ja
door jani Mar 23, 2009 om 15:36
Huishouden & energie

Verkeerde informatie over behang en verfkleur

hallo, wij hebben pas de slaapkamer behangen en geschilderd maar vooraf zijn we naar het bedrijf elenbaas-noom in tholen gegaan om advies. duur behang uitgezocht en dure verf waarvan ik al zei dat de kleur wat paars was maar hij zei dat het op de balken en muur in het groot niet te zien was en echt grijs is.

daar we voor €500 kochten konden we thuis advies krijgen onder dat bedrag kost het de klant €50. hij bij ons thuis gekeken en we konden behangen en verven, de kosten waren dan ook  dan ook €500.

nu alles wat fout kon gaan is dus ook fout gegaan, behang vol met blazen en de kleur verf viel anders uit dan hij zei dus inplaats van grijs, lila ,na telefonisch contakt zeiden ze,  meneer is op vakantie maar belt u over een week op want dit kan natuurlijk niet, dat gebeurde niet en na weer een telefoontje van ons belde hij terug. het lag natuurlijk allemaal aan ons en kon door de telefoon dat allemaal bevestigen. wij hadden alles op zijn advies gedaan maar ik weet niet wat hij bij ons thuis is komen doen alles lag aan ons, wat is ons recht en waar haal je dat??? mvg. jani

997 7 Rapporteer

kiran
door kiran - Mar 23, 2009 om 17:12
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@jani

Heel vervelend allemaal hoe het één en ander in zijn werk gegaan is. Je vraag: 'wat is ons recht en waar haal je dat' is m.i. lastig te beantwoorden. Je hebt zelf ook onderzoeksplicht. Maw. je had ook de verf ergens op een 'verholen' plekje eerst uit kunnen proberen. Dat het behang vol blazen zit .... misschien verkeerd gedaan? Vraag me ook wel af wat voor advies ze dan wel niet hebben gegeven. Lesje in behangen?

Al met al: ik neem aan dat je verkeerd advies hebt gehad. Je kan hooguit proberen een soort van schadevergoeding zien te krijgen. Maar of dat gaat lukken? Zou proberen, nooit geschoten is altijd mis.

user123
door user123 - Mar 25, 2009 om 15:37
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Alleen wanneer er iets anders is geleverd dan u heeft besteld heeft u recht op een oplossing.

Kleur is iets dat nogal subjectief is. Wat voor de een grijs is kan door een ander als groen worden benoemd.

Er is echter maar 1 persoon welke de beslissing neemt om iets te kopen : dat bent u zelf. Daarom zijn er stalenboeken welke u mee naar huis kunt nemen en ter plaatse uw keuze kunt maken.

In mijn beleving heeft u weinig mogelijkheden.

ja
door jani - Mar 25, 2009 om 15:46
10 Antwoorden / 3 Vragen

hallo, bedankt voor Uw reactie maar de verfkleur vind ik het minst erg. ik vind alleen dat wanneer iemand bij je thuis komt om advies te geven waar je normaal (als de kosten onder de €500 zijn) €50 voor moet betalen en zo iemand geeft je het advies dat je over 1 laag behang , kan behangen en die zat goed vast dat heeft hij bekeken,  over de telefoon kan vertellen dat wat we ook zeiden het aan ons lag en zich werkelijk niets meer kon herinneren van zijn advies . het is net als met een trui die is gekrompen, het ligt bij de meeste aan het wassen. mvg.

ja
door jani - Mar 25, 2009 om 15:49
10 Antwoorden / 3 Vragen

ps. alle stalen en boeken hadden wij ook thuis, ik wilde in eerste instantie licht blauw en hij vond rood met grijs en dat was ook zo maar rood met lila en paarsachtig is toch wat anders daar er in het rood ook grijs zat. hoop da U het nog kan volgen anders hoor ik het wel.

ja
door jani - Mar 25, 2009 om 15:52
10 Antwoorden / 3 Vragen

hallo, de verf op een ander plekje proberen was misschien wel een idee maar terug nemen van de verf zou die man zeker niet doen daar de bus dan geopend was. bedankt voor de reactie

ma
door marian1975 - Mar 26, 2009 om 08:39
3 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo,

als je een kleur uitkiest in de winkel is dat altijd moeilijk vanwege het licht dat in de winkel aanwezig is. Als je het dan thuis gebruikt in bv verschillende vertrekken dan komt de kleur telkens anders over.

In een woonkamer waar het licht van buiten binnen komt zal de kleur anders zijn dan in bv een gang waar geen licht is.

Kleur is altijd moeilijk ook omdat iedereen een kleur anders ziet/ beleefd.

Het behang dat bobbelig is kunnen door meerdere dingen komen

bv vochtig in huis

 te warm geweest is huis waardoor het te snel is gedroogd tijdens het behangen.

Het oude behang zat er niet goed op of de lijm van het oude behang was nog niet droog.

Oplossing is denk ik geduld hebben de lijm moet eerst goed droog zijn dan kan je met een naald de bobbels in prikken en dan erover heen wrijven net zo lang tot je ze niet meer ziet.

Als je trouwens echt zeker weet dat de kleur echt anders is dan op het kleuren kaartje dan kunnen ze een opstrijk maken dit sturen ze dan op naar het lab waar ze de kleur gaan bekijken en als de kleur dan echt afwijkt dan hoor je gewoon je geld terug te krijgen.

Dit doen ze namelijk ook in de bouwmarkt waar ik werk, het gebeurd wel eens dat een kleur niet goed in de computer staat waardoor het net iets te veel of te weinig van een pigment krijgt en dus niet goed is.

succes.

marianne

ja
door jani - Mar 26, 2009 om 09:38
10 Antwoorden / 3 Vragen

bedankt dat je de moeite neemt om te reageren, het gaat er ons meer om dat de man van het bedrijf elenbaas-noom zelf het voorstel heeft gedaan om langs te komen om advies te geven en als dat advies door ons wordt aangenomen en alles loopt fout en anders dan zijn advies(wij hebben al vaker behangen en zeker geverfd) dan vinden wij dat het knap is dat hij door de telefoon kan zien dat de fout bij ons ligt.het is behang van €43 per rol.de kleur had ik al gezien dat het wat paarsig toonde maar hij verzekerde ons dat als het er eenmaal op zat het echt grijs zou zijn.het gaat om het gevoel van onmacht die je hebt bij bedrijven die dan daar de kous mee af doen.mvg.