snowgirl
door snowgirl Jul 4, 2010 om 19:22
Huishouden & energie

Vaatwasser

de ene keer als ik mijn vaatwasser heb gebruikt dan stinken mijn glazen en borden enorm
en de andere keer niet,

wat kan ik hieraan doen??
al vanalles geprobeerd..

wie herkend dit probleem??

23437 46 Rapporteer

toolboy
door toolboy - Jul 4, 2010 om 20:17
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ga maar eens over op een half tabletje of halve dosering poeder te gebruiken en was regelmatig op de hoogste temperatuur.

T

hummelingpeter
door hummelingpeter - Jul 5, 2010 om 13:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herken het niet. Ik zorg er voor dat ik om de 2 maanden de afvoer in de vaatwasser even los maak en eventuele vuilrestanten met een doekje weghaal.
Vervolgens 1 x op de hoogste temperatuur met vaatwastablet leeg laten draaien.

Succes!

ge
door gervan - Jul 5, 2010 om 13:20
11 Antwoorden / 1 Vragen

Laat de vaatwasser 1 keer per maand leeg en op de hoogste temperatuur draaien met een lepel soda. Maak ook elke keer je filter schoon als je hem hebt gebruikt.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Jul 5, 2010 om 13:27
84 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik je soms allesineen tabletten of capsules? dit kan het probleem zijn. Reinig de machine een keertje met soda, de goedkoopste die er is. Doe 4 eetlepels soda in de machine en laat hem op het warmste programma leeg draaien. Heb je voorlopig, zegge een half jaar, geen last meer van. Als je dit ieder half jaar herhaalt zul je er ook geen last meer van krijgen. Succes

ev
door eversteegt - Jul 5, 2010 om 13:27
51 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eerst inderdaad eens of je niet een te kort programma draait. Zeker met alles in 1 tabletten kan dat wel eens ongewenst resultaat geven. 35 of 40 graden programma's doen het beter met los poeder, onthardingszout en glansspoel. Of zet 'm bij gebruik van alles in 1 op de eco stand (de vaatwasser doet er dan langer over maar gebruikt toch minder water en de tabletten hebben de tijd om hun werkende lagen los te laten).

Verder maken ook wij hier 1x in de 1-2 maanden het filter schoon en draaien we een lege machine op het hoogste programma met soda of vaatwasserreiniger (zakjes poeder) van Sun.

Dit laatste is trouwens ook een vaak geadviseerd onderhoudsstramien voor de wasmachine :)

li
door lisa plonski - Jul 5, 2010 om 13:29
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=snowgirl schreef op zondag 4 jul 2010, 19:22]de ene keer als ik mijn vaatwasser heb gebruikt dan stinken mijn glazen en borden enorm
en de andere keer niet,

Bedoel je een ijzerachtige, zure lucht?
Waarschijnlijk komt het doordat er eiwit en eigeel op de vaat zit. De stank voorkom je door een eetlepel chloor in het doseerbakje te doen.

li
door lisa plonski - Jul 5, 2010 om 13:30
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bedoel je een ijzerachtige, zurige lucht?
Dit komt waarschijnlijk door eiwittenen eigeel op de vaat.
Doe een eetlepel chloor in het doseerbakje, dit neutraliseert de geur.

jv
door jvandoorn - Jul 5, 2010 om 13:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Soms ben ik blij dat ik het item vaatwasser maar heb overgeslagen en een nieuwe afwasborstel gekocht heb. Nooit stinkende vaat. Zo glanzend als je zelf wil. En..................wat men ook beweert Stukken goedkoper en sneller.

Johan

mostertpot
door mostertpot - Jul 5, 2010 om 14:04
162 Antwoorden / 13 Vragen

Na gebruik de vaatwasser op een kier laten staan, helpt ons geweldig. Nooit geen problemen. We wassen met Lidl tabletten. Goedkoop en goed. Wat we ook doen is de ergste vuil resten er eerst even afvegen of spoelen en met regelmaat de zeef even leegmaken.
Het op een kier laten staan als de machine niet wordt gebruikt helpt ook goed voor een wasmachine, dan blijft ook deze fris ruiken.

toolboy
door toolboy - Jul 5, 2010 om 14:12
965 Antwoorden / 40 Vragen

Geen chloor in de vaatwasser Het probleem zit hem in verstopte labirinthen ,Gooi maar eens een emmer heet water in de lege vaatwasser en laat deze vervolgens spoelen en afpompen.

