lo
door loesje48 Feb 9, 2013 om 18:30
Huishouden & energie

Tegelzetter legt niet volgens patroon, tegels komen niet uit

Beste forumleden,

Wij hebben onlangs een tegelvloer laten leggen door een tegelzetter. Het ging hierbij om 3 ruimtes (gang, woonkamer, berging) die gelijk gelegd worden en 1 ruimte (hal) die in de toekomst gelegd gaat worden. We hadden 2 batches tegels met een klein kleurverschil en gang+woonkamer zou batch 1 worden, hal en berging #2.

Wij hadden een legpatroon uitgetekend voor tegelzetter, maar toen bleek dat we een beetje krap zaten in batch 1 voor woonkamer en gang, dus zou de gang dan met #2 kon worden gelegd en de tegels van batch 1 konden we dan later gebruiken voor de kleinere hal. Verder hoefde er niet onder de keuken (die er nog niet is) getegeld te worden. Dit stond ook duidelijk in het legplan aangegeven, op de muur aangetekend, die ochtend besproken en op een briefje geschreven.

Nu komen we terug in het huis en blijkt dat er onder de keuken is betegeld, én dat de berging met batch1 is betegeld. Even uitgeteld maar dat betekent dat we te weinig van batch1 overhebben voor de toekomstige hal, en dat we dus eigenlijk ca 9m2 van batch1 overhebben waar we niets mee kunnen, we hebben geen ruimtes meer van kleiner dan 9m2 die betegeld gaan worden.

Wat kunnen we hiermee? We kunnen de overgebleven dozen niet terugbrengen naar de tegelwinkel, dat hebben we al geïnformeerd. Is het reëel dat we van de tegelzetter vragen om een deel van de nutteloze tegels mee te betalen? Tenslotte heeft hij zich niet aan de afspraak gehouden. Of dat hij de extra tegels van batch2 betaalt die we bij moeten halen voor de hal.

Daarnaast is hij er die dag niet aan toe gekomen om de gang te leggen en daar ligt nu een ongelijke laag cement op/tussen de vloerverwarming. Hij komt vrijdag terug om dit af te maken, maar wij maken ons zorgen of de nieuwe cementlaag wel hecht aan de oude. Iemand hier toevallig ervaring mee?

En wat is dat toch met dergelijke vaklui (ook schilder etc) die het heel normaal vinden om te roken in je huis?? Op ons terras en ook op die cementlaag in de gang liggen sigarettenpeuken, gatver!

Bedankt voor jullie antwoorden!

3912 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2013 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou bij zo'n grote en belangrijke klus in ieder geval zelf in de buurt blijven. Een vergissing is zo gemaakt.

Maar goed dat is mosterd na de maaltijd.

U zegt dat er een klein kleurverschil is tussen de tegels, dus ik neem aan dat ze voor de rest gelijk zijn. U zou de tegels om en om met het kleurverschil kunnen leggen. Even uitproberen, misschien staat dat juist wel mooi.

lo
door loesje48 - Feb 9, 2013 om 18:56
116 Antwoorden / 17 Vragen

Beste tijger1,

Tsja, weet u wat het is, bij een aantal klussen kan je er nog redelijk makkelijk bij blijven, maar als de woonkamer en de gang naar alle overige kamers betegeld worden, dan kan je zelf ook nergens heen. De wc was de enige plek waar je nog kon zitten :)
We mochten ook 2 dagen lang niet over de tegels lopen, en hebben dus bij vrienden gelogeerd. Daarom zijn we ook helemaal niet blij dat de gang volgende week wordt gedaan, moet je weer 2 dagen je huis uit.

Ik snap uw voorstel wel, we hebben het zelf ook over gedacht, maar zo'n 'schaakbord" legpatroon is mooi met 2 contrasterende kleuren, niet met 2 tintverschillen.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2013 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou bijvoorbeeld ook het "looppad" of juist rondom de rand verschillend kunnen leggen.toch heel zonde om dat niet te kunnen gebruiken. Logisch dat u niet in huis kon blijven, maar een keer of wat gaan kijken, had toch mogelijk moeten zijn. Maar ja, ik vertrouw niemand wat toe, dus dat is makkelijk praten.

ja
door jans2 - Feb 10, 2013 om 13:35
311 Antwoorden / 4 Vragen

Er is dus ondanks heel duidelijke afspraken een ruimte betegeld waar dat niet had gemoeten. Dan moet hij ze maar weer losbikken. Als hij dat niet wil moet hij maar meebetalen.

lo
door loesje48 - Mar 19, 2013 om 11:14
116 Antwoorden / 17 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden. We hebben met de tegelzetter gesproken, en uiteindelijk is hij ermee akkoord gegaan dat hij de tegels waar wij niets meer aan hebben overneemt.

@tijger1: vandaag maar weer een dag vrijgenomen om de stucadoor op zijn vingens te kunnen kijken.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2013 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fijn dat het opgelost is en bedankt voor het terugmelden.

Niet te dicht op zijn vingers kijken, anders wordt hij nerveus en dan gaat het ook niet goed.(lol).