salute
door salute Aug 28, 2017 om 19:13
Huishouden & energie

Stroomstoring.

ik heb geen vraag, maar iets waar wij zondag 27/8/2017 mee van doen hadden.
Plotseling zaten wij zondag 27/8 zonder stroom, wij konden in huis niet acherhalen wat de oorzaak hiervan was.
Bij enkele buren nagevraagd, bij hun was alles oké. LIANDER gebeld samen met een aardige mevrouw (op zondag) alles wat
door haar gedaan worden gecontroleerd. Hiervoor hartelijk dank. Op advies van Liander het Nationale servicenummer
0800-1850 gebeld, 24 uur bereikbaar, hopelijk dat er snel iets aangedaan kon worden, i.v.m. koel/vrieskast.
bij 0800 1850 ging alles heel vlot, na het ingeven van postcode en nog wat code's werden wij automatisch door verbonden, naar
een techn. dienst, maar er werd niet opgenomen, 10 minuten later maar weer geprobeerd, we konden wachten tot we een ons
wogen en weer niet opgenomen. Wat heeft zo'n hulplijn 0800-1850 voor nut als er niet opgenomen wordt.?

2229 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2017 om 19:18
16844 Antwoorden / 108 Vragen

Weinig nut als er niet wordt opgenomen, maar ik heb wel een vraag aan U: hoe lang heeft u zonder stroom gezeten?

getty
door getty - Aug 28, 2017 om 19:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat zei het bandje toen u belde?
Kon u bv uw nr inspreken voor een terugbel?

salute
door salute - Aug 28, 2017 om 19:29
48 Antwoorden / 110 Vragen

@ TENORMIN, bedankt voor u reactie, ik heb bij mijn kennisgeving niet vermeld, dat het plm. 1/2 uur
zonder stroom hebben gezeten. Met veel naspeuring dachten we dat het probleem verlichting in de kelder
was. Maar dit is tevens een waarschuwing n.l. toen wij naar bed gingen bleek dat de omvormer van de
kruimelveger geexplodeerd was. Die kruimelveger hebben wij altijd aan de oplader.

getty
door getty Aug 28, 2017 om 20:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En antwoord  op mijn vraag?

jo
door jorisw Aug 28, 2017 om 20:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Leuk zo'n waarschuwing, maar dan kan je wel voor ieder elektrisch apparaat gaan waarschuwen. Er kan ook iets fout gaan in je PC of je radio waardoor de boel er uit klapt.

Ge
door Genee Aug 28, 2017 om 20:44
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Goed dat de technische dienst de telefoon niet opnam, nu u het zelf opgelost hebt scheelt u dat heel wat euro's.
Ben wel benieuwd of de kruimelveger de oorzaak was, welk merk is het, kunnen we er rekening mee houden dat het kan exploderen.

gerbera
door gerbera Aug 28, 2017 om 22:45
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Volgende keer toch eerst even naar de aardlekschakelaar of (thermische)hoofdschakelaar kijken. Omdat met name de aardlek niet regelmatig gecontroleerd wordt valt deze bij sluiting uit maar blijft het palletje omhoog staan. Op de aardlek zit een klein drukknopje waarmee deze getest kan worden. Druk daar minimaal 1x per jaar op, deze moet dan uitvallen. Bij direct inschakelen zullen de meeste apparaten hun instelling wel behouden. Overigens, een beetje vriezer kan gem. 12 u zonder stroom zolang u de deur maar dicht houd.

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2017 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En was de elektra er zomaar na een half uur uit zichzelf weer? En waren de stoppen doorgeslagen, was de aardlek eruit?

salute
door salute Aug 28, 2017 om 20:55
48 Antwoorden / 110 Vragen

idd. de aardlek was eruit. wij dachten dat het probleem in de kelder was, wij hebben daar de lamp verwijderd, later bleek
dat de oplader van de kruimeldief ontplof was.

tijger1
door tijger1 Aug 28, 2017 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, hebt u het euvel zelf gevonden? Wees dan maar blij want die noodhulp zou goud gekost hebben.

Cookies
door Cookies Aug 28, 2017 om 21:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad. Daar had Salute heel wat kruimeldieven voor kunnen kopen.

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2017 om 21:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u de lamp uit de kelder verwijderd hebt en de aardlek weer aan, ging hij toch weer uit door de sluiting? Dan gaat men als eerste overal alle stekkers er uit trekken, dan stuk voor stuk er weer in. Dan weet je waar het euvel zit.

reflecs
door reflecs - Aug 29, 2017 om 11:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar is er maar 1 vakman per regio via dat telefoonnummer/bedrijf beschikbaar. En als die nu net niet te bereiken is...
http://www.08001850.nl/ik-ben-een-vakman/

me
door mein33 - Aug 29, 2017 om 13:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@salute,

U weet nu weer dat er bij het uitvallen van de stroomvoorziening "eerst" in de meterkast naar de zekeringen en de aardlekschakelaar moet worden gekeken. ;-))

