he
door hermkens Sep 26, 2019 om 10:16
Huishouden & energie

Tariefdeal.nl

Hallo,
Heb vorige week woensdag bezoek gehad van een mevrouw van tariefdeal om te bespreken waar ik goedkoper mijn energie kan verkrijgen.
Zij vertelde mij dat ze niet namens een maatschappij kwam en dat ze betaald werd door alle alle maatschappijen van Nederland,
Na enige uitleg heb ik het deelname formulier ondertekend.
Wat blijkt nu ,ik heb getekend bij Qwint.
Heb haar zaterdag en maandag een mail gestuurd dat ik afzie van deelname.
Hierop kreeg ik een bericht terug ,dat ik binnen 48 uur had moeten reageren(vreemd).
Zijn er meer mensen met bekend met dit soort zaken en hoe kom ik er vanaf.
Jan Hermkens

9987 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2019 om 10:23
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U bent de zoveelste met deze ervaring. U had daar nooit in moeten trappen. Er is niemand die activiteiten verricht namena ALLE energieleveranciers in Nederland. Neem cointact op met  voor nader advies. Ik zoek even naar meer verwijzingen wat u kunt doen maar mogelijk krijgt u die zo ook al.https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier  en https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/klacht-energieleverancier  Zie deze wat u kunt doen https://www.plusonline.nl/voorbeeldbrieven/help-een-colporteur-aan-mijn-deur  en ook nog deze melding van een leverancier: https://goedkopeenergieengas.nl/volop-misleiding-door-deur-aan-deurverkopers-nuon/  Als u zelf ook zoekt met zoeknamen nklachte over energieleverancier en misleiding door colporteurs ziet u nog veel meer en ook dat hierover al herhaald aandacht is bestaad in programma's Kassa en Radar. Maar daar heeft u nu niets aan.

holstein
door holstein - Sep 26, 2019 om 10:25
922 Antwoorden / 16 Vragen

Blijven altijd mensen zomaar hun handtekening ergens onder zetten, dat moet toch zo langzamerhand ook tot je doordringen, was leuke mevrouw zeker.....

sj
door sjoppy - Sep 26, 2019 om 10:25
129 Antwoorden / Vragen
rtroost
door rtroost Sep 26, 2019 om 12:45
17 Antwoorden / 0 Vragen

Deze voorwaarden zijn in strijd met de wet, en daardoor ongeldig. De bedenktijd is bij minimaal 14 dagen.

panter22
door panter22 Sep 26, 2019 om 12:55
6599 Antwoorden / Vragen

Tariefdeal is een tussenpersoon en verkoopt niets.

tijger1
door tijger1 Sep 26, 2019 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tariefdeal is gewoon een louche bedrijf.

Tr
door Trostomaat Sep 26, 2019 om 18:25
239 Antwoorden / Vragen

Deze voorwaarden zijn misschien gewiekst (of niet), maar te stellen dat ze in strijd zijn met de wet omdat er 14 dagen bedenktijd zou gelden is onjuist. Het staat iemand vrij om een andere te machtigen behaalde handelingen voor hem te verrichten. In beginsel zijn de partijen vrij om af te spreken hoe lang die machtiging geldig is. Hier is dat tot het moment dat er één overeenkomst gesloten is, tenzij de volmacht binnen 48 uur wordt ingetrokken. Het ondertekende document is niet de overeenkomst tot levering van energie.
Voor de afgesloten overeenkomst voor levering van energie geldt wel weer een bedenktijd van 14 dagen. Dat wordt zelfs ook vermeld in de voorwaarden van de leverancier in kwestie,Qwint. Het is zaak daar gebruik van te maken. Als de wiedeweerga.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2019 om 10:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een tip: waarschuw zo snel als mogelijk uw huidige leverancier en stel dat u ernstig bent misleid en niet van plan bent om over te stappen.
Wees ook alert op het feit dat indien hier mogelijk sprake is van voortijdige opozegging van uw huidige contract dat aan u in rekening kan worden gebracht.

Dan nog een maar wel als 'mosterd na de maaltijd' op dit moment wordt binnen de politiek gekeken of er geen wettelijk verbod kan komen op de praktijken zoals u nu noemt.

Tr
door Trostomaat Sep 26, 2019 om 18:55
239 Antwoorden / Vragen

Het belangrijkste vergeet u: de nieuwe leverancier laten weten dat u de overeenkomst niet wilt laten ingaan. Dat heeft prioriteit. Niet klachten indienen, de oude leverancier waarschuwen en alert zijn op mogelijke boetes. Deze activiteiten helpen u niet van het nieuwe contract af. U doet net alsof de vragensteller er al aan vast zit.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2019 om 10:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem contact op met uw huidige leverancier voor energie en maak daar duidelijk dat u niet wenst over te stappen.

En stuur een mail naar Qwint dat u GEEN contract met hen wenst aan te gaan.

https://qwint.nl/qwint-thuis   Mailadres staat rechts bovenaan.

U hebt 14 dagen om af te zeggen, maar meteen doen.

U kunt ook nog een klacht over Tariefdeal indienen bij Consuwijzer over hun handelwijze.

In het vervolg niemand meer binnenkaten met die leugenverhalen en zeker nooit meer tekenen. Zijn allemaal smoesjes en leugens.

panter22
door panter22 - Sep 26, 2019 om 10:40
6599 Antwoorden / Vragen

Algemene voorwaarden Tariefdeal:
Handelwijze
5. Tarief Deal bemiddelt met uitdrukkelijke goedkeuring van Volmachtgever tussen de Aanbieder en Volmachtgever. Volmachtgever stemt met zijn volmachtverlening uitdrukkelijk in met de bevoegdheid van Tarief Deal om namens hem/haar een overeenkomst te sluiten met een Aanbieder. Overeenkomstig 3:60 jo. 3:66 BW zal Tarief Deal geen partij zijn bij de gesloten overeenkomst.6. Een volmacht is geldig voor één overeenkomst tussen Volmachtverlener en de Aanbieder. Het vorenstaande houdt in dat de volmacht komt te vervallen direct nadat tussen Volmachtverlener en Aanbieder een overeenkomst tot stand is gekomen waarin Tarief Deal heeft bemiddeld.7. Een door Volmachtverlener verleende volmacht kan slechts per aangetekende brief en binnen 2 werkdagen bij Tarief Deal worden ingetrokken. Deze onverwijlde mededeling is noodzakelijk nu Tarief Deal enkele dagen na de Volmachtverlening een overeenkomst gesloten kan hebben tussen de Volmachtverlener en de Aanbieder.
https://www.tariefdeal.nl/algemene-voorwaarden/

Tariefdeal geef je dus volmacht om voor jou een contract af te sluiten met een energieleverancier. In jou geval Quint.
Voor het intrekken van de volmacht is het te laat.
Deze constructie zal gemaakt zijn om het herroepingsrecht aan de kant te schuiven. Immers een organisatie sluit namens jou een overeenkomst. Moest je wel het contract wel tekenen met Quint of hoefde dat ook niet. Neem direct contact op met Consuwijzer voor advies.
https://www.consuwijzer.nl/?utm_source=google&utm_medium=adwords&utm_campaign=1.S_Branded&utm_term=consuwijzer

Tr
door Trostomaat Sep 26, 2019 om 19:05
239 Antwoorden / Vragen

Volmacht of niet, het herroepingrecht kan zo niet aan de kant geschoven worden.
Er kan bepaald zijn dat de volmacht zelf alleen binnen een strikte termijn en op bepaalde wijze herroepen kan worden, maar er is geen reden aan te nemen dat de volmacht-werkwijze het herroepingsrecht voor de uiteindelijk gesloten overeenkomst teniet doet.

panter22
door panter22 Sep 26, 2019 om 20:03
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt gelijk, Ik kon het niet helemaal plaatsen vanmorgen.
Het is een volmacht om een contract af te sluiten, om zo provisie te krijgen, Zo te lezen is het contract direct ingegaan.
Dus de herroepingstijd is nog niet voorbij,
Als ts zzp er of een ondernemer is, is er nog een mogelijkheid  van van het contract af te komen.
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/energie/afnemers-van-energie/energiecontracten----/ongewenste-overstap-naar-nieuwe-energieleverancier

ne
door neodutchio - Sep 26, 2019 om 10:46
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Om te kunnen vergelijken is er vergelijkingsmateriaal nodig. Zeer weinig mensen kunnen direct hun verbruik, verbruikskosten en vastrecht kosten opdreunen. Hoe kan je dan weten of je ergens goedkoper uit zou zijn?

Mensen willen graag zelfstandig zijn, maar aan het aantal klachten te zien over soortgelijke praktijken moeten mensen echt tegen zichzelf beschermd worden. Moeten er dan echt wetten en regels verzonnen gaan worden om te voorkomen dan consumenten aan Jan en alleman naw- en bankgegevens geven? Het wordt juist tijd dat een consument zelf de verantwoording gaat dragen van hun doen en laten. Wil je dat niet , dan maar onder curatele.

gerbera
door gerbera - Sep 26, 2019 om 11:53
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb zo'n mooie sticker op de deur waarop staat äan de deur wordt niet gekocht" Belt er toch nog zo'n energie verpatser aan en vertelde mij dat die al mijn gegevens had. Hem op de sticker gewezen met de mededeling dat die niet eens kan lezen, laat staan over mijn gegevens beschikt. Zijn energie zakte hem meteen in de schoenen.

fi
door fiatdriver - Sep 26, 2019 om 12:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit probleem aan de hand gehad met Engie. Ze doen het lijken alsof ze je een vrijblijvend voorstel willen sturen, maar dan moet je bevestigen via email of sms. Dan heb je eigenlijk al een contract ondertekend en dan mag je zelf regelen dat je er onder uit wilt. Ik heb het meteen dezelfde dag gecancelt. Zo'n verkopers kun je best meteen afwimpelen. Dus nooit op ingaan. Volgens mij is 48 uur bedenktijd erg weinig hoor. Hoe hoog is de wettelijke bedenktijd precies?

tijger1
door tijger1 Sep 26, 2019 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

14 dagen

Tr
door Trostomaat Sep 26, 2019 om 19:08
239 Antwoorden / Vragen

Er is geen sprake van 48 uur bedenktijd. De bedenktijd voor het nieuwe energiecontract zal gewoon 14 dagen zijn. De 48 uur is de periode waarbinnen de afgegeven volmacht nog kan worden ingetrokken.

marita5
door marita5 - Sep 26, 2019 om 13:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hermkens ,

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Een energiecontract is pas geldig als ik hiermee schriftelijk akkoord ga. En u moet mij informeren over de bedenktijd. Ook moet u mij een formulier geven waarmee ik het contract kan opzeggen tijdens de bedenktijd van veertien dagen. Zolang u dit niet doet, heb ik recht op een verlengde bedenktijd van maximaal een jaar. Tijdens deze bedenktijd hoef ik u niet te betalen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op de website van ACM.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel , zie ook de voorbeeldbrief .

https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/energie/energieleverancier-veranderd-terwijl-ik-dat-niet-wilde

hutch
door hutch - Sep 26, 2019 om 18:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zo zie je maar weer: geloof NOOIT een colporteur. Deze leugenachtige gasten denken ALLÉÉN maar aan hun eigen portemonnee.

En menig 'bedrijfje' doet uiteraard net zo hard mee. Zou mij totaal niet verbazen dat die leugenachtige gasten zelfs nog worden opgeleid door dat soort ***'bedrijfjes'.

Hiervoor zoveel mogelijk waarschuwen op social media.

Tr
door Trostomaat Sep 26, 2019 om 19:00
239 Antwoorden / Vragen

Waarom denkt u dat dat een colporteur was? Ik denk het niet.
Een gelikt verhaal heeft hij wel opgedist.

Tr
door Trostomaat - Sep 26, 2019 om 18:46
239 Antwoorden / Vragen

Ok. Iemand met een of ander kletsverhaal heeft u overgehaald ergens een handtekening onder te zetten.
De vraag is hoe dit op te lossen, zodat er voor u ten opzichte van de eerdere situatie niets verandert.
Zelf vind ik dat het lastig is hier door de bomen het bos nog te zien omdat er veel, op zich mogelijke correcte, informatie wordt gedeeld die niet van toepassing is of waarvan niet vaststaat of het van toepassing is of die anderszins geen zoden aan de dijk zet.
Zo heeft het indienen van een klacht bij de energieleverancier (welke?) niet de hoogste prioriteit. Artikelen over colportage bieden ook niet veel soelaas: er staat niet vast dat hier sprake is van colportage.

Het formulier dat ondertekend is, is een volmacht waarmee u Tariefdeal gemachtigd heeft voor u een overeenkomst te sluiten. Dat nog niet bekend was met welke leverancier dat zou gebeuren, of dat degene die u bezocht heeft niet weet welke leverancier dat zal zijn, is mogelijk.
Wat wel belangrijk kan zijn is de vraag: bent u ondernemer? Zo ja, in welke hoedanigheid bent u in contact gekomen met Tariefdeal en hebt u getekend? Tariefdeal zegt op haar website dat zij voor ondernemers proberen zo goed mogelijk energiedeals te sluiten vandaar mijn vraag.
Consument of ondernemer dat kan verschil maken voor het vervolg.
De volmacht is getekend, na een gewiekst praatje, maar om te stellen dat u misleid bent of erin geluisd gaat mij wat ver. Daarom het volgende advies:
Ga na de website van leverancier Qwint en download daar het herroepingsformulier onder:
https://qwint.nl/algemene-voorwaarden
Zorg ervoor dat het bij Qwint terechtkomt (of althans de inhoud) en dat u daar bewijs van heeft. Het kan per e-mail.
Het formulier kan gebruikt worden binnen de bedenktijd van 14 dagen zowel voor consumenten als kleinzakelijke klanten. (Ik neem even aan dat u geen overeenkomst voor grootverbruik zakelijk heeft gesloten. Dan heeft u wél een probleem).

jo
door jorisw - Sep 26, 2019 om 20:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Mensen leren blijkbaar nooit. Kansloos.

panter22
door panter22 Sep 27, 2019 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen

Je moet niet vergeten wat voor technieken deze verkopers hebben geleerd om mensen over te halen.
Als je niet precies weet wat je wilt en het komt tot een gesprek, dan ben je een gemakelijke prooi. Tegenwoordig vragen ze vaak waarom je niet wilt, zodat het lijkt dat jij aan hun verantwoording moet afleggen voor jouw beslissing.