mo
door mobuch Jul 23, 2009 om 12:34
Huishouden & energie

Tapijt bobbelt en moet min 2x p jr strak worden getrokken

Wij hebben beneden en boven hetzelfde tapijt, gespannen en op een ondervloer. Dit ligt er nu 2 jaar en de tapijtman is al 3 x terug gekomen om het tapijt weer aan te spannen en het overtollige eraf te halen.

Elke keer kan ik dus kamer voor kamer leeghalen en vervolgens weer inpakken. De tapijtman geeft aan dat dit vaker voorkomt! Maar op 1 slaapkamer hebben wij ander tapijt liggen en deze ligt er nog steeds strak en keurig in. Kan iemand mij helpen hoe dit komt en kan ik ergens een klacht indienen. Wij zijn namelijk nu al zover (tapijt moet namelijk weer aangespannen worden) dat we in het hele huis nieuw tapijt willen kopen, dit kan toch niet de bedoeling zijn na 2 jaar....

Alvast bedankt voor de reacties

11557 16 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 23, 2009 om 13:28
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@mobuch

Inderdaad een ellendig probleem als je steeds de hele boel moet verslepen! Dat het een enkel keertje voorkomt, maar kan echt niet de bedoeling wezen. Het tapijt loopt dan aardig wat uit! En als dat al 3 x voorgekomen is? Vraag me af wat je op den duur overhoudt! Ik zelf zou het bedrijf ingebreke stellen, ik vind dat het tapijt niet deugd. Zou een schadevergoeding vragen - 2 jaar gebruiks 'genot'. En de boel op laten halen.

Geef je klacht ook door aan Consuwijzer. Maar es zien wat die erover te vertellen heeft ...... Wens u succes!

Klacht indienen - Consuwijzer

hell-rider
door hell-rider - Jul 24, 2009 om 01:58
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als je een mooi en goed tapijt hebt en ze leggen het op de juiste manier dan mag het hooguit voorkomen dat 1x na gespannen dient worden.

Als er regelmatig iemand langs moet komen dan is of het tapijt niet goed, wat ik denk, of ze spannen het niet op de juiste manier.

En dat het vaker voorkomt, nee dat mag niet hij moet zich eens achter de oren krabben met deze uitspraak.

Voor klachten dien je dan toch bij de verkoper te zijn en zij zorgen maar dat dit in orde komt. Dus, naar mijn idee, ander tapijt.

Sterkte,
Hell-Rider

janjannes_1
door janjannes_1 - Jul 24, 2009 om 13:25
17 Antwoorden / 14 Vragen

Als oud stoffeerder kan ik hier het volgende over zeggen:

Het is gebruikelijk dat bij een gespannen tapijt de voorspanning dusdanig is dat als het tapijt door de warmte en een laag vochtgehalte in de ruimte waar het ligt uitzet, is het tapijt soepel dan kan je gemakkelijk met een kniespanner het tapijt oprekken tot deze gewenste voorspanning , maar heb je een tapijt met een stugge jute rug dan gebruik je daar een buisspanner voor het oprekken van het tapijt, deze spanner heeft een aantal in elkaar geschoven buizen die je instelt van muur tot muur over de te spannen lengte, door middel van een blad met korte  of lange pennetjes die in de rug van het tapijt  grijpen span je door middel van een hevel het tapijt tot de gewenste spanning.

Dat het tapijt telkens weer bijgespannen moet worden ligt dus niet aan het tapijt! Maar aan het vakmanschap van de stoffeerder die het gelegd heeft, een juist gespannen tapijt dat vast ligt hoeft eigenlijk nooit nagespannen te worden!

Jannes

pv81
door pv81 - Jul 24, 2009 om 13:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij werd het tapijt altijd geplakt. Kostte welliswaar meer, maar nooit bobbels.
Peter

janjannes_1
door janjannes_1 - Jul 24, 2009 om 14:06
17 Antwoorden / 14 Vragen

Het lijmen van tapijt wordt meestal gedaan als het om object tapijt gaat dat in een ruimtes gebruikt wordt zoals kantoren en winkels waar het bestand moet zijn tegen zwaar gebruik zoals zwenkwielen van bureaustoelen e.d.

Een mooie kwaliteit tapijt voor een woonkamer is het waard om van een weelderig ondertapijt te worden voorzien en dan het liefst gelegd op spijkerlatjes, ondertapijt beschermt de pool van het tapijt tegen platlopen, en het is ook geluid en warmte isolerend.

Tapijt lijmen is de simpelste manier om een tapijt te leggen, je heb er ook geen geavanceerd gereedschap voor nodig.

