ze
door zeiler Aug 27, 2022 om 14:38
Huishouden & energie

VasteLastenBond goedkoop of duurkoop of ...

krijd veel emailrtjes v d Vastelastenbond met een aanbieding voor een heel goedkoop energie jaarcontract. Als ik erop in ga krijg ik een mail, dat het nu even niet mogelijk is vanwege  "de grote verschillen in de variabele tarieven." Advies is om mij op te geven, voor als het weer mogelijk is een gunstig energie contract te regelen.
Maar ondertussen krijg ik iedere dag weer een mail met dat aanbod voor een veel te goedkoop energie contract. Bijv, gas voor €2,15 per kuub meter. Dat is nergens te krijgen, maar volgens de mail bij hun wel, totdat je reageert.
Meer mensen hier "last" van ???

2465 12 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 27, 2022 om 14:58
2055 Antwoorden / Vragen

Geen idee maar als dit een legitiem Nederlands bedrijf is kunt u zich via de mail afmelden. Komt al die mail van één en hetzelfde adres kunt u dat adres ook nog eens blokkeren. Als het geen legitiem bedrijf is die telkens van andere adressen mailt moet het spamfilter van uw provider het werk doen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 27, 2022 om 15:00
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Enkele ervaringen zijn  hier   te lezen.

mi
door miennaamishaaz - Aug 27, 2022 om 15:09
725 Antwoorden / 1 Vragen

Negeer deze dit zijn Energiecowboys/scammers die op uw geld uit zijn.
Erop ingaan is geen goed idee, een betrouwbare energie-leverancier zal u NOOIT benaderen met een of andere magische ultra goedkope deal

Vastelastenbond
door Vastelastenbond Dec 30, 2022 om 10:03
1 Antwoorden / Vragen

We zijn geen energie-leverancier maar een consumentenorganisatie. Het jaarcontract hebben we onderhandeld voor onze klanten.

sw
door swat1500 - Aug 27, 2022 om 15:31
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, meestal zijn dit energie cowboys met aanbiedingen te mooi om waar te zijn. Zoals ook blijkt als u er op klikt.
Het enige positieve is dat ze gelijk hebben dat het momenteel niet mogelijk is en ook niet aan te raden is een vast contract te nemen.
Negatief is dat zij ondanks dit u blijven mailen. Kortom als spam aanmerken in uw e mailbox en dan bent u er vanaf.

ju
door juliomariner - Aug 27, 2022 om 15:58
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Nee heb hier geen last van. Alle mail over energie (behalve van mijn leverancier) wordt ongelezen verwijderd uit mijn mailbox

panter22
door panter22 - Aug 27, 2022 om 16:22
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je je op enig moment opgegeven voor de nieuwsbrief?
Onder aan de mail kun je in kleine letters vinden dat je je uit kunt schrijven.

mi
door miennaamishaaz Aug 27, 2022 om 19:01
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heeft geen nut, omdat het oplichters/energie-cowboys zijn.

De "afmeld" link is vaak hetzelfde als alle andere links in de email. dus het heeft geen nut om je af te melden,
Dit heeft alleen een negatief effect, omdat ze weten dat jouw email actief is, en je met nog meer spam overladen
het enigste wat je kan doen is het naar je spambox laten sturen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 27, 2022 om 17:06
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ook ik heb er geen last van en zal dat ook niet krijgen aangezien ook nu weer uit te vinden informatie duidelijk is af te leiden dat het 'duurkoop' is en mogelijk zelfs alleen maar 'duur', E-mails afmelden en in ieder geval wegzetten als spam. In ieder geval NIET op reageren.

sira
door sira - Aug 27, 2022 om 18:05
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ga maar liever voor een grote energieleverancier. Prijzen zijn vaak gunstiger en er is niet tot nauwelijks kans op omvallen.