T

ampi
door ampi - Jul 5, 2010 om 14:17
17 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door bacteriën die zich nestelen in je vaatwasser als je deze niet regelmatig (b.v. eens per maand) op de hoogste temperatuur laat afwassen. Oplossing: reinig de vaatwasser met een speciaal onderhoudsmiddel of pas de veel goedkopere soda-methode toe:
-Laat de machine een half uur op het programma met de hoogste temperatuur draaien;
-Onderbreek het programma en voeg een kopje in heet water opgeloste (huishoud)soda toe;
-Laat het programma nu 10 minuten verder draaien;
-Onderbreek het programma nu voor enkele uren;
-Laat het programma daarna tot het einde doorlopen.

Verder moet je natuurlijk ook het filter regelmatig reinigen en is het aan te raden ook de rubbers van de deur af en toe een schoonmaakbeurt te geven (ook voorzichtig schoonmaken ónder de rubbers, want daar kunnen bacteriën zich gemakkelijk ophopen).

Succes!

ev
door eversteegt - Jul 5, 2010 om 14:18
51 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jvandoorn schreef op maandag 5 jul 2010, 13:53]Soms ben ik blij dat ik het item vaatwasser maar heb overgeslagen en een nieuwe afwasborstel gekocht heb. Nooit stinkende vaat. Zo glanzend als je zelf wil. En..................wat men ook beweert Stukken goedkoper en sneller.

Johan

Zeg dan niets. Het ging hier om het oplossen van een probleem met een vaatwasser. Iedereen heeft zo zijn/haar reden om voor het 1 of het ander te kiezen. Een vaatwasser kan al vanaf 2 personen in een huishouden (en met de hoeveelheid vaat die daarbij komt kijken) een uitkomst bieden qua tijd en OOK qua benodigd water (alleen de elektra zal idd altijd duurder zijn). Hier draait ie 1x in de 2 of soms zelfs 3 dagen en alles wat je hebt gebruikt kan er direct in, zodat het direct van je aanrecht af is.

jo
door jocefien55 - Jul 5, 2010 om 14:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan zijn dat je eieren hebt gegeten en de lucht daar van komt omdat dit op het servies of pannen zit.

sa
door sarigiel - Jul 5, 2010 om 14:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met Lisa en Jocefien eens. Alleen als er vaatwerk in zit wat met eiproducten in aanraking geweest is, stinkt de vaat. Ik voorkom dat door die dingen even apart af te spoelen met gewoon afwassop en dan is er geen probleem.

nara
door nara - Jul 5, 2010 om 15:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, als de vaat ei produkt resten bevat dan vóór het programma even met koud watet afspoelen geregeld ook de rubbers en de rand en hoeken naast de rubbers goed schoonhouden,daar zitten aangekoekte etensresten en daardoor bacterievorming, en als hij niet werkt altijd op een kier laten staan.

re
door reimink55 - Jul 5, 2010 om 15:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

=gervan schreef op maandag 5 jul 2010, 13:20: Laat de vaatwasser 1 keer per maand leeg en op de hoogste temperatuur draaien met een lepel soda. Maak ook elke keer je filter schoon als je hem hebt gebruikt.

Bovenstaande omschrijving klopt, je kunt ook de vulling van de waterontharder
vullen met soda zodat je bij elke vaatwasbeurt soda gebruikt, na drie keer
ben nare lucht kwijt, ook filter schoonmaken, kunnen (stank) resten inzitten
De dreft vaatwastabletten werken zeer goed

si
door sillylove - Jul 5, 2010 om 15:51
12 Antwoorden / 8 Vragen

Er is eens eenreparateur bij mij geweest voor de wasmachine en deze gaf een tip om eens per maand de wasmachine en ook de vaatwasser te spoelen met een fles huishoudazijn. kiep de gehele fles in de machine en laat deze draaien op het gewone programma. Zo laten de vetresten en het overige aangekoekte los zodat je weer een fris apparaat hebt.
Ik doe dit geregelt en heb nergens geen last van.

jantom
door jantom - Jul 5, 2010 om 18:30
377 Antwoorden / 0 Vragen

Dit onderwerp heb ik ooit eerder onder ogen gehad..
Hetzelfde probleem.

