ve
door venturepiep Nov 8, 2006 om 22:04
Huishouden & energie

Verhuizing van Zeist naar Houten.

Hallo

Mijn schoonouders krijgen 16 november de sleutel van een woning in Houten. Zij gaan per 2 december verhuizen van Zeist naar Houten en hebben een overeenkomst met Oxxio. Mijn schoonvader wilde de verhuizing melden maar kreeg te horen dat hij dit 4 weken van te voren moest doen. Gezien hij korter dan die 4 weken zat(nl 2 november) werd hem medegedeeld dat het wel eens 5 tot 6 weken kon duren voor hij gas en licht heeft op zijn nieuwe adres. Op internet staat ook dat je 4 weken van te voren de melding moet doen maar in de algemene voorwaarden staat dat je dit tenminste 10 werkdagen van te voren moet melden aan je leverancier(in dit geval Oxxio). Mijn vraag is: Wat moet ik aanhouden, de algemene voorwaarden of datgene wat bij de leverancier op internet staat.

303 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het zelf ook gehad, wel niet met die vervelende Oxxio maar dat maakt niet uit volgens mij. Je hebt zonder probleem elektro en gas in het nieuwe huis als je de sleutel krijgt. Het zal alleen wat langer duren voordat de voorschotten en afrekeningen geregeld zijn. En in ieder geval niet vergeten de beginstand en eindstand van de meters door te geven al of niet samen met de vorige en nieuwe bewoners. Als er overleg met de oude bewoners is hoeft er niets afgesloten te worden.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

En ..... vergeet je niet af te melden op het oude adres. Vul samen met de nieuwe bewoner of de makelaar ook een formulier in met daarop de eindstanden. Anders loop je de kans dat je blijft betalen op twee adressen. Veel succes met de verhuizing van het abonnement bij Oxxio. Soms gaat het goed.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat u rekening moet houden met 5 tot 6 weken,
Dit zijn nl. 10 dagen + de 4 weken.