Jannes

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 24, 2009 om 14:09
252 Antwoorden / 68 Vragen

Het is Heel erg simpel., het tapijt is niet Spanbaar..! Dat wil zeggen dat er een ondervloer moet komen van Thermofelt tegels, of dit soort bv. bij Pont Meijer vandaan, of bij Fa.Kout Haarlem...(dus evt. de oude ondervloer eruit als het geen tegels zijn..dan als die vloer netjes ligt, dat mag best tussen de al aanwezige smoothedge latten evt. ..zal er een lijm laag over de tegels worden gestreken met een goed getande kitspaan, lijm is ook te verkrijgen bij Kout Haarlem ....vervolgens wordt het tapijt weer gelegd en goed aangedrukt, (of ook gewalsd) en....

Klaar is Kees...verder niet zeuren dat geeft alleen maar stress..na het lijmen zie je never nooit meer 1 bobbeltje!

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 24, 2009 om 14:11
252 Antwoorden / 68 Vragen

zo is dat.....en de stoffeerder die het heeft geleverd/gelegd geef die een bos bloemen want hij heeft een dijk van een tapijt geleverd...

21mva06
door 21mva06 - Jul 24, 2009 om 14:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Luister goed naar  ,, janjannes,,  hij weet waar hij over praat , dat is  vakmanschap!!!

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 24, 2009 om 15:07
252 Antwoorden / 68 Vragen

JanmetzijnJannes moet niet meijeren, heeft vast last van een waterknie, want zoals ik het zeg moet dit probleem opgelost worden, stoppen met dat ouwerwetse gespan met die belachelijke kniespanners en gewoon Lijmen Jan..,

janjannes_1
door janjannes_1 - Jul 24, 2009 om 17:55
17 Antwoorden / 14 Vragen

Nog even het volgende over tapijt dat gelijmd is!

Om de kosten te drukken is hiervoor vaak waterkit gebruikt, op zich goede lijm en zeker niet duur, maar bij gewoon gebruik geeft deze lijm helemaal geen probleem, behalve als je het tapijt eens grondig schoon wilt maken met water en shampoo, door het water gaat de waterkit verzepen ( oplossen ) met als resultaat dat dit omhoog komt als bruine vlekken in het tapijt, deze vlekken zijn niet te verwijderen omdat je het tapijt dan zou moeten spoelen en dat gaat dus niet.

Soms kun je deze vlekken ook krijgen als er een bloemen vaas omvalt en er een grote concentratie water op het tapijt valt, dit heeft het zelfde resultaat.

Jannes

di
door dirkjan_1 - Jul 24, 2009 om 19:42
7 Antwoorden / 0 Vragen
di
door dirkjan_1 - Jul 24, 2009 om 19:52
7 Antwoorden / 0 Vragen

Er is nog een andere mogelijkheid en dat is dat de Jute of polypropleen rug los ligt en ook in dat geval kun je blijven spannen maar vergoed een fabriek zonder meer.
 Dit is een vaker voorkomend probleem waar zelfs volledig lijmen geen oplossing meer bied. De winkelier (vanaf dag 1 verantwoordelijk) zal dit na los halen kunnen beoordelen. Als je het bij een cbw aangesloten winkelier hebt gekocht kun je de leveringsvoorwaarden en hoe om te gaan met geschillen op de site van cbw lezen. Zoals Jannes zegt met de buizenspanner/ breedweef spanner zou een oplossing zijn als de rug niet los ligt.
Ook voor de leverancier is het niet leuk als hij er steeds weer tijd = geld in moet steken dus als hij een vuist kan maken tegen de fabrikant wat voor een wat grotere winkelier makkelijker is dan is er vaak op commerciele gronden snel een oplossing te vinden.
Veel succes Dirk tapijt verkoper

pkalter
door pkalter - Jul 31, 2009 om 21:23
38 Antwoorden / 0 Vragen

Janjannes is de vakman! Het advies van Kamphuysen zou ik niet opvolgen, tapijt geheel verlijmen op vloerplaten komt niet goed. Bij zware blasting valt er een deuk in de vrij zachte platen en dit blijft zichtbaar in het tapijt omdat dit ook de deuk volgt. Wij hebben deze fout in het begin een keer ook een keer gemaakt. De fabrikant Interfloor melde ons dat de diepe deuken van een stapelbed te wijten waren aan de foutieve legmethode en dus buiten de garantie viel. Bovendien moet je een mooie frisé niet verlijmen op platen. Deze heeft de vering van ondertapijt nodig. Gewoon leren spannen met een buisspanner, zoals het hoort!

ha
door harderijnge - Dec 24, 2014 om 14:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan hier heel kort over zijn....
Het tapijt had na de tweede keer (en zeker met de ervaring van de legger) volledig verlijmd moeten worden.
Dan is het probleem opgelost, mits dit natuurlijk wel mogelijk is op uw ondervloer...

gerdamarijke
door gerdamarijke - Dec 24, 2014 om 15:14
330 Antwoorden / 15 Vragen

@harderijnge, kijk voor het reageren even naar de datum, topic is al dik 5 jaar oud

edrick3
door edrick3 - Dec 24, 2014 om 15:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@harderijnge,

Denk dat TS al weer aan een nieuw tapijt toe is. ;-)

Fijne feestdagen