Voor afwassen met de vaatwasser worden agressieve middelen gebruikt want anders lukt het echt niet om de vaatwas schoon te maken.
Ik had zelf een Miele vaatwasser en ik heb hem niet meegenomen bij de verhuizing.
Met de hand wassen is echt het beste.
Maar het staat een ieder vrij om anders te denken.

erik008
door erik008 - Jul 5, 2010 om 18:46
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je kunt een machinereiniger gebruiken
Die o.a. te koop in de miele shop.

Mu
door Mutti2020 - Jul 5, 2010 om 18:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je misschien knoflook gebruikt en je knoflookpers in de vaatwasser gezet? Dat veroorzaakte bij ons altijd een vieze lucht. Even afspoelen onder de kraan voordat je de pers in de vaatwasser zet en je hebt geen last meer.

ja
door jannigje_1 - Jul 5, 2010 om 19:36
17 Antwoorden / 5 Vragen

ik raad je aan om je vaat wasser een keer te reiniging met calgonit dat is voor reiniging en onderhoud ik doe dit ieder drie maanden dan worden de leidingen goed schoon en wij spoelen onze vaat altijd ligt af voor we het in de vaat zetten probeer maar dat flesje je vaatwasser ruikt dan weer heerlijk en het is behoud van je vaatwasser

ez
door ezeef - Jul 5, 2010 om 19:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een van de reacties ging over eieren en de stank; dit klopt zeker. Het komt ook wel voor als je uit een glas drinkt, waar ei-resten aan zitten, dat een tijdje in de zon heeft gestaan.

Alles wat met ei in aanraking is geweest even voorspoelen, daarom komt het soms wel en soms niet voor en met name borden en glazen maar ook bestek kan behoorlijk ruiken

zeilvrouw
door zeilvrouw - Jul 5, 2010 om 21:02
9 Antwoorden / 13 Vragen

Tip(je): de kurk van een wijnfles tussen de deur klemmen, bij onze vaste prik.

bi
door biesh009 - Jul 5, 2010 om 23:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben net een gloednieuwe vaatwasser gekocht. Reeds bij de 2e wasbeurt op een eco-programma met een AH tablet zat er een luchtje om en nabij de vaatwasser. Daarom wat uitgeprobeerd: Alleen bij hoge temp. en met een tablet van SUN geen luchtje meer te bekennen. Nu ga ik nog eco met sun-tablet uitproberen. Kortom: even experimenteren en dan valt het kwartje wel.

ft
door ftm - Jul 5, 2010 om 23:50
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jvandoorn schreef op maandag 5 jul 2010, 13:53]Soms ben ik blij dat ik het item vaatwasser maar heb overgeslagen en een nieuwe afwasborstel gekocht heb. Nooit stinkende vaat. Zo glanzend als je zelf wil. En..................wat men ook beweert Stukken goedkoper en sneller.

Johan

Dat is toch niet waar, Johan. Vele jaren geleden is al eens onderzocht wat de meeste energie en water verbruikte: met de hand afwassen of met de vaatwasser.
Tot teleurstelling van diverse milieuclubs bleek dat de vaatwasser op alle fronten zuiniger scoorde: veel minder water en veel minder energie.

jantom
door jantom - Jul 6, 2010 om 00:19
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ftm schreef op maandag 5 jul 2010, 23:50][quote=jvandoorn schreef op maandag 5 jul 2010, 13:53]Soms ben ik blij dat ik het item vaatwasser maar heb overgeslagen en een nieuwe afwasborstel gekocht heb. Nooit stinkende vaat. Zo glanzend als je zelf wil. En..................wat men ook beweert Stukken goedkoper en sneller.

Johan

Dat is toch niet waar, Johan. Vele jaren geleden is al eens onderzocht wat de meeste energie en water verbruikte: met de hand afwassen of met de vaatwasser.
Tot teleurstelling van diverse milieuclubs bleek dat de vaatwasser op alle fronten zuiniger scoorde: veel minder water en veel minder energie.

Dit kan ik me ook herinneren.
Maar een vaatwas is niet altijd zo schoon als een handwas. Ik weet uit eigen ervaring dat soms vaatwerk opnieuw moest worden gewassen. En dat met een Miele... Dat schiet niet op.
Met de hand is beter ook al zal dat meer water kosten. Met name het afspoelen kost veel water - er is echter niets op tegen om de vaat aan de lucht te drogen! Dan wordt ook die vieze walm van vochtige lucht vermeden...

ft
door ftm - Jul 6, 2010 om 00:41
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jantom schreef op dinsdag 6 jul 2010, 00:19][quote=ftm schreef op maandag 5 jul 2010, 23:50][quote=jvandoorn schreef op maandag 5 jul 2010, 13:53]Soms ben ik blij dat ik het item vaatwasser maar heb overgeslagen en een nieuwe afwasborstel gekocht heb. Nooit stinkende vaat. Zo glanzend als je zelf wil. En..................wat men ook beweert Stukken goedkoper en sneller.

Johan

Dat is toch niet waar, Johan. Vele jaren geleden is al eens onderzocht wat de meeste energie en water verbruikte: met de hand afwassen of met de vaatwasser.
Tot teleurstelling van diverse milieuclubs bleek dat de vaatwasser op alle fronten zuiniger scoorde: veel minder water en veel minder energie.

Dit kan ik me ook herinneren.
Maar een vaatwas is niet altijd zo schoon als een handwas. Ik weet uit eigen ervaring dat soms vaatwerk opnieuw moest worden gewassen. En dat met een Miele... Dat schiet niet op.
Met de hand is beter ook al zal dat meer water kosten. Met name het afspoelen kost veel water - er is echter niets op tegen om de vaat aan de lucht te drogen! Dan wordt ook die vieze walm van vochtige lucht vermeden...

Mogelijk wordt het schoner, al heb ik dat met mijn Bosch maar bij een enkel artikel.
Waar het in mijn reactie om ging was dat Johan stelde dat zijn afwaskwast goedkoper en sneller was.
In aanschaf zal hij wel goedkoper zijn, maar gedurende de hele levensduur van de vaatwasser: ik betwijfel het.

Sneller is hij echter niet. Dat handafwassen kost veel tijd en het inruimen van een vaatwasser, zeepje erin en aanzetten maar is een fractie ervan.

nb
door nbw - Jul 6, 2010 om 01:35
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hoera tal van reacties op een stinkende vaatwasser. Zal wel weinig duimen omhoog krijgen maar dat maakt niet uit. De vaatwasser volledig leeg op zijn top doorspoelen met soda lijkt een oplossing. Echter ondanks de gecreerde AAA plus zuinigheid van het duurbetaalde apparaat is dit zinloze verkwisting. Het lijkt wel alsof de gemakzuchtige consument geloofd in hoe vies het binnenwerk van een vaatwasser eruit kan zien op giga dure tvreclames van een topmerk. En we kopen blijkbaar massaal anders komen ze niet uit de kosten.

En ik ben net zo erg. Mijn vaatwasser/wasmachine/droger stinken soms ook. Echter ik maak me er niet druk om. In mijn gemeente is rioolwater gescheiden van regenwater. En door de gigadroogte hier werken de stankafsluiters niet door verdamping van dat miniscule beetje water dat door het riool moet zodat de de stank niet terugkomt. Je kunt wel tonnen middelen en water door je apparaten jagen maar als door de warmte ook maar het topje verdamt van de stankafsluiter blijf je riool ruiken. En dat is vies en een groot probleem tenzij alle mensen bij de buren gaan schijten.

