PN
door PN Jan 6, 2023 om 19:33
Huishouden & energie

Variabele tarieven voor januari te hoog door lager verbruik dus wil compensatie!

Nu energie leverancier en overheid de lachende derde!
Haal plafond eraf of alleen op vrijwillige basis en laat ieder voor zich zijn verbruik betalen!
Al die overhaaste maatregelen doen ons geen goed.
Laat winsten naar zorg overhevelen en verlaag de basispremie.
Zijn er meer mensen die er zo over denken?

1054 10 Rapporteer

M2
door M2022 - Jan 6, 2023 om 19:35
33 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je ook nog een vraag, of wil je gewoon even je frustratie van je af schrijven?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2023 om 19:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is hier uw vraag aan ons als vrijwillige panellesen die probberen op basis van eigen ervaring en kennis advies te geven m.b.t. problemen?
Dit isd een kwestie voor de politiek en is en blijft het een feit dat wij met zijn allen hiervoor hebben gekozen middels het stemgedrag.
Het is op dit moment nu helaas eenmaal zo dat bijv. de winst van Vattenvall ten goede komt aan de Zweedse regeing en niet aan ons. In de media wordt hier al heel veel over bericht en is en blijft het toch een van besluiten van de door ons zelf gekopzen politieke vertegenwoordigers.

tenormin
door tenormin - Jan 6, 2023 om 19:54
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dit is Vraag&Beantwoord. Wij willen beantwoorden als er een vraag te lezen is. Klachten daar kunnen we u niet mee helpen. Heb een fijne avond en weekend.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 6, 2023 om 20:53
2094 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar ben ik te dom maar hoe heeft iemand als consument nadeel van het energieplafond?

justmeagain
door justmeagain Jan 7, 2023 om 01:12
623 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien TS?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 7, 2023 om 16:27
2094 Antwoorden / Vragen

Dat is het antwoord op 'wie', ik probeer te begrijpen hoe.

gerbera
door gerbera - Jan 6, 2023 om 21:22
7372 Antwoorden / 14 Vragen

De vraag;  Zijn er meer mensen die er zo over denken?
Antwoord;   Geen idee, wegens gebrek aan personeel ook niet in staat dit te onderzoeken!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 6, 2023 om 23:35
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte PN,

Het prijsplafond voor energie beschermt juist de consument.

Ik raad u aan om de volgende link nog even goed door te lezen:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/koopkracht/plannen-kabinet-met-prijsplafond-voor-gas-en-elektriciteit

ne
door neodutchio - Jan 7, 2023 om 09:33
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat hebben de tarieven met het verbruik te maken? Iedereen betaald hetzelfde maximale tarief en iedereen betaald ook zijn eigen verbruik.
Wat de zorg er dan weer mee te maken heeft ontgaat mij.

Topantwoord

ro
door ronny530 - Jan 7, 2023 om 09:39
2794 Antwoorden / 41 Vragen

De consument is de lachende derde want die heeft voordeel van het prijsplafond. Energieleveranciers hebben gas voor de langere termijn duur ingekocht en worden door de overheid deels gecompenseerd. Waar u m.i. op doelt is dat gasprijzen gedaalt zijn en maakt dat de regeling voor de overheid goedkoper uitvalt. U vind het een overhaaste maatregel en heeft blijkbaar de middelen om uw energierekening te blijven betalen of sterker nog u heeft een langlopend energiecontract waarbij de tarieven lager zijn dan die van het prijsplafond en baalt nu dat het prijsplafond van kracht is geworden. U had liever gehad dat de compensatie van maandelijks 190 euro van kracht was gebleven want dat levert u winst op. Zou ik ook wel willen want het voorschot dat ik betaal ligt lager dan 190 euro en zou geld toe krijgen mooier kun je niet van die regeling profiteren.

gerbera
door gerbera - Jan 7, 2023 om 15:11
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U kent het doel van het "plafond" blijkbaar niet dat u er zo over denkt. En hoe wil u de winst overhevelen, moet de regering dit weghalen bij de energiemaatschappijen, hoe dan?

rj
door rjw - Jan 7, 2023 om 16:12
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien ook alle winst bij jouw werkgever weghalen en aan de zorg geven (de sector die al met voorsprong het meeste geld krijgt overigens, en ieder jaar een groter deel van de overheidsbegroting krijgt)?