met normale tarieven.
En voor de koelkast/vriezer kunt u altijd nog even een verloopkabel bij de buren insteken, als dat mag natuurlijk.
Beetje raar, dat die 'aardige mevrouw' u niet op het idee/spoor van de aardlekschakelaar kon brengen ...
Het is weer eens een kwestie van verticaal denken bij grote organisaties ... en doorschuiven i.p.v. meedenken!
@HANSJE KLEIN, op aangeven van die mevrouw heb ik div. handelingen moeten doen, een probleem was echter, dat ik een stel
schakelaars om moest zetten die er niet zaten, schakelkast is bij ons nog van een oud type, 1 draaischakelaar en aardlekschakelaar.
door de misverstanden iets niet goed gedaan. Nu is alles weer helemaal in order. Dank.
Bedankt voor uw feedback, maar 'de aardige mevrouw' moet haar script aanpassen en klanten met een oude schakelkast óók verder kunnen helpen. Prima dat alles nu weer werkt!
@hansje
Dat zal die aardige mevrouw best wel vermeld hebben, maar als er een apparaat in het stopcontact blijft zitten wat kortsluiting veroorzaakt, schiet dat niet op.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR
Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.
Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .
Waarom doet de Vomar hier niets mee ?
Lees meer
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Rolluik
Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer