in
door inever_1 May 8, 2008 om 16:11
Huishouden & energie

Tegelvloer incompleet gelegd

We hebben een tegelvloer + leggen aangeschaft bij een erkend tegelbedrijf. Nadat de vloer opgeleverd werd zagen we nog kieren die afgekit moesten worden. Volgens het tegelbedrijf is dit iets wat door een expert gedaan moet worden en dat we daar een ander bedrijf voor moeten inhuren. Bij aankoop zijn wij ervan uitgedaan dat de vloer compleet opgeleverd zou worden. Is het waar dat een erkend tegelbedrijf niet verantwoordelijk is voor gehele oplevering? En als het bedrijf deze expertise niet in huis zou hebben hadden ze dat vantevoren niet moeten melden?

334 5 Rapporteer

johanpc
door johanpc - May 8, 2008 om 16:26
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ze belazeren je

johanpc
door johanpc - May 8, 2008 om 16:39
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry ik kreeg een telefoontje, de leverancier had vooraf moeten aangeven dat ze de vloer niet kunnen afwerken dus zijn ze ingebreke gebeven.

Meld ze dat schriftelijk en eis dat zij voor de totale afwerking zorg dragen ZONDER bij komende kosten voor jou.

Heb je een rechtsbijstandverz. schakel die dan ook in.

sucsses hans.

mi
door miraltje - May 8, 2008 om 18:33
462 Antwoorden / 0 Vragen

welke werkzaamheden zijn omschreven in de offerte

ik neem aan dat u eerst een offerte hebt laten maken waar onder meer het ea is omschreven.

als in de offerte niks over afkitten van de randen/kieeren dan heeft u de offerte niet goed nagelezen.

het bedrijf heeft dan comform de öpdracht gewerkt.

kitten is specialisch werk, en de meeste tegelleggers/aannemers besteden dit uit.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 9, 2008 om 01:25
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag inever,

Johan is een beetje kort door de bocht.
Het voegen tussen de tegels behoort tot werk van een tegelzetter. Afkitten van een vloer op een muur niet.
Ik neem aan dat het een doucheruimte betreft. In andere ruimten wordt de gehele vloer gevoegd, ook aan de randen.
De offerte zal hier inderdaad opheldering kunne verschaffen. Zijn er mondelinge afspraken, laat dan de loodgieter het doen of doe het zelf.

Overigens hebben we zelf ook geen douchebak, doch iets aflopende tegels naar een afvoerputje. Alles is gevoegd en niets gekit. Nooit in 19 jaar last gehad van lekkage. En de voegen zitten er ook allemaal nog in.

Hardware ERror MAN.

jabjo
door jabjo - Sep 1, 2009 om 13:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

geachte

Het is niet aan de tegelzetter de naaden langs de muren af te kitten

mits het vermeld staat in de offerte, het kitwerk wordt meestal gedaan door een kit bedrijf of schilder.