pw
door pwijnen Oct 17, 2004 om 13:29
Huishouden & energie

Verborgen verbreken

Hallo,

Per 17 mei 2004 wonen wij in ons nieuwe huisje in Valkenswaard. Na twee
weken zagen we water onder uit het keukenkastje komen. Een lekkage
dus!!!

Na een klein onderzoekje bleek al snel dat we een loodgieter moesten raadplegen voor dit euvel. Deze constateerde het volgende:

De afvoer was aangesloten op een zogenaamde schrobput (en afgedicht met plastic zakken) ipv op de riolering.

Nadat de loodgieter alles hersteld had (Daarvoor moest deze wel de
keukenvloer gedeeltelijk openbreken en een camera inspectie realiseren)
waren we 4100,- euro lichter.

De loodgieter had ook nog 2 emmers puin uit de riolering gehaald.

Het is met aanemelijke zekerheid aan te nemen dat:

De afvoer van de keuken (keuken bevindt zich in de aanbouw, gerealliseerd 2001) op zeer onprofessionele wijze gerealiseerd is.

Vraag is nu wie draait hier voor de kosten op?

De bewoners voor ons hebben maar een jaar hier gewoond en weten van
niets. (Lijkt ons ook verdacht. Hoe kunnen die niets gemerkt hebben en
wij wel) anders zou het een verborgen gebrek kunnen zijn.

De opstalverzekering keert ook niet uit want we hebben geen gevolgschade?!

Ondertussen is de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Deze zeggen
echter dat juridisch gezien dit een moeilijke zaak is en de kanms op
succes onzeker is.

Wat een ellende, wie kan ons hierin helpen? Kassa misschien?

Met vriendelijke groet Patrick Wijnen

537 2 Rapporteer

hv
door hvloon - Oct 20, 2004 om 20:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vervelend allemaal, ik heb een soortgelijke ervaring gehad. De verzekering heeft uiteindelijk alle schade vergoed. Er moet toch wel enige vorm van schade zijn aan uw keuken, vaak gaat het na verloop van tijd het plaatmateriaal zwellen, en dan heeft u schade. Zijn er door de loodgieter of uzelf foto's van de gebreken gemaakt ? Een rechtsbijstand verzekeraar schat vantevoren in wat de kans op succes is, want zij willen eigenlijk geen financieel risico lopen (lees niet teveel geld uitgeven) maar het kan toch de moeite waard zijn om het door te zetten, zeker als de loodgieter een verklaring wil afgeven dat dit geen unieke gebeurtenis is.

Succes.

Hans van Loon

jo
door jonkman22 - Oct 24, 2004 om 16:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Patrick,

Dit soort dingen zijn echter altijd lastig. Een mogelijkheid is om te onderzoeken wie de keuken heeft geplaatst. Misschien kan je daar iets op verhalen of de bewoners voor de mensen van wie jullie het gekocht hebben. Het klint misschien raar (heb 4,5 jaar in de makelaardij gezeten) maar verborgen gebreken bestaan niet! Of het is iets wat de vorige eigenaar geweten heeft of niet en zulke dingen zijn heel moeilijk te bewijzen.

Ik wens je veel succes.

Gr.

Conny