in
door indalo Sep 2, 2006 om 12:58
Huishouden & energie

Velo wasmachine

Mijn Velo TC 2800 de Luxe half-automaat wasmachine van 1 jaar is kapot.
Ik heb wettelijk twee jaar garantie, maar de fabriek in Barendrecht is failliet en naar mijn garantie kan ik fluiten.
Wasmachine reparateurs in mijn omgeving weigeren service te verlenen of reparaties uit te voeren aan een Velo.
Een was zo vriendelijk om het element door te meten, 27,5 ohm, dat komt overeen met 1900 watt.
Weerstand tussen element en aarde oneindig. Volgens hem was het element in perfecte conditie en lag het aan
de schakelklok, omdat alleen bij de laatste spoelgang, bij het innemen van de wasverzachter, de machine kuren vertoonde.

Velo probeert een doorstart te maken, maar men heeft geen personeel, geen bestel-auto's en geen service-monteurs.
De oude verplichtingen en schulden zijn niet overgenomen. Men belooft heel veel, maar doet niets.
Ik moest mijn wasmachine zelf naar Barendrecht brengen voor een reparatie tegen betaling.
Ik heb mijn machine op vrijdag gebracht en maandag weer gehaald.
2 x 350 km. want ik woon in Roermond.
Hoewel er in mijn machine geen spatje kalk zat liet men mij een volledig verkalkt en weggevreten element zien,
wat zogenaamd vervangen was. Nooit lekkage gehad maar toch een volledig verteerde en gescheurde slang, die nooit uit
een 1 jaar oude machine kan komen. Verder leek de machine die klaar stond niet op de machine die ik ingeleverd had.
Ik weet vrijwel zeker dat ik NIET mijn eigen machine heb teruggekregen, maar ik kan dit helaas niet bewijzen.
Geen nota ontvangen, 50 euro zwart betaald.
Thuis gekomen, bij de eerste was sloegen de stoppen door. De centrifuge, die eerst prima werkte, is in deze machine kapot.
De machine die ik heb mee gekregen wijkt op 11 punten af van mijn eigen machine.
Ik weet 100 % zeker dat Velo mijn nieuwe machine heeft gejat en een oud en kapot wrak heeft mee gegeven,
maar hoe kan ik dit bewijzen? Wie heeft een idee?

In ieder geval bedenkt u wel drie keer voor u zaken doet met Velo !!!

2734 1 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 2, 2006 om 13:11
16885 Antwoorden / 202 Vragen

dubbelpost (betekent twee maal geplaatst, zie vraag hierna.