Tot slot het probleem is simpele fysica. Water verdampt nu eenmaal en als het heet is extra snel en ruik je het onbedoelde effect van falende stankafsluiters.

snowgirl
door snowgirl - Jul 6, 2010 om 07:50
89 Antwoorden / 46 Vragen

iedereen bedankt voor de tips,

kzal ze beetje bij beetje allemaal eens uitproberen
en kijken wat het beste werkt..

idd lijkt het wel aan het water te liggen
en niet aan de tabletten die ik gebruik,

en schoonmaken doe ik elke maand,
wel moet ik vermelden dat ik meestal de korte programma,s gebruik

en spoel meestal altijd alles eerst af voordat het de vaatwasser ingaat..

el
door elfje11 - Jul 6, 2010 om 08:25
35 Antwoorden / 17 Vragen

wat ik ook vind helpen ( buiten 1x per maand een sodaatje erin ) is een citroenhangertje ( die kun je speciaal kopen ). dit geeft een lekkere frisse citroenlucht.

ev
door eversteegt - Jul 6, 2010 om 09:02
51 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jantom schreef op dinsdag 6 jul 2010, 00:19]
Dit kan ik me ook herinneren.
Maar een vaatwas is niet altijd zo schoon als een handwas. Ik weet uit eigen ervaring dat soms vaatwerk opnieuw moest worden gewassen. En dat met een Miele... Dat schiet niet op.
Met de hand is beter ook al zal dat meer water kosten. Met name het afspoelen kost veel water - er is echter niets op tegen om de vaat aan de lucht te drogen! Dan wordt ook die vieze walm van vochtige lucht vermeden...

Een handwas kan zeker erg mooi zijn. Vooral glaswerk blijft veel langer mooi als je het met de hand wast. Echter, met een vaatwasser duurt het ook werkelijk jaren voordat glas echt begint te corroderen en je er iets van begint te zien.

Ik zelf heb er eigenlijk nooit last van dat vaat opnieuw gewassen moet worden. M'n ouders ook niet (zij hebben een Miele en daarvoor 15 jaar een Atag). Ik zelf heb een Bosch. Ik gebruik vaatwasmachine-builtjes van Dreft (die dingen met gele vloeistof erin). Hier ben ik tot nu toe het meest tevreden over (meer tevreden dan met Calgonit en Sun). Verder is het gewoon een kwestie van dingen er logisch in zetten en bij 'dubbeldekken' er altijd na gaan of er voldoende water bij alles kan komen :).

Verder vind ik het gewoon een gemakskwestie (de vergelijkbare energie-(on)zuinigheid is een bijkomend voordeel dat me over de streep heeft getrokken): Als ik iets heb gebruikt gaat het meteen de machine in en als ie vol is gaat ie aan. Ik heb na jaren met de hand afwassen er echt een broertje dood aan gekregen ;). Zowel de tijd die het kost als het gehannes met aan de lucht drogen als de stapel vuile vaat die je krijgt alvorens je besluit te gaan afwassen :).

carly1
door carly1 - Jul 6, 2010 om 09:06
41 Antwoorden / 8 Vragen

Gebruik een half afwastabletje zonder glansspoelmiddel en ander toebehoren. Deze zijn te koop bij Albert H.Maak de draaiers waar het water komt uit goed schoon, en doe 1 keer per maand goed soda er in op de hoogste temperatuur.
Maak in ieder geval je vaat wasser vaker schoon.
Succes.

ab
door abmannetje - Jul 6, 2010 om 09:07
3 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt wel spoelen met allerhande schoonmaakmiddelen, maar je zult toch echt nu en dan de resten uit de filters moeten halen. Dit kan een heel vies karweitje zijn.
Wat ik nog niemand heb zien noemen is de troep die zich achter de rubbers verstopt.
Als je echt lef hebt haal je daar vandaag nog een vinger bij langs. Dat haal je er echt niet weg door met chloor, soda en schoonmaakazijn op hoge temperatuur intensief te spoelen.

ev
door eversteegt - Jul 6, 2010 om 09:10
51 Antwoorden / 0 Vragen

@Elfje11: Mja... zo'n citroen-hangertje vind ik eigenlijk zo chemisch ruiken dat de 'oplossing' bijna erger is dan de kwaal :). En het neemt ook de oorzaak niet weg.