Maar, even voor de duidelijkheid, welke antwoord kreeg u eigenlijk van het "Nationaal sevicenummer" toen u hen gisteren (of vandaag) hebt gebeld met uw klacht over hun bereikbaarheid.

salute
door salute Aug 30, 2017 om 10:33
48 Antwoorden / 110 Vragen

@MEIN33, na het bellen van 0800-1850, eerst door vragen naar postcode en wie langs moest komen in dit geval een Electroman.
na het doorverbinden naar dit nummer van de Electroman, alleen het oproepsignal, er werd niet opgenomen en er kon ook niet ingesproken worden. alles is nu intern opgelost, oorzaak was de omvormer van een kruimeldief.

me
door mein33 Aug 30, 2017 om 13:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@salute,

Als ik het goed begrijp dan heeft u verder geen poging (meer) gedaan om informatie te krijgen waarom het "noodnummer" voor u onbereikbaar bleek.
Geluk bij een ongelukje dat zij niet bereikbaar waren anders was u voor onnodige kosten komen te staan en fijn dat alles nu is opgelost.
Bij een onverhoopt volgend voorval maar eerst even de meterkast induiken. ;-))

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2017 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Veronderstelde u eigenlijk dat die noodhulp door een afdeling van Liander gegeven zou worden en "gratis" was?

Blijf in het weekend in ieder geval verre van die "noodhulp". Zorg dat u bij voorbaat een telefoonnummer beschikbaar hebt van een betrouwbare elektricien met normale tarieven.

En voor de koelkast/vriezer kunt u altijd nog even een verloopkabel bij de buren insteken, als dat mag natuurlijk.

hansje klein
door hansje klein - Aug 29, 2017 om 13:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Beetje raar, dat die 'aardige mevrouw' u niet op het idee/spoor van de aardlekschakelaar kon brengen ...

Het is weer eens een kwestie van verticaal denken bij grote organisaties ... en doorschuiven i.p.v. meedenken!

salute
door salute Aug 30, 2017 om 10:41
48 Antwoorden / 110 Vragen

@HANSJE KLEIN, op aangeven van die mevrouw heb ik div. handelingen moeten doen, een probleem was echter, dat ik een stel
schakelaars om moest zetten die er niet zaten, schakelkast is bij ons nog van een oud type, 1 draaischakelaar en aardlekschakelaar.
door de misverstanden iets niet goed gedaan. Nu is alles weer helemaal in order. Dank.

hansje klein
door hansje klein Aug 30, 2017 om 10:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt voor uw feedback, maar 'de aardige mevrouw' moet haar script aanpassen en klanten met een oude schakelkast óók verder kunnen helpen. Prima dat alles nu weer werkt!

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2017 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Dat zal die aardige mevrouw best wel vermeld hebben, maar als er een apparaat in het stopcontact blijft zitten wat kortsluiting veroorzaakt, schiet dat niet op.

marita5
door marita5 - Aug 29, 2017 om 21:30
11528 Antwoorden / 15 Vragen

@Salute ,

Dit gebeurde bij mij vorige week zondag , hoorde een knal in de keuken , alles in de keuken , badkamer , wc was uit .
Ging in de meterkast kijken , maar tot mijn verbazing geen èèn schakelaar + aardlekschakelaar niet omlaag .
WBV gebeld , zou worden terug gebeld door een electricien , heeft nog geen 5 min geduurd werd ik terug gebeld .
Met draadloze telefoon naar beneden in de meterkast , ik moest alle schakelaars omlaag doen , gevolg geen verbinding meer met de telefoon .
De schakelaars weer omhoog , werd teruggebeld door de electricien , Gsm nr gegeven , weer hetzelfde moeten doen schakelaars + aardlekschakelaar omlaag en dan alles weer omhoog , toen had ik opnieuw elektriciteit , wat bleek de aardlekschakelaar was blijven hangen .
Simpel , je moet het maar weten , de electricien die ken ik , is behoorlijk prijzig , gelukkig zo opgelost , anders was ik ook de pineut geweest .

gerbera
door gerbera - Aug 29, 2017 om 21:52
7369 Antwoorden / 14 Vragen

@ marita5, dit schreef ik eerder als reactie.

DOOR GERBERA 28 AUG. 2017 OM 22:45
2962 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Volgende keer toch eerst even naar de aardlekschakelaar of (thermische)hoofdschakelaar kijken. Omdat met name de aardlek niet regelmatig gecontroleerd wordt valt deze bij sluiting uit maar blijft het palletje omhoog staan. Op de aardlek zit een klein drukknopje waarmee deze getest kan worden. Druk daar minimaal 1x per jaar op, deze moet dan uitvallen. Bij direct inschakelen zullen de meeste apparaten hun instelling wel behouden. Overigens, een beetje vriezer kan gem. 12 u zonder stroom zolang u de deur maar dicht houd.

marita5
door marita5 Aug 29, 2017 om 23:09
11528 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera ,  heb ik gelezen , maar was voor mij mosterd na de maaltijd , nu weet ik wat ik moet doen ., zal de tip van u opvolgen en de aardlekschakelaar controleren . .