berlynhof26
door berlynhof26 Jun 5, 2011 om 21:59
Huishouden & energie

Top craft graskanttrimmer

Onlangs heeft mijn vader een graskantentrimmer bij de Aldi gekocht van Top Craft. Bij het uitpakken ontdekte hij dat de machine nog helemaal in elkaar gezet moest worden! Een heel onduidelijke gebruiksaanwijzing met als uitkomst schroefjes over! NB heeft mijn vader extra mesjes gekocht die bij elk sprietje gras vervangen moet worden! Dus 5 mesjes voor ca 1,50 per stuk. 1 een uur op!! Zijn vraag is of
je deze mesjes kunt vervangen voor metaal en waar hoort dat overgebleven schroefje? Het gaat om een
TGT18/2009NL XYZ240 Aankoopdatum: 26-5-2011 over 5 weken is hij terug van vakantie en dan hoop ik hem te kunnen verblijden met een antwoord.

9173 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jun 5, 2011 om 22:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

In de handleiding staat wat er bij moet zitten zoveel van en zoveel van dat, het kan dus voorkomen dat er een schroefje teveel in zit. Ook staat er meestal welk schroef waar behoort enz. Tenmiste dit is mijn ervaring met dit soort dingen.

harrie
door harrie - Jun 6, 2011 om 07:54
765 Antwoorden / 36 Vragen

Is het handiger om even met de fabrikant/leverancier contact op te nemen?
Want hoe zouden wij bijv. moeten weten/zien waar het overgebleven schroefje zou moeten zitten?

Adres / telefoonnummer staat altijd op het garantiebewijs cq. gebruiksaanwijzing.
succes....

wolfenjong
door wolfenjong - Jun 6, 2011 om 11:20
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als je iets koop bij de Aldi en het werkt niet goed, of je krijg het niet in elkaar gezet door dat er geen, of een slechte gebruikaanwijzing bij geleverd is,(wat trouwens niet vaak voor komt) bij de deze winkel maar goed.
Je hebt daar namelijk 6 weken, of nog langer dat weet ik zo even niet, de garantie niet goed geld terug, dus maak daar gebruik van zou ik zeggen.
Zelf maak ik hier ook regelmatig gebruik van en zonder problemen, en als je de verpakking bewaard en de kassabon,(wat ik altijd minimaal een half jaar doe), dan kun je nog later ook nog producten terug brengen, en niet alleen bij de Aldi maar bij veel andere winkels ook, en krijg je je geld ook nog eens terug.

Succes er mee.

berlynhof26
door berlynhof26 - Jun 6, 2011 om 12:54
31 Antwoorden / 22 Vragen

Beste mensen,
Ik heb samen met mijn vader gekeken waar dat schroefje moet zitten! Waarschijnlijk een reserve onderdeeltje! Maar heb ook gezien dat de mesjes van plastic zijn en heel gauw bot zijn! De fabrikant (top craft) is zowel als Aldi niet te bereiken! Ik heb gegoogled naar een telefoon nummer of een site om je vraag in te dienen en nergens iets gevonden. Hij doet het gewoon alleen wat we al zeggen hij vreet mesjes!

berlynhof26
door berlynhof26 - Jun 6, 2011 om 12:57
31 Antwoorden / 22 Vragen

En beste Harrie,
Er staat jammer genoeg geen correct telefoonnummer op de garantie bepaling!
Wel bedankt voor je tip!

harrie
door harrie - Jun 6, 2011 om 14:01
765 Antwoorden / 36 Vragen

Beste berlynhof.

Er is iets vreemds aan de hand......

Het typenummer TGT18/2009NL XYZ240 geeft aan dat het een Aldi Nederland aanbieding van week 18 in 2009 was.
Het verwonderd mij dat het apparaat 2 jaar later verkocht is, normaliter wordt dat veel eerder uitverkocht voor een schijntje.
Voorbeeld: een maandje geleden kocht ik een Medion breedbeeld 20 inch monitor met de weekcode 45/2010NL voor € 50,- Zelfs met 3 jaar Medion garantie.
Topcraft is een Aldi handelsmerk dat van diverse fabrikanten afkomstig is.
Gewoon teruggaan (met de bon) naar Aldi, liefst hetzelfde filiaal en uitleg vragen hoe het kan dat ze zo'n oud artikel verkocht hebben.
De fabrikant/leverancier is mogelijk in die tijd "in konkurs gegangen" maar dat is het probleem van Aldi.

Ik hoor nog wel....

es
door espu81 - Jul 14, 2011 om 12:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb onlangs ook deze grastrimmer gekocht bij de Aldi.
Heb 'm nog niet getest, omdat alles nog nat is buiten.
Maar bij mij staat er als type nummer niet 2009
Maar er staat TGT-18/2011NL. En XYZ240NL.

Er zaten bij mij ook schroefjes bij, in het boekje staat nergen waarvoor deze dienen. Vaag! Het kleine schroefje is volgens mij om de draaischijf mee vast te zetten, want deze zit er niet vast op.

Het telefoonnummer van de leverancier is 08005333654
Het telefoonnummer werkt gewoon. Heb gevraagd naar de schroefjes, reserve?? En het kleine schroefje is om de draaischijf vast te zetten..

Hoop dat je hier wat mee kan.

Groetjes Esther