Snowgirl: Afspoelen alvorens het in de vaatwasser te zetten neemt je hele 'voordeel' qua zuinigheid met water weg. Je kan het beste de grove resten er gewoon afschrapen of er met een wat bevochtigde borstel 'droog' overheen gaan (de borstel zelf kan trouwens ook prima af en toe mee in de vaatwasser). De (koude) voorspoel ronde die je vaatwasser eerst altijd doet zal de notoire voedingsresten zoals zetmeel netjes losweken.

En nogmaals: Als je alleen erg korte programma's gebruikt, dan kan je iig het beste losse middelen gebruiken (sowieso vul ik, ondanks dat ik alles in 1 builtjes gebruik ook altijd nog wel het glansspoel reservoir en de water ontharder. Die twee staan op minimaal afgesteld).

Nou heb ik wel makkelijk praten want mijn vaatwasser heeft een "auto" programma... hij meet de vervuling van het water na de eerste spoelronde en past daar z'n programmaduur op aan (rekening houdend met alles in 1 tabs).

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 6, 2010 om 14:32
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=ampi schreef op maandag 5 jul 2010, 14:17]Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door bacteriën die zich nestelen in je vaatwasser als je deze niet regelmatig (b.v. eens per maand) op de hoogste temperatuur laat afwassen. Oplossing: reinig de vaatwasser met een speciaal onderhoudsmiddel of pas de veel goedkopere soda-methode toe:
-Laat de machine een half uur op het programma met de hoogste temperatuur draaien;
-Onderbreek het programma en voeg een kopje in heet water opgeloste (huishoud)soda toe;
-Laat het programma nu 10 minuten verder draaien;
-Onderbreek het programma nu voor enkele uren;
-Laat het programma daarna tot het einde doorlopen.

Verder moet je natuurlijk ook het filter regelmatig reinigen en is het aan te raden ook de rubbers van de deur af en toe een schoonmaakbeurt te geven (ook voorzichtig schoonmaken ónder de rubbers, want daar kunnen bacteriën zich gemakkelijk ophopen).

Succes!

@abmannetje

Dan heb je toch niet goed gelezen hoor!
De rubbers worden wel degelijk genoemd. ;-)

ab
door abmannetje - Jul 6, 2010 om 15:10
3 Antwoorden / 2 Vragen

@orgelmuts,
sorry, je hebt gelijk. Ik heb er overheen gelezen.

Ik heb laatst mijn vinger onder de rubbers aan de onderkant van de klep langs gehaald en ik krijg weer kriebels als ik er aan denk. Dat zijn echt niet alleen maar bacterien. Maar ook aangekoekt vuil, weggelekt water, zeepresten etc.

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 7, 2010 om 20:46
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=abmannetje schreef op dinsdag 6 jul 2010, 15:10]@orgelmuts,
sorry, je hebt gelijk. Ik heb er overheen gelezen.

Ik heb laatst mijn vinger onder de rubbers aan de onderkant van de klep langs gehaald en ik krijg weer kriebels als ik er aan denk. Dat zijn echt niet alleen maar bacterien. Maar ook aangekoekt vuil, weggelekt water, zeepresten etc.

Kan gebeuren.
Misschien de bril af en toe ook schoonmaken (aangekoekt vuil, zeepresten) hahaha ;-)

snowgirl
door snowgirl - Aug 17, 2010 om 19:20
89 Antwoorden / 46 Vragen

iedereen die gereageerd heb in ieder geval bedankt

ik heb van alles geprobeerd,
maar denk nu wel te weten dat het niet ligt aan mijn vaatwasser,
of aan de middeltjes die ik gebruik,
maar het komt echt door het water..

het water is het probleem..
en wie herkend dit???

en is hier wat aan te doen??

of kan het zo zijn dat dit in elke gemeente anders is??

de hardheid van het water???

jantom
door jantom - Aug 17, 2010 om 19:58
377 Antwoorden / 0 Vragen

U ondervindt afwisselend wel en niet een probleem bij het vaatwassen.

