wa
door wahl Jan 20, 2004 om 20:48
Huishouden & energie

Trimsalon of zelf met de tondeuse uw huisdier scheren

Zelf scheren van de vacht van uw huisdier lijkt vaak een goedkopere oplossing maar dit is niet altijd waar.
Bent u onbekend met de gevolgen vraag het mij dan email marco@wahl.nl
Ik werk nauw samen met trimsalons en weet alles van tondeuses
zie ook www.tondeuse.nl

4144 4 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:29
504 Antwoorden / 8 Vragen

beste wahl, het lijkt er sterk op dat je bezig bent om hier alleen maar reclame neer te zetten. Ik hoop wel dat je weet waarvoor deze site dient. Reclame maken kost geld en dit is gratis, maar kan eigenlijk niet. Dus hou je in, of stop met deze nutteloze info.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:29
763 Antwoorden / 1 Vragen

is dit een spammetje???
ik knip mijn hond liever zelf.

cr
door creadia - Apr 16, 2004 om 12:29
1 Antwoorden / 5 Vragen

spam spam spam hele goedkope spam vreeselijke spam.
Man ga iets anders doen met je tijd dan hier de lucht en de sfeer te vervuilen.

En jou tondeuses lopen vast op mijn honden dus ik knip ze liever gewoon zelf

ga
door garspol - Jan 23, 2005 om 12:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me niet geweldig om een hond met een tondeuse te gaan "bewerken", en het bevreemd mij dat iemand die zegt er "verstand" van te hebben hier over recalame maakt.

Er zijn namelijk maar een viertal rassen die met een tondeuse geknipt mogen worden o.a, de poedel en de kerry-beu-terrier. Omdat dit rassen zijn alwaar de haren doorgroeien en niet uitvallen, verharen. ALLE andere rassen moet worden "geplukt", dat houdt in dat, met de hand, vinger en duim, de oude haren worden weggetrokken. Dit is een zeer arbeidsintensief werk en daarom kost een trim-beurt bij een honden-trim-salon zo'n €50,- tot €75,- .

Een"goedkope" oplossing is dan de tondeuse er overheen te halen, dat lijkt een geodkope oplossing maar is het op den duur niet. Alle haren, de oude,loszittende en de nieuwe, worden weggeschoren en dat leverd huidproblemen op die uiteindelijk alleen door een dure dierenarts opgelost kunnen worden.

Advies ; ga altijd naar een erkende en gediplomeerde trimsalon, daar zijn ze gespecialiseerd in vacht en huidproblemen en weten hoe de vacht te behandelen, waak voor mensen die dit soort reclames op u afvuren, het kost u uiteindelijk veel meer geld en als het helemaal fout afloopt ook het leven van uw hond.