ro
door ronny530 - Aug 28, 2022 om 07:39
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Ik las een verhaal van iemand die op advies van de vastelastenbond van energieleverancier gewisseld was en die zit nu financieel helemaal krom. De nieuwe energieleverancier bleek variabele energietarieven te hanteren en die tarieven ook nog eens maandelijks met de energie prijzen mee te laten stijgen gevolg, wat met een voorschot van om en nabij de 250 euro begon is nu al bijna het dubbele geworden en het einde is nog niet in zicht met dank aan de vastelastenbond. In deze onzekere tijd sluiten energieleveranciers geen langlopende contracten met vaste tarrieven af en wordt overstappen te zeerste afgeraden als dat niet noodzakelijk is. Daarbij aanmelden als lid van de vastelastenbond is niet gratis en de kosten van het lidmaatschap kunnen tot 149 euro per jaar oplopen. Weggooid geld en het zal me niet verbazen dat de vastelastenbond bij aanmelden van een lid ook nog eens provisie van de energieleverancier opstrijkt.

panter22
door panter22 Aug 28, 2022 om 07:53
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens naar de voorwaarden. De vlb zal winst moeten maken om te kunnen bestaan.
https://www.vastelastenbond.nl/algemene-voorwaarden/

marita5
door marita5 Aug 29, 2022 om 07:21
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@ron530 , zie hier de abonnementsprijzen  , https://www.vastelastenbond.nl/diensten/tarieven-2022/  10 % provisie bij een autoverzekering .

Vastelastenbond
door Vastelastenbond Dec 30, 2022 om 10:02
1 Antwoorden / Vragen

We werken op basis van abonnementen om onze onafhankelijkheid te bewaren. De services die we aanbieden kunnen geld kosten maar dat leggen we ook uit in onze communicatie en op de landingspagina's. U ziet precies waarvoor u betaalt en wat de kosten zijn. Het verhaal waarover u praat - van de persoon die financieel krom ligt -  is niet bekend bij ons. We doen alles in onze macht om onze klanten te helpen. Jaarlijks helpen we duizenden klanten met het verlagen van hun vaste lasten. Inmiddels al ruim 18 jaar.

ze
door zeiler - Sep 5, 2022 om 12:14
19 Antwoorden / 21 Vragen

NU moet ik wel even kwijt,
dat ik nu een kennis gevonden heb die al jaren lid is van VLBond en erg tevreden is over hun energie aanbiedingen. en dieo op deze laatse aanbieding van de VLB ingegaan is en per 1  okt dit goedkope energie jaar contract krijgt.  Hoe dit mogelijk is , snap ik niet ......... ben benieuwd hoe dit afloopt.....

Vastelastenbond
door Vastelastenbond - Dec 30, 2022 om 09:58
1 Antwoorden / Vragen

De Vastelastenbond bestaat 18 jaar. We zijn al een tijd actief en zeker geen cowboys te noemen. Vervelend om te horen dat u 'last' heeft van onze e-mails. U kunt zich eenvoudig uitschrijven voor onze mailings. Op onze website schrijven we veel over het contract waarover u praat. We zijn een consumentenorganiosatie en zeker geen energieleverancier.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 30, 2022 om 14:07
2055 Antwoorden / Vragen

Wijsheid is natuurlijk nooit in te gaan op partijen die met "interessante" aanbiedingen komen en dus al dat soort lui uit de inbox te weren, de telefoon er onmiddellijk op te gooien als ze bellen en iedereen aan deur beleefd weg te sturen maar ja, de menselijke natuur is altijd bang een lucratieve aanbieding mis te lopen en dus geven we dat soort partijen toch ons oor. En hebben ze je oor, dan is lang niet iedereen ook in staat nee te zeggen. Dus de "last" kun je simpel zelf oplossen door je uit de mailinglijst te laten halen, maar dan zit je met dat knagende gevoel dat je mogelijk wat misloopt.

Partijen die je dan alsnog benaderen en dus ook nog eens de wet aan hun laars lappen kun je met recht cowboys noemen maar ik denk dat genoemde toko daar niet onder valt.