me
door menneke Nov 15, 2010 om 20:39
Huishouden & energie

Vergoeding verhuurder aan huurder

Beste mensen,

Door allerlei oorzaken zit ik sinds donderdag 12.11.2010 zonder CV en warm water. Oorzaak: de mechanische afvoer van de CV is gekoppeld aan een collectief luchtverversingssysteem op het dak. Door de harde wind is dit systeem uitgevallen en dan wordt automatisch de CV uitgeschakeld om het ontstaan van koolmonoxide te vermijden.

Door miscommunicatie werd pas vrijdag j.l. duidelijk dat het probleem dus NIET in de verwarming zat, maar in het mechanische systeem en hiervoor moest een elektricien aan te pas komen om dit eerst te maken. De fa. die daar over gaat, heeft pas vandaag de motor van het gesneefde afvoersysteem kunnen vervangen. N.B.: deze motor was 20 jaar oud!!!

Dit alles heeft tot het volgende resultaat geleid: ik zit nog steeds in de kou. Er is een verwarmingsmonteur langsgeweest, die nog nooit zo`n soort stopcontact had gezien: gewoon een glazen doosje! De CV doet het niet meer, omdat er kortsluiting is ontstaan in dat stopcontact.

Ik heb mijn verhuurder - Vesteda - vele malen gebeld en ik heb tevens twee klachten ingediend. Op dit moment zit ik nog op de verwarmingsmonteur te wachten. In mijn laatste mail heb ik aangegeven dat ik Bijstandsgerechtigd ben en dat ik vind dat ik recht heb op een tegemoetkoming voor de geleden schade van hun kant. Ik heb hier aangegevenom mij een kwijtschelding van een maand huur te geven. De huur bedraagt E 538,-- (en nog wat) per maand! Is dit redelijk of heeft iemand nog andere suggesties? Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Een ijskoude Menneke

2070 4 Rapporteer

user123
door user123 - Nov 15, 2010 om 21:36
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Voor zover ik kan zien komt uw verhuurder netjes zijn verplichtingen na. Geen reden dus om geen huur te betalen.

Technische installaties kunnen defect raken.

Wanneer u dat niet wilt, moet u in een huis met openhaard gaan wonen.

stacey
door stacey - Nov 15, 2010 om 22:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

-- Ik heb hier aangegevenom mij een kwijtschelding van een maand huur te geven.--

Zeg je de huursubsidie voor die maand dan ook af ?!

Sorry hoor maar zulke onzin heb ik nog nooit gehoord...........
je zit 3 dagen in de `kou` ( het vriest nog niet hoor)
en nu je wil een maand geen huur betalen............?!

Ze moeten de gelegenheid krijgen het op te lossen, er wordt aan gewerkt, ze kunnen niet toveren, als huurder zul je dus even geduld moeten hebben, jij maakt verder geen kosten, extra trui aan doen tegen kou kost niets en je bespaart zelf nog stookkosten.............

birdies
door birdies - Nov 15, 2010 om 23:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......In mijn laatste mail heb ik aangegeven dat ik Bijstandsgerechtigd ben ........

Ja, die slachtofferrol van je heb ik wel vaker voorbij zien komen! Daar gaan bij mij altijd de haren van overeind staan. Zou ik bij Vesteda werken, zou ik je mailen dat het dan goed uit komt dat je straks minder stookkosten hoeft te betalen bij de eindafrekening.

Heb zelf ook wel eens een paar dagen in de echte kou gezeten, kon zelfs geen warme douche nemen, geen moment in mijn hoofd opgekomen een schadevergoeding te vragen/eisen. Een hele maand huur nog wel? Mag ik even lachen???

Bovendien: ik heb hier geen verwarming aan en het is 17 graden in mijn woning.

mastag
door mastag - Nov 15, 2010 om 23:27
955 Antwoorden / 19 Vragen

Als Menneke nu een Vrouwke zoekt is het zo weer warm. Al kan hij voor die 538 euro en een beetje natuurlijk wel een elektriek kacheltje kopen.

MAstag