U schrijft: de ene keer als ik mijn vaatwasser heb gebruikt dan stinken mijn glazen en borden enorm en de andere keer niet.

Water is een groot goed (en het Nederlandse water is geweldig goed van kwaliteit) en ik verwacht niet dat het water dat u betrekt telkens maar anders van samenstelling is ~ daar kunt u niet vanuit gaan en is ook niet logisch. De hardheid zal ook geen enkele rol spelen bij het ontstaan van geurproblemen.

Het kan niet anders dan dat het probleem toch terug te voeren is tot één van alle andere factoren.

snowgirl
door snowgirl - Sep 8, 2010 om 07:05
89 Antwoorden / 46 Vragen

bedankt iedereen voor de tips!!
ik heb door alle tips een gloednieuwe vaatwasser...
tip top schoon,

maar het probleem was niet weg..

nu heb ik alles weer bijgevuld..spoelglans en zout enzzz
en ipv tabs heb ik poeder gekocht
en gebruikt..
nadat de vaatwasser klaar was met draaien haalde ik deze ook kort na het uitzetten leeg..
nu laat ik de vaatwasser open staan en de volgende dag ruim ik deze leeg..

en.......het helpt!!!

geen stinkende vaat meer!!! eindelijk!!!!

snowgirl
door snowgirl - Oct 10, 2010 om 09:48
89 Antwoorden / 46 Vragen

helaas..
te vroeg gejuicht
na 2 keer de vaatwasser weer te hebben gebruikt
ditmaal met poeder..
stinkt de vaat gewoon weer!!

echt drama!!
ik begrijp niet dat er zo weinig mensen last van hebben
kan het toch de hardheid niet zijn van het water??

wie komt er met de gouden tip!!
alles heb ik geprobeerd wat ze me hier als tips hebben aangegeven..

ten einde raad,
want zo word het een dure bezigheid..
eerst de vaatwasser gebruiken en erna alsnog af wassen om die stinktlucht eruit te krijgen....

zonde van mn tijd!!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 10, 2010 om 10:16
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ snowgirl:

Of het al opgemerkt is weet ik niet, alle reacties die al geplaatst zijn lees ik niet, want het is lekker weer om een flink stuk te gaan fietsen: doch mijn vraag aan jou is:

Is er wel een stankafsluitsyphon in de afvoerleiding geplaatst? Het kan zijn dat je het riool ruikt en dat het interieur daar ook naar gaat ruiken wanneer zo'n waterslot er niet tussen zit.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 10, 2010 om 10:18
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Kleine aanvulling:

Om dat vast te stellen moet de vaatwasser wel van de kant om er achter te kunnen kijken.

H.

snowgirl
door snowgirl - Oct 10, 2010 om 16:58
89 Antwoorden / 46 Vragen

er is wel een syfon geplaatst..
dus dat is het ook niet..

het is ook geen riool lucht wat je ruikt.
maar echt een waterlucht..muf..
en het stinkt..
je gaat er bijna van over je gier..netjes gezegt..

ik heb het ook aleens bij andere opgemerkt,
maar vrij weinig eigenlijk..

bi
door biesh009 - Oct 11, 2010 om 22:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste snowgirl,
Ik kocht enige tijd geleden ook een nieuwe vaatwasser, en deze stonk aanvankelijk ook zoals je beschrijft. Heb je soms een type dat water bespaart en het laatste waswater opslaat tot de eerst volgende wasbeurt?
Mijn advies zou zijn: was een aantal malen op de hoge temperatuur. Eco wast bij een veel lagere temp. en het water dat overblijft is dus minder schoon en geeft mogelijk een restgeur. Probeer ook een goed wasmiddel, b.v. een tablet van een betere kwaliteit.
Waarom vraag je de leverancier niet om raad? Ook de producent moet van wanten weten.
Jan

pp
door ppronk - May 12, 2011 om 13:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft uw vaatwasser nog steeds hetzelfde probleem? Wij hebben precies hetzelfde met onze vaatwasser. Ik heb alles al geprobeerd. Ben erg benieuwd of het inmiddels bij u is opgelost.