ct
door ctimmerman Apr 1, 2020 om 08:23
Huishouden & energie

Stukadoor in huis tijdens deze Corona crisis?

We hebben met een stukadoor uit onze regio een afspaak gemaakt voor stukadoren onze  slaapkamer
Hij zou 6 april beginnen, maar met alle Corona regels die er nu zijn en die ook nog verlengd worden, weet ik niet of hem mn huis in moet laten.
1.5 afstand houden mogelijk zijn, ons bed zetten we in een andere ruimte.
Hij is zzp'er en kan een klus nu wel gebruiken, lijkt een keurige jongen te zijn, maar ja dat zegt natuurlijk niks voor dat virus.
Wat is ethish verantwoord in tijden van Corona?  Mvg,
C Timnerman

5024 14 Rapporteer

panter22
door panter22 - Apr 1, 2020 om 08:40
6599 Antwoorden / Vragen

Als je de stucadoor zijn gang laat gaan en je blijft beneden en staat hem niet op de vingers te kijken, dan hou je veel meer dan 1,5 m afstand.

Gr
door Grunn1 Apr 1, 2020 om 10:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En als er geen verdieping is? Want lees dat nergens.
Maar verder heb je gelijk.

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2020 om 08:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft zijn hand toch niet vast te houden terwijl hij aan het werk is?

Zorg dat hij zijn handen kan wassen en blijf verder op afstand.

ju
door juliomariner - Apr 1, 2020 om 08:50
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Laat deze beste man lekker zijn gang gaan. Hij zal het geld momenteel ook wel goed kunnen gebruiken.
Houd de corona hygiene regels aan en dan zal het best wel lukken.

diumenge
door diumenge - Apr 1, 2020 om 08:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goede afspraken maken, o.a. dat hij niet komt werken als hij zelf of huisgenoten verschijnselen vertonen en wat het RIVM nog meer aangeeft. Voor hem zal het ook wel eng zijn, maar het lijkt mij dat hij zeker blij zal zijn met een klus in deze tijd.

gerbera
door gerbera - Apr 1, 2020 om 09:00
7372 Antwoorden / 14 Vragen

En die jongen denkt misschien wel of het verantwoord is bij u te gaan klussen. Wat meer vertrouwen in elkaar zou de mens goed doen dus laat hem lekker zijn gang gaan. En zolang u hem niet in de weg loopt hoeft die 1,5mtr geen probleem te zijn.

ne
door neodutchio - Apr 1, 2020 om 09:15
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Toevallig komt hier vandaag een mannetje van de verzekering langs en wordt een afspraak gemaakt met een stucadoor. De man van de verzekering van geen deurklinken aanraken en na afloop wordt schoongemaakt waar hij geweest is.
Als de stucadoor langs komt slapen wij tijdelijk in een andere kamer en gaan pas weer terug als alles goed opgedroogd en schoongemaakt is.

re
door red1 - Apr 1, 2020 om 14:20
329 Antwoorden / 1 Vragen

u hoeft hem niet te zoenen hoor  terwijl hij werktr

gerbera
door gerbera Apr 1, 2020 om 14:40
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij ook lastig werken met een zoenend persoon aan je lijf;-))

mo
door mof - Apr 1, 2020 om 15:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt ervan af ofu tot de risicogroepen behoort. Zo niet, dan lijkt me het geen groot probleem. Een beetje behelpen met die 1.5 meter.
ik zou t gewoon doen.

1paul
door 1paul - Apr 1, 2020 om 15:29
3173 Antwoorden / 0 Vragen

1,5 mter, dus ja dat kan maar blijf uit de buurt van elkaar, zowel hij als jullie afstand houden...

me
door mein33 - Apr 1, 2020 om 15:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het stucwerk lekker laten uitvoeren, maar daarbij wel de nodige afstand tot de stucadoor bewaren !
Het afstandhouden was sowieso al verstandig om niet ondergekalkt te woden. ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 1, 2020 om 15:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als u zorgt dat er zolang er wordt gewerkt in uw slaapkamer niet meer dan 2 personen zijn (incl. de stucadoor) is er niets aan de hand als u in ieder geval dan 1 1/2 m afstand houd. U kunt eventueel vragen of hij met 'keuken' handschoenen wil werken.

justmeagain
door justmeagain - Apr 3, 2020 om 00:23
623 Antwoorden / 8 Vragen

De stucadoors hier in een nieuwe wijk dragen allemaal mondkapjes. Dit helpt al een hoop.
Gewoon laten komen en zo veel als mogelijk afstand houden.

aw
door awm - Apr 3, 2020 om 16:48
44 Antwoorden / 8 Vragen

Wat een nuchtere antwoorden allemaal, zeker Jensen op YouTube gekeken?

diumenge
door diumenge Apr 5, 2020 om 17:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Realistische antwoorden. Daarvoor hoef je niet naar die stumper op Youtube te kijken.

diumenge
door diumenge - Apr 5, 2020 om 17:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Anderen ook zo nieuwsgierig of Timmerman morgen de stucadoor binnenlaat?

gerbera
door gerbera Apr 5, 2020 om 21:58
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Enorm, maar verwacht niet dat we dat te lezen krijgen;-))