el
door elmamaartje Feb 17, 2017 om 15:16
Huishouden & energie

Tegro zou mijn gasblok komen vervangen, omdat de oude niet goed afsloot, en dez

Had gaslucht in de bijkeuken, dat komt omdat gasblok niet goed afsluit, dus deze moest vervangen worden.Monteur komt eesrt met een 2e handsje aanzetten, deze blijkt nog meer te lekken dan het gasblok wat erin zat.
Vervolgens rijdt de monteur terug naar de tegro om een nieuw remeha gasblok te halen, maar deze is ook niet goed, en lekt ook gas.
Hij gaat met remeha bellen, maar wordt er niet wijzer van, en besluit om dat ding ook mee naar de zaak te nemen, en het de vertegenwoordiger met tegro maar verder uit te laten vechten.
Kortom benn ik er dus niks mee opgeschoten tot dusver, maar tegro wil mij wel laten betalen voor arbeid en voorrijkosten. Mag dit zomaar??? Hun komen toch met kapot spul zou ik denken.Wie kan mij antwoord geven, zodat ik as maandag niet voor aap sta als ik zeg dat ik dat bezoekje en de kosten niet ga betalen. Mvgr Elma

3176 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 17, 2017 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik mag toch aannemen dat ze terugkomen en het goed repareren?

fa
door familyman - Feb 17, 2017 om 15:36
888 Antwoorden / 1 Vragen

Zij proberen een goedkope (gebruikte) oplossing die niet werkt, de dure (nieuwe) oplossing werkt ook niet, maar niet door hun schuld.
Zij weten niet vooraf dat het niet werkt, zelfs de nieuwe niet.

tenormin
door tenormin - Feb 17, 2017 om 15:55
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja @familyman, maar dan kan je toch van een klant niet verwachten dat men 3 maal voorrijkosten gaat berekenen? N.m.m. als dat gasblok a.s. Maandag weer wordt geleverd en het werkt, prima, dan betalen, maar toch niet al die keren dat dat ding niet werkt. Zelfs al zou men dan vooraf niet weten dat het kaduuk is. Die firma heeft toch de kennis van zaken, mag ik hopen?

ph
door philip36 - Feb 17, 2017 om 16:10
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ligt het dan wel aan het gasblok, als een nieuwe ook al 'lekt'?

Kijk maandag eerst of het opgelost wordt en wat er allemaal op de rekening staat.
Willen ze het netjes doen, dan brengen ze alleen de komende maandag, waarop het nieuwe gasblok geplaatst wordt in rekening.
Als ze naar uw idee teveel rekenen, niet mobiel pinnen want wat u betaald, probeer dat maar eens terug te krijgen.
Zeg maar dat u het komt betalen of dat u op de rekening wacht.

di
door dickster - Feb 17, 2017 om 16:34
69 Antwoorden / 2 Vragen

Je bedoelt toch neem ik aan Tegro in Tilburg? Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met dit bedrijf. Vooraf moet ik even vermelden dat ik volledig blind ben, anders is het verhaal onduidelijk. De momteur die bij mij kwam(ik ben z'n naam helaas vergeten) was er zeker van dat de hoofd-printplaat van mijn awb cvketel kapot was. er was een grote zwarte vlek op te zien beweerde hij, hij had werkelijk nog nooit zoiets gezien(vermelde hij ook in een telefoongesprek met onze verhuurder over de kosten), hij had geen idee wat wij met de ketel hadden uitgespookt maar dit had hij nog nooit meegemaakt. We hadden overigens niets gedaan met de ketel, en hij had zelfs zijn jaarlijks onderhoud gewoon gehad. Daarna kwam de monteur terug met... een gasblok. Toen ik vroeg waarom een gasblok en geen hoofdprint, zei hij dat hij bij nader inzien toch dacht dat het gasblok kapot was en nie de hoofdprint. Na vervanging van het gasblok werkte de ketel nogsteeds niet, waarna ook de hoofdprint werd vervangen. Overigens had de monteur erg veel moeite met het plaatsen van het nieuwe gasblok, hij kreeg gene ontsteking en was uren bezig. Al met al bleek het probleem nogsteeds niet opgelost maar er kwam wel een factuur van 500 euro. Awb moest het verder maar uitzoeken, zij hadden eht probleem doorgespeeld en ik had nu toch wat nieuwe onderdelen in mijn ketel. Ik heb gezegd dat als awb het verder moest oplossen ik de oude onderdelen teruggeplaatst wilde hebben(omdat de vervangingen niets hadden opgelost) en dat awb het dan inderdaad maar moest beoordelen. Men heeft toen de oude printplaats teruggeplaatst het gasblok was men "vergeten" en awb zou diezelfde iddag nog komen dus voor het gasblok zouden ze de maandag erna komen. De monteur van awb constateerde dat een andere printplaat van het display vervangen moest worden, hij verving de hoofdprintplaat ook omdat het en nieuwer type was dat anders niet god overweg zou kunnen met de printplaat van het display. Maar hij vertelde me wel dat er absoluut geen zware plek op de printplaat zat. Hij vond de situatie zo vervelend dat awb hun reparatie volledig onder coulance hebben uitgevoerd omat tegro mij onjuiste informatie had gegeven en zeer ondeskundig te werk waren gegaan. Uiteindelijk kwam tegro mandag het gasblok omwisselen, maar het oude gasblok gaff geen ontsteking(niet de originele fout) dus waarschijnlij weer door onjuist aansluiten van tegro. dus werd het niewue gaslbok weer teruggeplaatst en hebben ze de factuur an 500 euro gehandhaafd, ondanks dat die vol voorrijkosen stond met reparatiepogingen die tot niets hebben geleid. Verder heeft de monteur mijn blindheid dus misbruikt om een printplaat te kunne vervangen, en heb ik de oude printplaat nar mijn verhuurder meoen sturen omat die weleens wilde zien wat er mee was, omdat de monteur door de telefoon net had gedaan alsof wij echt belachelijke dingen met de ketel hadden uitgehaald. Ook hij constateerde dus geen zwarte plekken. Tegro is naar mijn menig een zeer ondeskundig bedrijf, die ook nog weleens dingen zeggen die niet kloppen. Als het oude gasblok lekte, de vervanger ook, en een splinternieuwe ook, dan vraag ik me af of dat wel kan. mogelijk is een ander onderdeel kapot of is de monteur van tegro niet in staat om een gasblok goed te monteren. Ik zou in de toekomst zeker niet meer met deze mensen in zee gaan, en voor nu eisen dat de reparatie goed wordt uitgevoerd waarbij u bereid bent 1 maal voorrijkosten te betalen en een schappelijk uurloon. Dit bedrijf is het eerste wat ik ben tegengekomen warbij ik doelbewust ben misleid op grond van mijn blindheid.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 17, 2017 om 17:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat een gedoe, en ik heb nieteens uw verhaal gelezen, veel te lang.

ph
door philip36 Feb 17, 2017 om 21:13
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@diewilik U hoeft het niet te lezen, het is voor de TS bedoeld.