djintara
door djintara Jul 1, 2008 om 19:07
Huishouden & energie

Verduisteringsgordijn zolderraam

Hoi allemaal,

Hoop dat één iemand ons kan helpen.

Op onze zolder hebben we een dakraam. Niet Velux. Het raam is ongeveer 35 jaar oud en nog prima in goede conditie, Wij hebben 2x bij een bedrijf er een rolgordijn voor laten maken, wij betaalde er toen ongeveer 110 gulden voor. (De Witte Molen in Zoetermeer).

Nu was de 2e ook versleten. Wij terug naar het bedrijf, .... bestaat het niet meer. En  het huidige bedrijf kan deze maat niet laten maken/leveren

Verder op  zoek dus naar een gordijn voor een zolderraam. Nou, we kwamen bekaaid thuis. Het is wel te maken (maat is 94,5 bij 94,5) maar  dit gaat ons 253 euro kosten.

Weet iemand misschien waar je verduisteringsgordijnen voor een kantel zolderraam kunt kopen met afwijkende maten? Rn voor een beetje een normaal bedrag?

Alvast dank iedereen!

marja hoogland

725 7 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 1, 2008 om 22:02
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@marja

http://www.internetzonwering.nl/rolgordijnen.html

Misschien is dit iets voor u? Zelf helemaal samen te stellen. Als u op de site bent, staat aan de rechterkant > contact. Daar is meer info te vinden over: tel.nr. / adres /mailadres / K.v.K /etc.

Kijken kost niets.

Praxis/Gamma al geweest? Volgens mij maken die ook op maat.

henson
door henson - Jul 1, 2008 om 22:28
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Marja,

Misschien is dit een oplossing: indien het mechanisme van het rolgordijn nog wel oké is en alleen de stof niet deugt:

Haal bij de bouwmarkt een goedkoop rolverduisterimgsgordijn dat iets groter is en demonteer de verduisteringsstof; knip het op maat (zie oude gordijn) en monteer het op het oude mechanisme (is vaak alleen een plakstrook)

En voila: goedkoop en als nieuw! Vergt alleen enig werk.

Succes, Henson

djintara
door djintara - Jul 2, 2008 om 00:01
31 Antwoorden / 11 Vragen

hai Kiran,

dank je wel! Ga zeker naar die site.

((-:  marja

djintara
door djintara - Jul 2, 2008 om 00:03
31 Antwoorden / 11 Vragen

hai Henson,

Ook jij dank voor de moeite van het antwoord geven.

Helaas  ))-:  domme ik, heb destijds het rolmechanisme weggedaan.

Stom stom stom

marja

user123
door user123 - Jul 3, 2008 om 12:07
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Laat je nog weten waar je het voordelig laat maken ? Dat is goede info voor andere consumenten

djintara
door djintara - Jul 3, 2008 om 19:34
31 Antwoorden / 11 Vragen

ja zeker, reken maar. Gaan van het weekend op zoek! En laat het zeker weten.

marja

user123
door user123 - Nov 19, 2008 om 01:05
1346 Antwoorden / 3 Vragen

En ?